Hallitus on alkanut valmistella varallisuusrajaa asumistukeen. Lakimuutos eduskuntaan syksyllä?
Ylittävästä osasta lasketaan 20 prosenttia huomioitaviin vuosituloihin 50 000 euroon saakka, jonka jälkeen asumistukea ei saa. Varallisuuteen ei lasketa mukaan tuottamatonta omaisuutta kuten autoa, omassa käytössä olevaa kiinteistöä tai kesämökkiä, hallitusohjelmassa lukee."https://stm.fi/hanke?tunnus=STM118:00/2023
Toivottavasti koskee vain sijoitusvarallisuutta eikä käyttötiliä. Jos koskee käyttötiliäkin niin asumistukihan pitäisi varmaan tarkistaa uudelleen jos myy vaikka 11.000 e auton ja saa rahat tilille. Tai entä jos on säästössä sallittu 10.000 e ja ostaa 5.000e auton niin miten se vaikuttaisi asumistukeen? Kela katsoisi varmaan sen tahalliseksi omaisuuden hukkaamiseksi ja evää asumistuen. Lisäksi ei tiedetä vielä vähennetäänkö varallisuudesta velat. Toivottavasti hallitus tekee arviot ja päätökset kunnolla.
Kommentit (319)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joudun aina uuteen työpaikkaan, kun kuulemma olen liian hidas niin en pääse samaan työpaikkaan koskaan takaisin.
Aivot väsyvät enkä pysty ymmärtämään asioita ja tekemään yhtä nopeasti kuin muut.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Nopeakin työntekijä voi muuttua hitaaksi. Kaikki laskut jää pöydälle lojumaan lomien ajaksi ja kun tulevat lomilta takaisin niiin yhä laskut on käsittelemättä.
En minä jaksa työpäivän jälkeen mitään tehdä, lapset syö valmisruokia. Mutta teen sijaisuuksia ja olen työkkärin listoilla. Ollut neurologinen sairaus lapsena.
Vuokra-asunto siivoamatta. Onneksi ei o
Pidän asunnon luxus puhtaana, vaikka se olisikin halpa vuokraläävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin köyhät ajat tulossa, että satsaan kodin siivoukseen ja katson telkkaria ja nukun.
Ostan pelkkää ruokaa ja hygienia - ja siivoustarvikkeet.
Ja tarjoudun peruspäivärahalla töihin. Vakkari saa potkut 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Julkiselta lähtee palkkarahoja sadoilla miljoonilla.
Johtaja kertoi jo paljonko meidän yksiköstä tullaan irtisanomaan vakituisia, mutta sitä ei saa vielä kertoa julkisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin köyhät ajat tulossa, että satsaan kodin siivoukseen ja katson telkkaria ja nukun.
Johtaja kertoi jo paljonko meidän yksiköstä tullaan irtisanomaan vakituisia, mutta sitä ei saa vielä kertoa julkisuuteen.
Todella iso määrä. Oikein hirvittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joudun aina uuteen työpaikkaan, kun kuulemma olen liian hidas niin en pääse samaan työpaikkaan koskaan takaisin.
Aivot väsyvät enkä pysty ymmärtämään asioita ja tekemään yhtä nopeasti kuin muut.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Nopeakin työntekijä voi muuttua hitaaksi. Kaikki laskut jää pöydälle lojumaan lomien ajaksi ja kun tulevat lomilta takaisin niiin yhä laskut on käsittelemättä.
En minä jaksa työpäivän jälkeen mitään tehdä, lapset syö valmisruokia. Mutta teen sijaisuuksia ja olen työkkärin listoilla. Ollut neurologinen sairaus lapsena.
&nbs
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi vaihtaa vakituinen työ yksityisellä lyhyeen määräaikaisuuteen julkisella? Palkkakin on aivan mitätön, vaivaiset pari donaa ja vähän päälle. Maksaisivat miljoonia sitten jos noin pakkomielle on minuun!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kohta 50. Kävin muutaman kurssinkin 5 kertaan, siis saman kurssin, tutkinto oli muuten valmis. Mutta kun aivot ei toimi niinkuin muilla.
&nbs
Koko asumistukea ei edes tarvittaisi, jos asuminen maksaisi sen verran, että köyhemmälläkin on siihen varaa. Miksi tämä koko keskustelu junnaa Suomessa jatkuvasti paikallaan eikä kukaan halua puuttua ylihinnoiteltuun asumiseen ja vääristyneisiin asuntomarkkinoihin?
