Yli 40-vuotias, mistä/miltä merkeiltä ostat vaatteesi?
Itse en löydä oikein mitään näistä perus lindex/hm/kappahl yms ketjuilta. Kaikki tuntuu olevan huonoa ohutta materiaalia joka menee nopeasti kuluneen näköiseksi ja yläosat varsinkin ovat leikkauksiltaan lyhyttä ja muodotonta. No tietysti vallitseva muotikin vaikuttaa vaatteiden leikkausiin mutta kai joku merkki tarjoaa vaihtoehtoja. Mistä te muut keski-ikäiset ostatte vaatteenne ja mitä merkkejä suositte?
Kommentit (133)
Naisten Housukauppa Tre. Lindex, jotain pientä. HM, puuvilla-aluspaitoja, valkoisia. Sitten kenkäasiat Koskari tai urheiluliike. Ei usein. En sulje pois aiemmin mainittua Prismaa, Citymarketia, Kärkkäistä tai Tokmannia. Mutta villat joutuu hankkimaan muualta.
Housukauppa, Voglia, neuleita alpa/North outdoor. T-paitoja ym Noshilta. Filippa K ja Tiger on Speden joskus potentiaalisia. Sitten toki farkkuja ihan samoilta merkeiltä mitä nuorempanakin. En todellakaan löydä myöskään enää mitään sellaisilta kuin H&M, vero moda, Zara jne.
Zalandolta tilaan. Onlya käytän paljon. Päällysvaatteissa Luhtaa. Kengissä Rieker.
Halpa-Halli nyt on tän tuppukylän ainoa kauppa mistä saa vaatteita, niin sieltä. Sokkkarilta saa jotain sukkia ja alushousuja.
Sokos ja Stockmann pitävät joitakin hyviä merkkejä, mm. kotimaisia eettisiä merkkejä. Kun oikea koko löytyy, on helpompi tilata myös verkosta. Melkein kaikilla kotimaisilla tekijöillä on vaatteen mitat selkeästi esillä, omat mitat saa mittanauhalla selville. Parhaat vaatteeni olen ostanut näiltä:
Nouki
Kaiko
R-Collection (erityäin hyvä laatu, paljon muutakin kuin anorakkeja)
Nosh (vain ale!)
Nanso
Aarrelabel
Tietenkään kaikkien merkkien kaikki vaatteet ja kuosit eivät miellytä. Pikkuhiljaa etsimällä olen saanut suht toimivan vaatekaapin aikaiseksi, korvaan vain kuluvia vaatteita uusilla, sitten kun parsiminen ei auta.
Esim. Noshilla on hyviä, pitkiä t-paitoja ja toppeja, joiden hinnat alessa ovat varsin kukkaronmyötäisiä.
n45
Lindexiltä löytyy nykyään aina välillä jotain. Stockalta jotain, nansolta jotain, kekäleeltä jotain. Ei ole enää mitään yhtä luottokauppaa tai merkkiä.
Just oltiin Kanarialla ja kehutut ostarit ja ostoskadut oli vääränään näitä teinimerkkejä jossa vaatteiden keskihinta oli n.10€. Ei löytynyt oikeastaan mitään, harmitti kun oli tavoitteena uusia vaatekaapin sisältöä. Ja ei, en todellakaan sano ettäpitää olla kallista, mutta kyllä se halpa hinta yleensä näkyy siinä laadussa.
Marimekko, Toteme, By Malene Birger,Arket.
Ostan myös hyvälaatuisia vintage- ja kirpparivaatteita.
Satunnaisesti löytöjä myös Lindexistä ym. ketjuliikkeistä.
Farkut farkkukaupasta
T paidat sieltä mistä saa bändipaitoja
Cat pukusukat tokmannilta
Mulla on Tiger of Swedenia ja Bossia siistimmät työvaatteet, arkena menee ihan bändipaidoissa ja muussa rennommassa varustuksessa. Lisäksi tykkään käyttövaatteissa Patagonian, Burtonin ja monen muun "urheilumerkin" kamoista, materiaalit kestää huomattavasti paremmin kun joissain henkkamaukan trikoissa.
Espritiltä olen kanssa löytänyt välillä ihan kivoja smart casualiin meneviä vaatteita, yksi harvoista ketjuista, jolla on omalle kropalle istuva mitoitus.
Prismasta ja Cittarista :D Teen 100% etätyötä, enkä juuri koskaan käy missään, joten mulle riittää collegehousut ja halvat t-paidat ja hupparit :D Tulee ainakin halvaksi.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa keski-ikäisistä ostaa vaatteensa Prismasta ja Cittarista.
En ole ostanut tuolta. On sulla kuvitelmat.
T. 53v.
Suurin osa keski-ikäisistä ostaa vaatteensa Prismasta ja Cittarista.