Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yli 40-vuotias, mistä/miltä merkeiltä ostat vaatteesi?

Vierailija
15.01.2024 |

Itse en löydä oikein mitään näistä perus lindex/hm/kappahl yms ketjuilta. Kaikki tuntuu olevan huonoa ohutta materiaalia joka menee nopeasti kuluneen näköiseksi ja yläosat varsinkin ovat leikkauksiltaan lyhyttä ja muodotonta. No tietysti vallitseva muotikin vaikuttaa vaatteiden leikkausiin mutta kai joku merkki tarjoaa vaihtoehtoja. Mistä te muut keski-ikäiset ostatte vaatteenne ja mitä merkkejä suositte? 

Kommentit (133)

Vierailija
41/133 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uniqlo on minun suosikki. Hyvä hinta- laatu suhde. 

Minusta taas suurin pettymys. Odotin laatua ja neuleet olikin seitinohuita. Kokomitoitus on myös todella pientä. Käytän xs/s-kokoja ja Uniqlolla jopa M tuntuu kireältä.

Vastatakseni aloitukseen; Espritin vaatteita on eniten. Housut ostan nykyään Housukaupasta. Lyhyenä ihmisenä olen ollut todella tyytyväinen heidän valikoimaansa.

Lindexilta ostan joskus jotain, mutta ne on huonoa laatua. 

Vierailija
42/133 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uniqlo on minun suosikki. Hyvä hinta- laatu suhde. 

Tosi lyhyet hihat. Laadun olisin kelpuuttanut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/133 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esprit, Andiata, North Outdoor, Marimekko, MAC, Voglia. En löytänyt nuorempanakaan noista AP:n mainitsemista kaupoista mitään laadukasta tai petite-vartalolle sopivaa.

Vierailija
44/133 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bonprix, EMP, Dressy, Zalando, Bubbleroom. Tilaan kaikki vaatteeni netistä koska inhoan kaupoissa kiertelyä. Nuo nyt tuli ensimmäisenä mieleen.

Vierailija
45/133 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputorit silloin kun ehtii. 

NorthOutdoor

Cubus

Globe Hope

Uniqlo

Yksittäisiä Esprit, Lindex, Marimekko, Nanso, Mac, urheiluliikkeet, Varusteleka, t-paitoja Red Bubble

Viimeksi ostin monet housut Tukholman Åhlensilta, siellä on ihanan iso ja selkeä housuosasto. 

Vierailija
46/133 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostele, kun ei oo rahaa, vanhoissa ryysyissä kuljen ja ompelen, jos hajoaa

Vierailija
47/133 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polo ralph lauren on iän myötä muuttunut luottomerkiksi. Ainoa miinus että housut ovat siellä mitoitukseltaan niin isoja että heidän 0-kokokin on liian suuri, joten ne joutuu etsimään muualta.

Laatu ihan ok (ei kaikissa vaatteissa). Jotkut t-paidat esim ei kestä pesuja...

Vierailija
48/133 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo melkein 60v. Ostan H&M:ltä ja Zalandosta. 

Vierailija
49/133 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkään merkkeihin ei voi enää luottaa, tai kauppoihin. Tai ehkä siinä, että jotkut on aivan taatusti kuraa?

Jos joskus vahingossa silmiin sattuu kaupoilla liikkuessa oikeasti mieluinen vaate, ostan sen, oli se sitten Prismasta tai Bossilta. Jotkut luottovaatteistani ovat Prismasta tai Cittarista, niistä voi oikeasti tehdä löytöjä, vaikka 98 % onkin jotain ihan muuta. Ja vastaavasti, kallis hinta tai trendikäs merkki eivät takaa vaatteen istuvuutta tai materiaalin laatua.

Joskus takavuosina ostin kaikki takkini Espritiltä, oli oikeasti kivoja, hyvin istuvia malleja, joissa oli käytännölliset taskut ja mukavia päällä. Nyt vain sitä samaa parkatakkia ja neliömallia, jolla saadaan kaikille (lue ei kenellekään) istuvia tuotteita.

Jos jonkun kivan merkin löytää, niin aika äkkiä muuttuvat tuotteet ihan toiseksi. Harmillista.

Vierailija
50/133 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompelen itse jos tarvitsen jotain. Ei aina tule halvemmaksi koska jotkut kankaat ovat aika kalliita. En tarvitse joka kuukausi uusia vaatteita niin aika vähän menee rahaa vaatteisiin vuodessa. Olen ommellut vaatteita jotka sopivat yhteen ja kestävät aikaa. Alkutalvesta ompelin talvitakin. 

