Yli 40-vuotias, mistä/miltä merkeiltä ostat vaatteesi?
Itse en löydä oikein mitään näistä perus lindex/hm/kappahl yms ketjuilta. Kaikki tuntuu olevan huonoa ohutta materiaalia joka menee nopeasti kuluneen näköiseksi ja yläosat varsinkin ovat leikkauksiltaan lyhyttä ja muodotonta. No tietysti vallitseva muotikin vaikuttaa vaatteiden leikkausiin mutta kai joku merkki tarjoaa vaihtoehtoja. Mistä te muut keski-ikäiset ostatte vaatteenne ja mitä merkkejä suositte?
Kommentit (133)
Vanhasta Raumasta ja Porissa Ratsulasta.
40 ei ollut itselleni tämänkään asian suhteen mikään rajaikä. Stockmannilta ja Marimekosta olin hankkinut vaatteeni siihen asti ja sama jatkuu nyt kuusikymmpisenäkin. Lisäksi esimerkiksi r-collection ja Nanso, kuten nuorempanakin.
Espritin mitoitus on kyllä hyvä. Helppo ostaa sovittamattakin. Laatu saisi olla hippasen parempi.
Hilfiger, Ralph Lauren, Calvin Klein, Nanso, Weekday, Day Birger jne. Kaikki käytettynä. Periaatteena on että en maksa mistään vaatteesta yli 15 euroa, ellei se ole takki, laukku tai kengät.
Olen rintava ja tilaan toppeja ja trikoomekkoja kerran pari vuodessa Urkyelta Puolasta. Todella pukevia malleja, vyötärö tulee kerrankin kauniisti esille. Niiden kanssa sitten neuleita, kimonoita, housuja kotimaisilta merkeiltä.
Sukkahousut tilaan Snagilta, ovat edullisia ja kestäviä.
Zalando, Stockmann, Sokos
Hilfiger, Rieker, Marimekko, Mac Dreamjeans, Triumph
Käytän samaa vaatetta / samoja kenkiä pitkään.
Omat suosikkini: kirppikset, Nosh, Nanso. En katsele merkkejä, vaan yritän löytää omantyylisiäni vaatteita mistä vaan. Viime aikoina kovasti kehuja saanut puseroni on Prismasta ja maksoi 12,90€. Käytän myös Prisman House-merkin farkkuja, 9,90€-15,90€.
Ulkotakit: Luhta. Hyödynnän outletteja ja Hintaralli-tapahtumia, josta saa tuulen- ja vedenpitävillä ominaisuuksilla varustettuja takkeja halpaan hintaan.
Kengät: Aleksi 13, Sokos
Etsin parhaillaan kivoja, edullisia bisnestyylisiä housuja. Reserved-merkillä näyttäisi olevan paljonkin kiinnostavia yksilöitä, mikäköhän mahtaa olla laatu?
Suurin osa vaatteistani lienee(?) Ellokselta. H&M:ltä ostan toppeja ja housuja, Lindexiltä alusvaatteita. Prismasta t-paitoja. Myös EMP:ltä olen ostanut monenlaista ja jotakin Bonprixiltä. Satunnaisia löytöjä esim. Zalandolta tai Booztilta. Urheiluvaatteet urheiluliikkeistä (pidän XXL:stä, myös BudgetSport hyvä) ja kengät Ellos/Citymarket.
Tunnistan kyllä ongelman kankaiden laadusta, mutta yleensä hieman hintavammissa on vähän parempia.
Työni ei vaadi varsinaisesti "edustamista", vaikka ihmistyötä onkin. Olen kuitenkin ostanut pari mielestäni aivan laadukkaan oloista ja hyvin istuvaa bleiseriä Ellokselta kohtuuhintaan edustavampiin tilanteisiin, samoin kivoja juhlamekkoja (esim. Desigual).
N43
Fashion Center ja Fashion House ystävämyynneistä, niistä löytyy usein samoja merkkejä kuin jostain Stokkalta tai Sokokselta, mutta edullisemmin. Valmistajien omista kaupoista kuten Nanso ja Luhta. Loput sitten Prismasta ja Cittarista, joista saa vaatteet ja kengät ulkoiluun ja kotoiluun.
Jos haluan kroisostella niin Dopp, muutoin ihan vaan Cubus, veromoda tai vastaava.
Sandro on jo vuosia ollut minun luottomerkkini, aina löytyy fiksunnäköisiä ja iättömiä tuotteita joissa hinta-laatusuhde toimii vaikka vähän tyyriimpiä ovatkin. Tykkään myös siitä ettei vaatteissa pääsääntöisesti oli näkyviä logoja tms tunnistettavia kuvioita.
Det som inte kommer från skräddaren står det vanligtvis Gant, Henri Lloyd, Camel och Bugatti på eller i.
kuinka usein ostatte uusia vaatteita?
Itse tykkään united colors of benettonin neuleista.
H&M, Cubus, Vero Moda edelleen. Pitää vaan tarkistaa materiaalin sisällöt ja saumat huolella ennen ostamista ja valikoida maltillisempaa muotoilua. Kuljen paljon sinisissä istuvissa farkuissa ja peruspaidassa (esim. joku tumma yksivärinen venepääntiellä) tai neuleessa, ostopaikka ei sinällään kiinnosta mutta noista löytyy lyhyelle ja pienikokoiselle mitoitettuja edullisesti, kun vaan malttaa etsiä.
Vierailija kirjoitti:
Olen 45v ja ostan aika paljon Noshilta, tosi hyvä hinta-laatusuhde silloin jos ostaa esim. -50 % tai isommasta alesta. Paidoille jää helposti hinnaksi silloin alle 25e. Varsinkin xs-kokoisia on paljon alessa, mikä on oma kokoni. En normihintaisena raaskisi ostaa.
Myös noshin kanta-asiakas. Täytyy sanoa, että on alkanut kyllä hiukan jo ärsyttää toi Noshin jatkuva ale-hinnoilla myyminen. Tuntuu liikaa pikamuotimeiningiltä jo. Ja laittais hinnat alunperin sellaiselle tasolle että voisi pääsääntöisesti sen hinnan pitää. Nyt ei viitsi tosiaan tilata mitään normaalihintaista, kun pitää odottaa että kohta se kuitenkin tulee aleen (ja yleensä ei tarvi kauaa edes odottaa).
Cellbes. Ennen Klingel, kun vielä myi Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
kuinka usein ostatte uusia vaatteita?
Itse tykkään united colors of benettonin neuleista.
Harvoin. Ehkä paidan vuodessa?
Vierailija kirjoitti:
Housukauppa, Voglia, neuleita alpa/North outdoor. T-paitoja ym Noshilta. Filippa K ja Tiger on Speden joskus potentiaalisia. Sitten toki farkkuja ihan samoilta merkeiltä mitä nuorempanakin. En todellakaan löydä myöskään enää mitään sellaisilta kuin H&M, vero moda, Zara jne.
Tiger on Speden 😁
Ostan niin harvoin vaatteita, että panostan mieluummin klassisiin malleihin ja korkeaan laatuun. Merkillä ei väliä. Vanhimmat käytössä olevat vaatteet yli 20 vuoden ikäisiä, laadukas musta villakangasulsteri 1990-luvulta.
Tämä edellyttää tietenkin painon kurissa pitämistä.
Gudrun Sjöden, Desigual, Zizzi, Gerry Weber, Nanso, KappAhl. Kengät Rieker, Ecco tai Sievi.