Yli 40-vuotias, mistä/miltä merkeiltä ostat vaatteesi?
Itse en löydä oikein mitään näistä perus lindex/hm/kappahl yms ketjuilta. Kaikki tuntuu olevan huonoa ohutta materiaalia joka menee nopeasti kuluneen näköiseksi ja yläosat varsinkin ovat leikkauksiltaan lyhyttä ja muodotonta. No tietysti vallitseva muotikin vaikuttaa vaatteiden leikkausiin mutta kai joku merkki tarjoaa vaihtoehtoja. Mistä te muut keski-ikäiset ostatte vaatteenne ja mitä merkkejä suositte?
Kommentit (133)
Laukut marimekko
erityisesti logo hihnalla
löysä neulemekko prisma
dcmartens maiharit 199 eur stockka
Olen tyylikäs täti
Ei ole suosikkipaikkaa, riippuu ihan sitä mistä löytää sopivankokoisen, mieluisan ja sopivan hintaisen. Keskihintaista ja halvempaa kuitenkin koska en tod pysty 20 vuotta pitämään esim jotakin chanelin jakkua tai marimekkoja, olipa ne kuinka laadukkaita tahansa. Aika menee niistäkin ohi.
Miehenä vaatteet Tokmannista, jos itse ostan.
Muuten työnantaja hommaa turvakengät ja työvaatteet. Usein näitä käytän kotonakin, kun on OK-talo.
Juhlissa se sama musta puku aina päällä.
Kirppikseltä mikä vaan kivalle näyttää. Aika paljon tuntuu olevan vero modaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen petitekokoinen, ja rakastan marimekkoa. Sieltä vaan aika harvoin löytyy mitään sopivaa, ilman että tarvitsisi vähän itsekin ommella.
Muuten ostan vanhoja vaatteita aika paljon, kuten joku jo totesikin, ennen tehdyt vaatteet kestävät pidempään (kauniina). Minulla on vieläkin joku Seppälän paljon pidetty palmikkoneule. Ja yksi käsittämättömän kestävästi koristeommeltu toppi, jonka ostin Hennes&Mauritzilta ysärillä, kun se tuli Suomeen.
Vinkatkaapas hyviä merkkejä alle 158-senttiselle ja alle 47-kiloiselle. Mieluiten jotain, joita saa Suomessa kivijalkakaupoista.
Lauren Ralph Laurenin xs-koko on juuri sopiva sulle todennäköisesti :) Stockalta löytyy.
Itsellänikin on muuten muutama oikeasti yli 20 vuotta vanha vaate H&M:ltä mitkä ovat edelleen ihan priimakunnossa vaikka paljon pidettyjä. Laatu oli alussa hyvä niissä hieman hinnakkaammissa tuotteissa (parinkympin paita vs vitosen paita).
Calvin Klein, Ralph Lauren, COS, Banana Republic, French Connection,
Vierailija kirjoitti:
Maalaiset juntit ostaa merkkivaatteita-
. kauopunkilaiset muuta. Heti huomaa maalaist kun ovat niin laitettuja merkkivaatteissaa kun Helsinkiin tulevat. Naurettavaa!
Jep, täytyyhän niihin lehmiin tehdä vaikutus. Navetessa ovat Chanelin mekossa, Louboutinin korkkarit jalassa, kaulassa keikkuu helminauha, korvissa kimaltaa timantit ja tietysti kaiken kruunaa kunnon blow out ja smokey eye meikkaus.
Sokokselta, Tokmannilta (sieltä löytyy myös todella kivoja arkivaatteita, muttei aina), Espritiltä (paras mitoitus, mutta laatu vaihtelee). Gerry Weber, Calvin Klein ym. olleet ok. Alusvaatteet Lindexiltä, paras hintalaatusuhde ja löysin sieltä niin sopivat mallit etten ole enää halunnut vaihtaa. Aiemmin kun työ edellytti formaalimpaa pukeutumista löysin paljon kivoja vaatteita Haloselta, mutta inhoan sitä nykyistä shop-in-shop konseptia niin paljon etten halua siellä asioida, en jaksa kiertää myymälän joka henkaria löytääkseni sinne tänne ripotellut samanlaiset paidat.
