Yle : Mira tienaa hyvin, mutta avokadot meinaavat jäädä ostamatta hintojen nousun takia
Eniten harmittaa kasvisten kallistuminen. Perheen suosikkeihin kuuluvat avokadot jäävät ostamatta. Mira Kalscheuer lohduttaa itseään sillä, että toisaalta niiden ostamatta jättäminen on myös ilmastoteko.
Kommentit (67)
Mukavaa että välillä uutsioidaan hyvinkin pärjänneestä maahanmuuttajasta. - Ja kaikesta päätellen hän on myös hintatietoinen. - Varmasti Suomen hintataso saattaa tuntua kalliilta kun on se täällä ikänsä asuneillekin.
Yliopisto-opiskelija
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä on pointti? Minäkin tienaan hyvin - varmasti paremmin kuin Mira - enkä silti osta kalliita ruokia. Arkiruokani määrittää pitkälti se mitä on tarjouksessa tai punalaputettuna. En lohduta itseäni millään keinotekoisella ilmastohybriksellä koska tilanteessa ei ole mitään mihin tarvitsisi kovasti lohtua.
Jättäisit punalaput ruokajakeluun, kiitos.
Minua ihmetyttää nämä ihmiset, jotka yhtäkkiä alkavat tinkiä vaikkapa ruuasta sen hinnannousun takia, vaikkei elämäntilanne muuten ole muuttunut.
Minä olen aina ollut nuuka ja ostanut punalappuisia. Näin tein opiskellessani ja työttömänä ollessani ja teen edelleen, vaikka lainat on maksettu ja ansaitsen noin 6000€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Minua ihmetyttää nämä ihmiset, jotka yhtäkkiä alkavat tinkiä vaikkapa ruuasta sen hinnannousun takia, vaikkei elämäntilanne muuten ole muuttunut.
Minä olen aina ollut nuuka ja ostanut punalappuisia. Näin tein opiskellessani ja työttömänä ollessani ja teen edelleen, vaikka lainat on maksettu ja ansaitsen noin 6000€/kk.
Ja takiasi ruokajakeluihin ei riitä ruokaa, oletko tyytyväinen?
Avokadon hinta 4,36 euroa/kg. Ei niiden hinta ole juurikaan alhaisempi ennenkään ollut. En nyt ihan ymmärrä.
Ap osoitti oman mänttiytensä copy-paste-aloituksellaan. Ei minkäänlaista omaa kommenttia tai mielipidettä, way to go, bozo!
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä on pointti? Minäkin tienaan hyvin - varmasti paremmin kuin Mira - enkä silti osta kalliita ruokia. Arkiruokani määrittää pitkälti se mitä on tarjouksessa tai punalaputettuna. En lohduta itseäni millään keinotekoisella ilmastohybriksellä koska tilanteessa ei ole mitään mihin tarvitsisi kovasti lohtua.
Minä olen pienituloinen ja ostan kyllä esim. avocadoja ja lohta. Mielummin syön hyvin kuin hankin ympärilleni muuta aineellista krääsää mitä teillä "varakkailla".pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen pienituloinen ja ostan kyllä esim. avocadoja ja lohta. Mielummin syön hyvin kuin hankin ympärilleni muuta aineellista krääsää mitä teillä "varakkailla".pitää olla.
Kukin tehkööt omat valintansa. Ei niiden tekemiseksi tarvi dissata toisia ja heidän valintojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punalaputetut tuotteet eivät ole mitään köyhäinapua, vaan kaupan keino vähentää hävikkiä. Niihin ei ole mitään tulorajaa kuka niitä saa ostaa.
Voisin maksaa avokadoista jopa enemmän, jos saataisiin niitä Espanjasta. Vähemmän ihmisoikeusrikkomuksia liittyy eurooppalaisiin avokadoihin.
Avokadot ovat myös ympäristölle äärimmäisen kuormittavia. Luksustuote, josta pitääkin joutua maksamaan "ympäristöveroa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja takiasi ruokajakeluihin ei riitä ruokaa, oletko tyytyväinen?
Kiitos kysymästä, olen tyytyväinen. Meillä kaikilla on oikeus ostaa punalappuisia.
Lähes vegaani voi siis olla, jos syö harvoin lihaa. Sohvaperunakin voi siis olla lähestulkoon urheilija.
Vierailija kirjoitti:
Avokadon hinta 4,36 euroa/kg. Ei niiden hinta ole juurikaan alhaisempi ennenkään ollut. En nyt ihan ymmärrä.
Jokunen vuosi sitten ne oli 7 tai 8€/ kg. 4,36 on tosi halpa kilohinta.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punalaputetut tuotteet eivät ole mitään köyhäinapua, vaan kaupan keino vähentää hävikkiä. Niihin ei ole mitään tulorajaa kuka niitä saa ostaa.
Samaan aikaan järjestöt ja diakonit itkevät, että lahjoitettavaa ruokaa ei ole. Tarvitsetko todellakin lainsäädäntöä vai riittäisikö pelkkä järki ja ymmärrys jättämään punalaput kaikkein köyhimmille. Niin SAA tehdä, koska ymmärtää hädän.
Vierailija kirjoitti:
Voisin maksaa avokadoista jopa enemmän, jos saataisiin niitä Espanjasta. Vähemmän ihmisoikeusrikkomuksia liittyy eurooppalaisiin avokadoihin.
Avokadot ovat myös ympäristölle äärimmäisen kuormittavia. Luksustuote, josta pitääkin joutua maksamaan "ympäristöveroa".
Avokadoissa pitäisi olla laatutakuu. Liian monesti käynyt niin että ostan pussillisen joista moni on syömäkelvoton. Voisin maksaa tuplahinnan jos saisin varmuuden siitä että ovat kunnollisia. Lähituotettuja avokadoja ei taida olla eivätkä espanjalaisetkaan nuhteettomia ole.
Avokadon kasvatus tappaa miljoonittain mehiläisiä joka vuosi joten koko kasvatus pitäisi lopettaa kokonaan.
Itse olen selvinnyt koko elämäni ostamatta yhtäkään avocadoa.
Lähes vegaani :D Kuuluu samaan sarjaan kasvissyöjien kanssa jotka syövät riistaa ja kalaa. Niin ja vähän kanaakin välillä.