Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yli 40-vuotias, mistä/miltä merkeiltä ostat vaatteesi?

Vierailija
15.01.2024 |

Itse en löydä oikein mitään näistä perus lindex/hm/kappahl yms ketjuilta. Kaikki tuntuu olevan huonoa ohutta materiaalia joka menee nopeasti kuluneen näköiseksi ja yläosat varsinkin ovat leikkauksiltaan lyhyttä ja muodotonta. No tietysti vallitseva muotikin vaikuttaa vaatteiden leikkausiin mutta kai joku merkki tarjoaa vaihtoehtoja. Mistä te muut keski-ikäiset ostatte vaatteenne ja mitä merkkejä suositte? 

Kommentit (133)

Vierailija
21/133 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärkkäinen, zalando, tokmanni. Fjällrävenia käytettynä myös ostan.

Vierailija
22/133 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan Zalandolta lähes kaikki vaatteeni ja kenkäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/133 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kerran vuodessa reissun Espanjaan ja siellä ostan paljon C&A:lta ja Encuentro nimisestä kaupasta (mekkoka, paitoja, housuja, sellaista työ ja arkivaatetta ja ehkä juhlavapaakin mekkoa löytyy). Sitten perusfarkut H&M. Paljon teen kirppislöytöjäkin, mm. siivouspäivä on hyvä löytöpäivä. 

Vierailija
24/133 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputoreilta. Ei vain hinnan, vaan eritoten laadun vuoksi. Parikymmentä vuotta vanha  vaate on tehty kestävämmäksi kuin  uusi. Esimerkki: Vuonna 2005 ostetut urheilurintsikat levähtivät löysiksi elastaanin hajoamisen vuoksi 5 vuodessa. Vuonna 1991 ostettujen  suht samanmallisten urheilurintsikoiden  elastaanit ovat sen sijaan edelleen  aivan napakat.

Suunnitellusta hajoamisesta (planned obsolesence) pitäisi tehdä rikos...

Rintsikoita joutuu juu ostamaan uutena, sille ei voi mitään, kalsareita myös. Sukat kudon  itse, sillä  kesälläkin on käytössä villasukat, ne vain tosi ohuesta langasta. Mutta ihan paskan modernin laadun vuoksi pyrin  ostamaan vanhoja kestäviä vaatteita. 

Vierailija
25/133 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Archetype, Arket, COS, Asket, Voglia, Tiger of Sweden, Filippa K, Samsoe & Samsoe, Uhana. Alusvaatteet Lindexiltä.

Vierailija
26/133 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 44v ja minun kauppojani ovat ihan prisma, tokmanni, hm ja ellos. Sitten jotain muita kauppoja välillä. Viimeksi ostin prismasta house farkut hintaan14,90.

Vierailija
27/133 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauren Ralph Lauren, Boss ja Masai on varmaan merkit joilta minulla on eniten vaatteita. 

Vierailija
28/133 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkit: Gerry Weber, Betty Barckley, .Myös Nanso ( Laatua ja kokoja löytyy)

Juhlavaate Ribkoff. 

Takit: Marco Polo

Stockman, Sokos, Kekäle. Myös Nanso

Vierailija
29/133 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kaikki vaatteeni sinfulilta ja kaalimadolta

Vierailija
30/133 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zaralta löydän omaan tyyliini edelleen kivoja neuleita, puseroita ym. Käytössä kestänyt monta luottopaitaa, edelleen kuin uusia. Takit joko sporttimerkeiltä tai Zara, Mango, riippuen mistä milloinkin löytää miellyttäviä. Other storiesilla kivoja vaatteita myös. Ulkomailla ostelen sikäläisissä kaupoissa, ketjuliikkeitä nekin. Lindexiltä ostan joskus neuleita, mutta muuten ei sovi heidän vaatteensa itselleni, mitotus/kaavoitus niin outo. T-paidat ei kestä montaakaan pesua kun menettävät muotonsa.

H&M:lta ostan joskus treenitrikoita ja jotain toppeja.

Eli vähän sieltä sun täältä, toisaalta saatan joskus ostaa kalliimman Suomi-design mekonkin jos näen että se kestää aikaa ja on laadukas.

Laadukkaita ja hyvin istuvia rintsikoita tosi vaikea löytää, samoin hinta-laatusuhteeltaan hyviä nahkasaappaita. Tuntuu että nykyään nahoissakin paljon laatueroja.

Vierailija
31/133 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppareilta löytyy. 

Vierailija
32/133 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiko

Nanso

R/H

Aarre

Vimma

R-collection

Marimekko

Uniqlo

Uhana

Usein kyllä H&M:kin

Normaalipainoinen, yli 170 cm, tiimalasi-vartalo.

N42

Vierailija
33/133 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannin aletangosta :D 

Vuoden vaatekulut alle 100€

M45

Vierailija
34/133 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismasta ja Cittarista, vaikka täällä pk-seudulla olis muitakin liikkeitä. Noista saan kuitenkin ne mulle riittävän laadukkaat, arkea ja pesemistä kestävät perusvaattet, kuten farkut ja hupparit, joita tykkään käyttää. En katso merkkejä, mutta kankaan laatua kyllä. Käytän lämpöistä puuvillaa, en ohuita keinokuituvaatteita. 

Vierailija
35/133 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä Prismasta enkä katso merkkiä. 

Vierailija
36/133 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gerry Weber on mielimerkkini, ostan sitä joko sen omasta liikkeestä (asun Turussa) tai Stockmannilta tai Wiklundilta. Muuten en ole kauhean merkkiuskollinen, ostan vaatteita sieltä sun täältä. Rintsikat ostan aina KappAhlista, niillä on malleja, jotka pysyvät lujuilla olkapäilläni luisumatta alas koko ajan.

Vierailija
37/133 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 45v ja ostan aika paljon Noshilta, tosi hyvä hinta-laatusuhde silloin jos ostaa esim. -50 % tai isommasta alesta. Paidoille jää helposti hinnaksi silloin alle 25e. Varsinkin xs-kokoisia on paljon alessa, mikä on oma kokoni. En normihintaisena raaskisi ostaa.

38/133 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä UFF:lta ja Fidalta ostan vaatteet. Tänään lähti taas mukaan espritin ja your facen vaatteita pikkurahalla. 

🇺🇦🇮🇱

39/133 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gerry Weber on mielimerkkini, ostan sitä joko sen omasta liikkeestä (asun Turussa) tai Stockmannilta tai Wiklundilta. Muuten en ole kauhean merkkiuskollinen, ostan vaatteita sieltä sun täältä. Rintsikat ostan aina KappAhlista, niillä on malleja, jotka pysyvät lujuilla olkapäilläni luisumatta alas koko ajan.

Gerry Weberistä pidän itsekin. Hyvä merkki, laadukas. 

🇺🇦🇮🇱

40/133 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyykin kokeilla KappAhlin liivejä. Mulla on leveät hartiat, mutta tästä huolimatta esim. Lindexin liiveissä on mulla sellainen ongelma, että olkaimet lähtevät takaa aivan liian läheltä kainaloa. Ne näkyvät hihansuista takaa ja valahtavat helposti alas. Olkainten pitäisi lähteä takaa keskeltä! 

🇺🇦🇮🇱