Kännykkäriippuvainen puoliso
Onko kokemuksia kännykkäriippuvaisesta puolisosta? Vinkkejä mikä avuksi, että saisi vähentämään kännykällä roikkumista?
Näitä löytyy varmaan molemmista sukupuolista, mutta meillä se on mies joka roikkuu monta tuntia päivässä youtubessa ja facebookissa keskusteluryhmissä ja memejä ja videoita selailemassa tuntitolkulla. Puhelin on kdessä sohvalla, ruokaillessa ja vessassa istuessa. Tuntuu ettei mitään kuule ja näe eikä mikään hoidu.
Kommentit (21)
Tämä. Ei nähdä eikä kuulla mitään, mitään mitä puhut eimene perille asti tai sitä ei ymmärretä ja muisteta, kaiken tekeminen ja lähteminen venyy kun roikutaan luuri kädessä ym. Todella rasittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Ei nähdä eikä kuulla mitään, mitään mitä puhut eimene perille asti tai sitä ei ymmärretä ja muisteta, kaiken tekeminen ja lähteminen venyy kun roikutaan luuri kädessä ym. Todella rasittavaa.
Tätä meillä käytetään hyväksi. Tyttö on todistajana mitä äitinsä mulle/meille lupaa kun jutellaan silloin kun tuijottaa puhelintaan. 😁
Joo vinkkejä kaipaan minäkin. Tulee töistä niin syö ja selaa kännykkää tunnin keittiön pöydän ääressä. Sitten vessaan puoleksi tunniksi puhelinta selaten. Koira odottaa tassut ristissä lenkille pääsyä kun toinen huomaa vaan kännykkänsä. Ei ehdi siivota kun pitää selata puhelinta. Ei pysytä kärryillä netflix sarjassa kun selataan puhelinta. Kaikki puhe menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos kun tuijotetaan hassua videota facessa.
Ja näillehän ei puhe ja anelu auta, siitä suututaan.
Ok jos hommat ja tärkeät asiat hoituu, ei ok jos vie kaiken huomion ja ajan aina ja tuntitolkulla aikaa päivittäin.
Tuttavani googlettaa yksinkertaisetkin asiat. Ei uskonut, kun sanoin, että Islanti on noin Oulun korkeudella, vaan tarkasti. Hänellä on tosiaan luuri kasvanut käteen kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavani googlettaa yksinkertaisetkin asiat. Ei uskonut, kun sanoin, että Islanti on noin Oulun korkeudella, vaan tarkasti. Hänellä on tosiaan luuri kasvanut käteen kiinni.
No mitä pahaa tuossa on, jos haluaa nähdä sijainnin kartalla ja hahmottaa sen siten paremmin.
Meillä sama. En tiedä mikä auttaisi, kyllästyttää. Lapsetkin jää kakkoseksi.
Mukava viettää iltaa tai istua aamupallla/päivällisellä ihmisen kanssa joka selaa vaan kännykkää.
Ja sitten niitä hassuja somekuvia ja videoita yritetään jatkuvasti esitellä mulle eikä ne kiinnosta pätkääkään.
Nappaa huomaamatta kuvia puolisosta käyttämässä kännykkää vaikka viikon ajalta ja lähetä nippu kuvia hänelle whatsappiin. On havahduttavaa, kun näkee ulkopuolelta, miten sulkeutuneelta mölliltä näyttää muille päin.
Puhelimen käyttö hämää käyttäjäänsä, kun kokee olevansa aktiivinen, luenhan uutisia, katson somesta mitä tutuille kuuluu, vastaan pariin viestiin, otan kantaa keskusteluun... mutta tosiasiassa kotona istuu niska kenossa möllöttävä möykky.