Asun Englannissa, ja täällä on yhtä vaikeaa, etenkin kun hermot menevät pakettien kuljetusfirmoihin, jotka eivät toimita paketteja kotiisi. He lähettävät valheellisia viestejä, väittäen yrittäneensä toimittaa pakettia, vaikka olen ollut kotona koko päivän. Sama toistuu seuraavana päivänä taas, kun tilaan uuden paketin. Tuntikausia menee näiden selvittelyyn, vaikka asian pitäisi olla todella yksinkertainen. Osoite on paketissa oikein ja olen kotona, miksi siis en saa pakettiani. Asiakaspalvelussa taas usein työskentelee henkilöitä, joiden englanninkieli on todella huono, eikä heidän aksentistaan saa aina selvää.
Vierailija kirjoitti:
Asun Englannissa, ja täällä on yhtä vaikeaa, etenkin kun hermot menevät pakettien kuljetusfirmoihin, jotka eivät toimita paketteja kotiisi. He lähettävät valheellisia viestejä, väittäen yrittäneensä toimittaa pakettia, vaikka olen ollut kotona koko päivän. Sama toistuu seuraavana päivänä taas, kun tilaan uuden paketin. Tuntikausia menee näiden selvittelyyn, vaikka asian pitäisi olla todella yksinkertainen. Osoite on paketissa oikein ja olen kotona, miksi siis en saa pakettiani. Asiakaspalvelussa taas usein työskentelee henkilöitä, joiden englanninkieli on todella huono, eikä heidän aksentistaan saa aina selvää.
Tuli väärään ketjuun, anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Sokos ja Stockmann pitävät joitakin hyviä merkkejä, mm. kotimaisia eettisiä merkkejä.
n45
Eettisiä? Mitä? Miksi? Olethan muutenkin eettinen? Kaikessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli väärään ketjuun, anteeksi.
Eipä mitään. - ilmeisesti Englannista löytyy edelleen kivasti kaupoista vaatteita, ettei tarvitse tilata netin kautta, joka taas on Suomessa -jos haluaa hankkia vaatteensa muusta kuin ketjuliikkeestä- usein se se helpoin ja nopein ratkaisu. Ja paketit tulevat ainakin oman kokemukseni mukaan hyvin perille.Mielellänihän sitä ostasin kivijalkaliikkeestä itsekin mutta en tykkää näistä ylikansallsiista halpa-muoti-ketjuista.
Vierailija kirjoitti:
Gerry Weber on mielimerkkini, ostan sitä joko sen omasta liikkeestä (asun Turussa) tai Stockmannilta tai Wiklundilta. Muuten en ole kauhean merkkiuskollinen, ostan vaatteita sieltä sun täältä. Rintsikat ostan aina KappAhlista, niillä on malleja, jotka pysyvät lujuilla olkapäilläni luisumatta alas koko ajan.
Turussa jossain vieläkin Gerry Weberin oma liike? Jokinen lopetti aikoja sitten, Kekäle (Raision Myllyssä) ja Stockmann ovat ainakin myyneet GW:tä.
Ihan Citymarketin alennusrekistä. Merkki mikä milloinkin. Kirppikseltäkin.
Dyykkaan roskiksesta, ihan hyviä vaatteita sieltä löytyy. Ainoa ongelma, että kaupassa käydessä vartijat seuraavat.
Suomessa on kohtuullisen turha mennä mihinkään kauppaan kun kaikki on kallista ja huonoa. Yleensä käyn ostamassa vaatteita Saksasta tai Italiasta. Puvut on Armanin mittapukuja. Arkivaatteet Bossin, Hilfigerin ja vastaavien halpojen perusmerkkien vaatteita.
Aikuisena naisena normaali vartaloisena ostan Pola merkin alla olevat vaatteet ymm.Lenkkarit on Nike, N:B. Kuin talvikenkinä kotimaset Kuomat.