Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riittääkö sinulle oikeasti elämäksi se, että aamulla duuniin ja illalla kotiin?

Vierailija
14.01.2024 |

Tätä vuosikymmeniä samalla kaavalla, ehkä jopa raskasta duunia? Sitten kuolet pois, hyväksyneenä sinuun iskostetun rooli? Onko se ok?

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla on ollut ainaa muuhunkin mm 4 taloraksaa, lapset, matkoja ympäri maailmaa, ystävien tapaamisia jne. Ilman palkkaa mahdottomia toteuttaa. 

Nyt eläkkeellä vielä hengissä ja mahdollisuus vaan nauttia saavutetuista eduista 24/7

Vierailija
22/70 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi riittää? On elämässä muutakin, perhe ja harrastukset, lomat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riittää. Nautin stressittömästä helposta elämästä. Vapa-aikaa riittää yllinkyllin seikkailemaan asuntoautolla, liikkua luonnossa tai chillata kotona rakkaiden kanssa. Masentuneen näkökulmasta näet maailman.

En ole ap, mutta höpö höpö. Onhan tuo syötetty ja valmiiksi pureksittu elämänmalli aivan oksettava täällä. Osa se toki innoissaan sisäistää.

Aika moni sisäistää tällaisen kapitalistisen hyvinvointiyhteiskuntamallin, eikä edes _ajattele_ että siinä olisi jokin vinksallaan. Ettei elämän olisikaan tarkoitus olla tällaista. Tai että on systeemin totaalisesti hyväksikäyttämä pölleri, joka kuvittelee olevansa säälittävinä vapaahetkinään onnellinen. 

Vierailija
24/70 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää - tai riitä. Olin tässä puolen vuoden sopimuksella laitostiskarina ja se työ tuotti kyllä taaloja taskuun, mutta mitään muuta en jaksanut. Päivä töissä, kaupan kautta ostamassa seuraavalle päivälle eväät jotka voit syödä seisaaltaan - kotiin, aamulla taas töihin ja sitten ihmetellään miksi en hymyile. Keittiön puolella väki voi pitää 45 minuutin taukoja silloin kun sattuu huvittamaan, mutta tiskarina pitää syödäkin työpisteellä.

.

Joskus olin firman lähettinä ja se työ oli mukavaa.

.

Jos ei tee duunia niin ei ole rahaa, mutta silloin ei ole vapaa-aikaa. Duunittomana ei ole rahaa, mutta olisi aikaa ostella...

Vierailija
25/70 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riittää. Nautin stressittömästä helposta elämästä. Vapa-aikaa riittää yllinkyllin seikkailemaan asuntoautolla, liikkua luonnossa tai chillata kotona rakkaiden kanssa. Masentuneen näkökulmasta näet maailman.

En ole ap, mutta höpö höpö. Onhan tuo syötetty ja valmiiksi pureksittu elämänmalli aivan oksettava täällä. Osa se toki innoissaan sisäistää.

Yhteiskunta tarvitsee toimiakseen tietyt raamit. Ympärillään olevaa näkymätöntä järjestelmää ei kannata pitää itsestäänselvyytenä. 

Vierailija
26/70 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko riittää kun muuhun ei juuri jää aikaa. Aamulla lähden klo 6 ja kotona olen taas klo 19. Sit ruokaa ja keittiön siistiminen. Sit pitääkin mennä suihkuun ja nukkumaan. 

Lomaa ei ole koska olen määräaikainen. 

Viikonloput menee kotitöiden parissa ja nukkuessa. 

Vierailija
27/70 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä, en varmaan ole tarpeeksi aivokuollut nyky menoon.

Vierailija
28/70 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitäpä, ap, mitä se "oikea elämä" on! Jossain muualla?

Vierailija
29/70 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nautin arjen tylsyydestä, rutiineistani. Älysin tuon jo nuorena, että tarvitsen rutiinit jotta pysyn hyvinvoivana. En siis ole mitenkään erityisen kurinalainen, saati minkään suorittaja, mutta työ on yksi niistä asioista joista elämässäni tykkään. Tylsää ja suht ennustettavaa. Eikä silti merkityksetöntä.