Puhelin täytyy tietoisesti jättää pois kädestä, muuten se on siinä koko ajan. Itse lopetin jokin aika sitten puhelime käytön televisiota katsoessa. Haloo, teinkö sitä todella? Kyllä. Alkuun tuli vaikka leffaa katsoessa koko ajan mieleen, että pitäisi jotain tarkistaa puhelimelta. Se on turha tapa josta voi pyristellä eroon.
Meillä puoliso valittaa jatkuvasti kun aika ei riitä siihen ja tähän. Jännä kun laskin tuossa, että hän roikkuu puhelin kädessä joka päivä monta tuntia. Kaikki uutiset pitää lukea ja niistä tulee ilmoitukset, facebookissa ollaan monessa ryhmässä ja seurataan kaikkea mahdollista joten niitä pitää jatkuvasti katsoa ja osallistua keskusteluun, päivän lehti luetaan huolella jokainen pikku uutinenkin. Lisäksi kaikesta etsitään tietoa ja videoita mitä mieleen tulee työkaluista metsäkoneen käyttöön ja hupivideoihin. Niin ne illat ja päivät kuluu sitten.
Tiedän useita miehiä ja naisia joilla puhelin liimautunut käteen. Tottahan sitä saa selailla mutta tietyissä tilanteissa olisi fiksua laittaa kännykkä taskuun ja keskittyä toiseen ihmiseen tai tekemiseen.
Ravintoloissa usein näkee pariskuntia joissa joko molemmat tai yksi tuijottaa luuria. Sekin ok jos se molemmille sopii mutta joskus tuntuu ettei ihmiset osaa enää keskustella toisten kanssa. Ennemmin plärätään niitä iltapäivälehtien uutisia kymmenettä kertaa kuin juteltaisiin puolison kanssa.
Mutta jokainen tyylillään.
En tiedä mikä on mutta mulla vaiheilee riippuvuudet. Aina joku riippuvuus päällä.
Eniten rasittaa katsoa tätä vierestä kun toinen näprää puhelinta mielummin kuin minua, kumppaniaan.
Vierailija kirjoitti:
Nappaa huomaamatta kuvia puolisosta käyttämässä kännykkää vaikka viikon ajalta ja lähetä nippu kuvia hänelle whatsappiin. On havahduttavaa, kun näkee ulkopuolelta, miten sulkeutuneelta mölliltä näyttää muille päin.
Puhelimen käyttö hämää käyttäjäänsä, kun kokee olevansa aktiivinen, luenhan uutisia, katson somesta mitä tutuille kuuluu, vastaan pariin viestiin, otan kantaa keskusteluun... mutta tosiasiassa kotona istuu niska kenossa möllöttävä möykky.
Puhelin täytyy tietoisesti jättää pois kädestä, muuten se on siinä koko ajan. Itse lopetin jokin aika sitten puhelime käytön televisiota katsoessa. Haloo, teinkö sitä todella? Kyllä. Alkuun tuli vaikka leffaa katsoessa koko ajan mieleen, että pitäisi jotain tarkistaa puhelimelta. Se on turha tapa josta voi pyristellä eroon.
Pitääkin kokeilla tätä. Kiitos vinkistä.
Joskus mies jäi kotiin kun lähdin pariksi tunniksi käymään jossain, hänen piti käyttää koira ulkona ja imuroida. Palasin kotiin niin mitään ei oltu tehty, oli vain selannut puhelintaan. 35-vuotias aikuinen ihminen.
Ja mehevä riita kun asiasta huomautat.
Tuota kuvaa itsestä käyttämässä puhelinta olisi kyllä tyly kenen tahansa nähdä. Meillä on nuorimmalla vielä säädetty puhelinaika sovelluksen avulla, ja olen joskus havahtunut parahdukseen että "kaikki muut on puhelimilla!" Selitä siinä sitten että luet uutisia tms. Ei muuta kuin puhelin pois ja muksu kainaloon.
Asiast olen huomauttanut useasti niiin ystävällisesti kuin kovempaakin sävyyn mutta ei apua -ap