Vierailija
51/133 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nansolla on nykyään todella paljon laadukkaita ja ajattomia vaatteita. Erityisesti takit, neuleet, housut ja paitapuserot.  Kampanjoiden aikana hinnat hyvin edulliset.

Vierailija
52/133 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kirppis- ja halpisvaatteet aina ole halpaa huvia. Monella kirppistelijällä on kaapit täynnä niitä alle vitosen ryysyjä ja lisää vaan rohmutaan kun on muka halpaa. Puoliakaan eivät käytä.

Siis hienoa että ihmiset ostavat käytettyjä vaatteita mutta kirppistelijöissä on paljon sellaisia jotka vähillä rahoilla kantavat muutaman viikon välein turhaa ryysyä ja muoviroskaa koteihinsa. 

Vierailija
53/133 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne kirppis- ja halpisvaatteet aina ole halpaa huvia. Monella kirppistelijällä on kaapit täynnä niitä alle vitosen ryysyjä ja lisää vaan rohmutaan kun on muka halpaa. Puoliakaan eivät käytä.

Siis hienoa että ihmiset ostavat käytettyjä vaatteita mutta kirppistelijöissä on paljon sellaisia jotka vähillä rahoilla kantavat muutaman viikon välein turhaa ryysyä ja muoviroskaa koteihinsa. 

Tässäkin ketjussa on mainittu, että kirpputoreilta löytyy kestävämpiä vaatteita kuin uudet halpikset. 

Vierailija
54/133 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutena Zalandolta, joskus myös H&M. Legginssit kaikki lähinnä Lidlistä. Paljon ostan myös kirpputoreilta vaatteita. En halua laittaa vaatteihini suuria summia. 

Vierailija
55/133 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottotyövaatemerkit on Ralph Lauren, Gant ja Tommy Hilfiger. Ostan Stockalta tai tilaan netistä. Työkenkinä on Lauren ja Michael Kors loafereita, sekä käyttötarkoituksesta riippuen muita kenkiä mm. Sorel, Timberland ja Ecco. Laukut joko Chanel, Lauren, Kors tai DKNY. Kotivaatteet ostan H&M, 157 Lager, Cubus tms.

Vierailija
56/133 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä, mutta ostan aika harvoin. Neuleet tykkään ostaa J W Andersonilta, farkuissa pidän Dsquared2in malleista, t-paidoissa ja muissa housuissa sitten enemmän sen mukaan, mikä kulloinkin silmää miellyttää.

Puvut ja paidat hankin italialaisesta verkko-outletmyymälästä. Tavallisesti siellä on tarjolla Cornelianin ihan kivoja pukuja ja napolilaisia paitoja kohtuuhintaan.

Kengät kuluu loppuun niin harvoin kun niitä voi korjata lähes loputtomiin, ettei oikein merkkiuskovaisuutta pääse syntymään.

M43

Vierailija
57/133 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloisenkirjavat legginsit Tokmannilta, niitä pidän kotona aina.

Farkut levikset, T- paidat Esprit ja Ralph Lauren, paremmat hautajaisvaatteet Rills, muut vaatteet ompelen itse.

Harmittaa etten ikinä löydä kirppareilta yhtään mitään. Se ehkä vaatisi aktiivisempaa kiertelyä mutta asun pikkupaikkakunnalla jossa ei tarjontaa ole.

Vierailija
58/133 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaiset juntit ostaa merkkivaatteita-

. kauopunkilaiset muuta. Heti huomaa maalaist kun ovat niin laitettuja merkkivaatteissaa kun Helsinkiin tulevat. Naurettavaa!

Vierailija
59/133 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse "naistenvaatteet" eli hameet, mekot ja sellaiset. Varustelekasta housut ja muut, mutta en niitä naisten malleja. Levykaupasta/netistä bändipaidat. Villapaidat naksutellaan itse tai mummo tekee. Joskus löydän henkasta ja maukasta jotain kivaa.

Vierailija
60/133 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan Stockmannilta aika paljon eri merkkisiä vaatteita, mutta käyn myös monessa "ketjuliikkeessä" (Lindex, Vero Moda, Vila, H&M, Guess...). Suosikkimerkit ovat Superdry, Esprit, Massimo Dutti, Desigual, Marco Polo, Guess, jms. Farkuissa suosin enimmäkseen Leviksen ja Guessin farkkuja, mutta muutamat H&M:tkin löytyy kaapista.

N52