Stubb ei tiedä, mikä on mangusti, Kenian pääkaupunki tai viisi potenssiin kolme
Tuo ukkohan on täydellinen imbesilli.
Ensimmäisenä kysytään Kenian pääkaupunkia.
- Mä näen sen edessäni, olen käynyt siellä. Nyt mulla on blackout, en muista, Stubb myöntää. Oikea vastaushan olisi ollut Nairobi.
Seuraava kysymys kuuluu, kuinka paljon on viisi potenssiin kolme. Kysymys vetää Stubbin hiljaiseksi.
- Mä oon tosi huono matikassa. 75? presidenttiehdokas veikkaa. Oikea vastaus on 125.
- Tiedättekö arvoisat kansalaiset, että tasavallan presidentti ei tiedä kaikkea. Ei esimerkiksi sitä, mikä on mangusti, Stubb päättää puheenvuoronsa ja saa nauravaiset koululaiset hämilleen.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/17363be0-1db0-4a7f-a585-d2e0ab5…
Kommentit (244)
Afrikkalaisen mesimäyrän tunnistavat sentään kaikki.
Jätkä ollut Suomen ulkoministerinä ja Keniassa on iso Suomen suurlähetystö nimenomaan Nairobissa ja tyyppi ei tiedä tätä..
Nairobi on merkittävä kaupunki kansainvälisessä politiikassa ja varmaan lähes kaikillä länsimailla on siellä suurlähetystöt. Ei ole edes todellista tuo Stubbin tietämättömyys.
Tässäkin Stubb oli väärässä, nimittäin aivan varmasti tasavallan presidentti Sauli Niinistö tietää vastaukset noihin kysymyksiin.
Stubb EI OLE presidenttinä.
"Tiedättekö arvoisat kansalaiset, että tasavallan presidentti ei tiedä kaikkea. Ei esimerkiksi sitä, mikä on mangusti, Stubb päättää puheenvuoronsa ja saa nauravaiset koululaiset hämilleen"
🤣 Väsyneenä sain myös tulokseksi 75 kun laskin 5 x 5 x 5.
Vierailija kirjoitti:
Stubbihan vaikuttaa olevan tyhmä kuin saapas: ei omaa minkäänlaista yleistietoa, eikä edes alkeellista päässälaskutaitoa. Perin huolestuttavaa, jos tuollainen henkilö päästetään tekemään koko kansakuntaa koskevia ratkaisuja.
Pelkkä keulakuvahan siitä tehdään. Käskyt tulevat Brysselistä ja Washingtonista, ja Stubidon tehtävänä on vain artikuloida ne suomalaisille.
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin Stubb oli väärässä, nimittäin aivan varmasti tasavallan presidentti Sauli Niinistö tietää vastaukset noihin kysymyksiin.
Stubb EI OLE presidenttinä.
"Tiedättekö arvoisat kansalaiset, että tasavallan presidentti ei tiedä kaikkea. Ei esimerkiksi sitä, mikä on mangusti, Stubb päättää puheenvuoronsa ja saa nauravaiset koululaiset hämilleen"
No ihan varmasti Nairobin tietää. Afrikan mantereen merkittävimpiä kaupunkeja. Siellä tehtiin myös iso terrori-isku jenkkejä vastaan, joten Niinistö tietää jo senkin takia.
Nairobilaisena mangustina olen hyvin loukkaantunut.
Stubb ei presidenttinä noilla nippelitiedoilla mitään tee. Ja jos tekee, palkkaa niitä varten asiantuntijat. Hänellä riittää siihen rahaa.
Tietääköhän se oikeasti yhtään mitään?
En olisi minäkään tiennyt mitään noista. Tärkeintä, että Stubb on ulko- ja turvallisuuspolitiikan ekspertti tohtoritasolla!
Oisin tiennyt mangustin ja nairobin, matikassa oon tosi huono.
Vierailija kirjoitti:
En olisi minäkään tiennyt mitään noista. Tärkeintä, että Stubb on ulko- ja turvallisuuspolitiikan ekspertti tohtoritasolla!
Et olekaan hakemassa presidentiksi - paitsi tietenkin jos olet Mika Aaltola.
Stubbin tietämättömyys ja osaamattomuus on järkyttävää,
Niin, ihan kuin tuollaisilla asioilla olisi merkitystä presidentin tehtävän hoidossa. Ei ole. Kansainvälisten suhteiden ja rauhan ylläpito menevät heittämällä tärkeysjärjestyksessä niiden ohi. Ja siksi omakin valintani on Alex. Sopiva Nato-presidentti Suomelle. Aaltola 2. suosikkini.
Vierailija kirjoitti:
Yllätyksekseni tiesin kaikki kolme vaikken ole tohtori . Yleissivistys on katoava kansan laji , katsotaan netistä ....
Tiesin kaikki helposti, enkä yllättynyt. Mutta en tiedä tarkasti Eu rakennetta tai ymmärrä kovin pitkälle sijoittamisen hienouksia. En osaa sanoa mitä.Nato oikeasti tarkoittaaa yms. Lasten kysymyksiin osaisin varmaan vastata.
Jussi olisi tiennyt nuo kaikki helposti. Siksi numero viisi.
Siis väittikö Stubb ettei Niinistö muka tiedä mikä on mangusti?
Vierailija kirjoitti:
Stubbihan vaikuttaa olevan tyhmä kuin saapas: ei omaa minkäänlaista yleistietoa, eikä edes alkeellista päässälaskutaitoa. Perin huolestuttavaa, jos tuollainen henkilö päästetään tekemään koko kansakuntaa koskevia ratkaisuja.
Pahaa ihmisistä vaarallisempi valtionjohtaja on tyhmä ihminen, mutta Stuppi on sekä tyhmä, että paha.
Stubb läpäisi lyhyen matematiikan hädin tuskin. Niin älykkö kaveri.
Eksponentiaalisen kasvun ymmärtäminen on aika olennaista jopa presidentille. Jos ei osaaa potensseja laskeja, ei varmaan ymmärrä tuotakaan.
Vaikuttaa olevan myös todellisuudesta pahoin vieraantunut. Äskettäinhän Stubb julisti ihan pokkana, että Ukraina on jo voittanut sodan.