Ihminenhän tottuu kaikkeen, mutta käyn työssä niin kauan kuin jaksan eli luultavasti sinne kuuteenkymppiin, jonne on kymmenisen vuotta. En koe myöskään työni rasittavan minua kohtuuttomasti.

Ajattelen aikalailla samoin. Yksineläjänä työ tuo arkeen mukavan säännöllisyyden. Vapaa-ajan vietän aika rauhallisesti. Nautin yksinkertaisesta elämästäni, jossa kaikki vapaa-aika on omaa aikaani. Omaan eläkeikään on vielä monen monta vuotta, ja toivonkin voivani olla tässä samassa työpaikassa tulevat vuodet, koska työ on mukavan yksinkertaista, jota ei tarvitse enää kotona miettiä.

Vierailija
30/70 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä, mutta olen liian älykäs ja ymmärrän ettei ruoka, vesi, lämpö, vaatteet ynnä muu tyhjästä tähän maailmaan ilmaannu. 

Vierailija
31/70 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi rahaa, ettei tarvitsisi pihistellä mistään ja raha riitttäisi haluamaani elintasoon, toki jättäytyisin työelämästä pois. 

Vierailija
32/70 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko riittää kun muuhun ei juuri jää aikaa. Aamulla lähden klo 6 ja kotona olen taas klo 19. Sit ruokaa ja keittiön siistiminen. Sit pitääkin mennä suihkuun ja nukkumaan. 

Oravanpyörä. Mitä saat tuollaisesta elämästä? Ethän sä ehdi tehdä mitään muuta. 

Vierailija
33/70 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva osa elämää kuitenkin, samoin palkka.

Vierailija
34/70 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on jées nii kaua ku vaa seisoo.

Vierailija
35/70 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hirveä elämä, suo anteeksi suoruuteni!  Mun isä painoi kolmivuoroa tehtaalla koko elämänsä, tienasi hyvin, oli sairaan nuuka. Matkusti ne toki jollain turistirysäreissuilla mutsin kanssa, mutta suurin osa elämää oli sitä duuniin, nukkumaan, duuniin nukkumaan. Mitenkään ei itseään sivistetty, karaokea käytiin laulamassa lähibaarissa ja perseet olalle silloin tällöin. Ikuinen väsymys, siitä usein mainittiin. Jäi eläkkeelle, ja siitä 9 kk kuoli syöpään. Sairaalavuoteella sanoi, että olipa mitätön elämä. Tuntui ihan hirveeltä.

Vierailija
36/70 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa on 24/7/365

37,5 h työviikko vie tuosta vain osan. 

Vierailija
37/70 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän se monesta tekee katkeran.

Vierailija
38/70 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän se monesta tekee katkeran.

Ihmisen luonne ja asenne tekee ihmisestä katkeran. Syytetään aina kaikkia muita ihan omista valinnoista. Iän karttuessa sitä valitusta tulee vain lisää.

Vierailija
39/70 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selitäpä, ap, mitä se "oikea elämä" on! Jossain muualla?

En ole ap. Mutta ei elämä ole töissä käymistä, jotta yksi prosentti maailmassa saa lisää rahaa?

Vierailija
40/70 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä, siksi olenkin työtön. Ehdin tehdä päivät pitkät mukavia asioita.

Oikeus toimeentulotukeen

Jokaisella on oikeus saada toimeentulotukea, jos hän on tuen tarpeessa eikä voi saada toimeentuloa ansiotyöllään, yrittäjätoiminnallaan, toimeentuloa turvaavien muiden etuuksien avulla, muista tuloistaan tai varoistaan, häneen nähden elatusvelvollisen henkilön huolenpidolla tai muulla tavalla.

Jokaisella on velvollisuus kykynsä mukaan pitää huolta itsestään ja omasta elatuksestaan sekä, siinä laajuudessa kuin avioliittolaissa (234/1929), lapsen elatuksesta annetussa laissa (704/1975) ja muussa laissa säädetään, puolisonsa sekä alaikäisten lastensa ja ottolastensa elatuksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän