Yli 40-vuotias, mistä/miltä merkeiltä ostat vaatteesi?
Itse en löydä oikein mitään näistä perus lindex/hm/kappahl yms ketjuilta. Kaikki tuntuu olevan huonoa ohutta materiaalia joka menee nopeasti kuluneen näköiseksi ja yläosat varsinkin ovat leikkauksiltaan lyhyttä ja muodotonta. No tietysti vallitseva muotikin vaikuttaa vaatteiden leikkausiin mutta kai joku merkki tarjoaa vaihtoehtoja. Mistä te muut keski-ikäiset ostatte vaatteenne ja mitä merkkejä suositte?
Kommentit (133)
Lauren Ralph Lauren, Boss, EA7 Emporio Armani, Diane von Furstenberg, Marc OPolo, Pepe Jeans, The North Face, Uniqlo, Arket, J. Crew.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne kirppis- ja halpisvaatteet aina ole halpaa huvia. Monella kirppistelijällä on kaapit täynnä niitä alle vitosen ryysyjä ja lisää vaan rohmutaan kun on muka halpaa. Puoliakaan eivät käytä.
Siis hienoa että ihmiset ostavat käytettyjä vaatteita mutta kirppistelijöissä on paljon sellaisia jotka vähillä rahoilla kantavat muutaman viikon välein turhaa ryysyä ja muoviroskaa koteihinsa.
Tässäkin ketjussa on mainittu, että kirpputoreilta löytyy kestävämpiä vaatteita kuin uudet halpikset.
Minä ainakin hemmottelen itseäni käytetyillä vaatteilla tyyliin uffin euron päivät ihan surutta. Elämässä täytyy olla jotain hauskaa, minulla se on tuo. Toinen halppis mistä tykkään on täälläkin keskusteltu Sellpy, sieltä löytyy jo laatua ja ihan helposti kolmella eurolla kipale. Eli jos tykkää laatumateriaaleista, sieltä suosittelen vilkaisemaan. Joskus tulee huteja, mutta useimmiten ei. Ja merkkejä, joista Suomessa ei ole kuultukaan, kun nuo vaatteet tulevat tunne vissiin ympäri maailmaa, ainakin merkkien valtavasta kirjosta päätellen. Hakuvalikko nimien mukaan ei vain ole kummoinen, siellä vain ne bulkeimmat merkit.
Viimeksi ostin Luhtaa ja Bossia. Vila ja Mango yleensä.
Tokmannilta ja kirpparilta. Osaan myös hoitaa vaatteeni, en pese pilalle. Kengät lankkaan usein.
Olen petitekokoinen, ja rakastan marimekkoa. Sieltä vaan aika harvoin löytyy mitään sopivaa, ilman että tarvitsisi vähän itsekin ommella.
Muuten ostan vanhoja vaatteita aika paljon, kuten joku jo totesikin, ennen tehdyt vaatteet kestävät pidempään (kauniina). Minulla on vieläkin joku Seppälän paljon pidetty palmikkoneule. Ja yksi käsittämättömän kestävästi koristeommeltu toppi, jonka ostin Hennes&Mauritzilta ysärillä, kun se tuli Suomeen.
Vinkatkaapas hyviä merkkejä alle 158-senttiselle ja alle 47-kiloiselle. Mieluiten jotain, joita saa Suomessa kivijalkakaupoista.
Ostan Booztilta ja Zalandosta. Helsinginstä Stockmannilta ja Nectarinesta ja Porista Ratsulasta.
Jos on selkeä ongelma, puuttuu esim. työ- edustus-tai kokousvaatteet tai jotain sukujuhlaan, marssin suoraan Helsingissä Iso-Roobertinkadulle Nectarineen. Aina löytyy jotain.
Porissa Ratsula on myös harvinaisen hyvä kauppa. Kuin entisaikain Stockmann pienoiskoossa.
Suosikkimerkit;
- Marc o*Polo
- Repeat (neuleet, t-paidat ja kesämekot)
- Andiata, juhlamekot
- Ritva Falla, hyviä joustavia housuja
- Emporio Armani
- Cambio, housut
Nettikaupoista lähinnä Zalando ja Bonprix, sitten joskus Haloselta, Sokokselta, Aleksi 13, Vero Modalta, Kärkkäiseltä yms. urheilu yms. vaatteita lähinnä XXL ja Budget Sport. O.I.S. Kaffe, Esprit, Very Nice. Olen ostanut vaatteita joskus myös käytettynä ja saanutkin joitain. Nuorempana Lindex, KappAhl yms. Tosin alusvaatteita olen ostanut edellä mainituilta edelleen, kuten myös Sokokselta, Tokmannilta yms.
Vierailija kirjoitti:
Lauren Ralph Lauren, Boss, EA7 Emporio Armani, Diane von Furstenberg, Marc OPolo, Pepe Jeans, The North Face, Uniqlo, Arket, J. Crew.
Myydäänkö Suomessa diane von f:ää?
🇺🇦🇮🇱
Ulla Popken
Barbara Lebek
Tokmanni
Joskus Prisma, mutta harvemmin. Tokmannin ja Prisman valikoimasta myös miesten puoli.
Anttila oli hyvä, harmi että lopetti.
Partioaitta, urheiluvälineliikkeet, Varusteleka.
Vierailija kirjoitti:
Olen petitekokoinen
Olipas vaikea sana hahmottaa. Peti-teko-koinen, mitä? Kai meistä aika moni on pedissä tehty ts. pantu alulle?
Versonpuoti ja Ommellinen on ne mistä nykyään ostan paitoja ja mekkoja. Housuja millon mistäkin. Takit enimmäkseen urheilukaupoista kun tykkään tuulenpitävistä. Olen 40v
Sézane, Sandro, Mango, Vanessa Bruno + kaikenlaista vaihtelevilta merkeiltä Zalandosta.
Kierrätyskeskuksen ilmaisosastolta.
olen+50 mies ja ostan vaatteet Care of Carlilta tai Caine Clotheirsilta...joskus Stokka ...sitten Lontoon matkoilta tietysti Jermyn Streetiltä
Se että juuri sinä et osta markettivaatteita ei muuta sitä tosiasiaa että suurin osa suomalaisten ostamista vaatteista on ostettu Prismasta, Cittarista ja Tokmannilta. Tämä on ihan tutkittu tosiasia. Suuri osa naisista ei myöskään tarvitse mitään edustavia työvaatteita koska heillä on työssään työnantajan tarjoamat työvaatteet.