Ei ole normaali tilanne se, että veroavaroin tuetaan sijoittajien omistamia vuokra-asuntoja, eikä se, että asunnon omistaakseen pitää olla joko perijä, nuoresta asti kovapalkkaisessa ammatissa tai naimisissa - ja isoissa kaupungeissa käytännössä noita kaikkia yhtä aikaa.
Niin olen siis trade Hönö Tiainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi vaihta
Niin, alle 50 hengen yrityksillä ja yhteisöllä ei ole enää takaisinottovelvoitetta eli voi ottaa uuden työntekijän jo heti pian kun taloustilanne paranee.
Kohta hallitus käsittelee noi irtisanomislait.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kohta 50. Kävin muutaman kurssinkin 5 kertaan, siis saman kurssin, tutkinto oli muuten valmis. Mutta kun aivot ei toimi niinkuin muilla.
Vierailija kirjoitti:
Noin 60 % tekee osa-aikatyötä kaupan alalla.
Työtunteja ei saa enempää.
Kun soviteltua päivärahaa leikataan niin ihmiset luopuvat autosta.
Taidat olla luuseri autokauppias Mansesta joka menettää työpaikkansa ja asunto menee ulosottoon.
Onko automyyjällä asuntolainaa.
Noin 60000 ihmistä kuolee vuodessa eikä he enää autoile ja kohta autoista luopuvat osa-aikatyötä tekevät ja pätkätyötätekevät.
Mitä luuserille kuuluu? Automyyjä.
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
"Yksinelävien autoköyhyys on Suomessa koko EU-alueen pahinta."
Se on todella väärin. Rankaisee säästäväisiä pientuloisia. Pitäisi katsoa tulohistoriaa, ei säästöjä. Kyllä nettomaksajien kuuluu saada myös etuuksia työttömyyden koittaessa, eikä vain niiden saajien. Miten voi äly loistaa taas poissaolollaan näissä...
Vierailija kirjoitti:
"Yksinelävien autoköyhyys on Suomessa koko EU-alueen pahinta."
Kokoomus leikkaa ansiosidonnaiset, sovitellut päivärahat ja asumistuet eli osa-aikatyötä tekevät ja pätkätyötä tekevät luopuvat autosta ja lopettavat myös työt.
Myös ravintoloissa on paljon osa-aikatyötä ja ravintolat on myöhään auki, ei kulje enää linja-autoa.
Kaupan alalla saa 1300 netto kuukaudessa, jos saa sen 30 työtuntia ja vuokra 800, ei jää rahaa autoon.
Eli autokorjaamoista vähennetään työntekijöitä ja autokaupoista.
Vierailija kirjoitti:
Entäs kesämökit?
Saa olla, mutta silloin ei saa toimeentulotukea.
Pahin tilanne on niillä joilla äidillä ja isällä ikäeroa 20 vuotta, kun isäsi kuolee niin et saa asumistukea etkä toimeentulotukea, jos otat perinnön vastaa ja asuntoa ei voi myydä, jos äitisi asuu siinä, leskellä on asumisoikeus.
Irtisanomissuojaa heikennetään kaikilla myös valtion ja kaupungin työntekijöillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs kesämökit?
Saa olla, mutta silloin ei saa toimeentulotukea.
Pahin tilanne on niillä joilla äidillä ja isällä ikäeroa 20 vuotta, kun isäsi kuolee niin et saa asumistukea etkä toimeentulotukea, jos otat perinnön vastaa ja asuntoa ei voi myydä, jos äitisi asuu siinä, leskellä on asumisoikeus.
Irtisanomissuojaa heikennetään kaikilla myös valtion ja kaupungin työntekijöillä.
Jos isä kuolee 70-vuotiaana ja äitisi on 50 niin asunnon voi myydä, kun äitisi on kuollut. Jos äitisi elää 90-vuotiaaksi niin et saa asumistukea etkä toimeentulotukea 40 vuoteen ja kohta saa irtisanoa kenet tahansa helposti.
Sulla on se omistusosuus perikunnan asunnosta niin et saa toimeentulotukea etkä asumistukea. Ja leskellä on asumisoikeus loppu elämänsä.