Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita joita pelottaa/ahdistaa sosiaaliset tilanteet?

Vierailija
14.01.2024 |

Olen itse niin erakoitunut että minua pelottaa ne tilanteet koska en ole tottunut sosiaalisiin tilanteisiin. Työpaikalla on samat kivat ihmiset ja siellä voin olla rentona täysin oma itseni sekä myös vanhempien ja isovanhempien luona voin olla rentona oma itseni. 

Kaikki muut sosiaaliset tilanteet minua pelottaa ja ahdistaa joten välttelen niitä. Ajattelen niin että muut nauraa minulle ja että he pitävät minua rumana tai tyhmänä. Minua on kiusattu vähän nuorena, onko se jättänyt arvet minuun? Parikymppisenä elin normaalia elämää mutta nyt olen ollut melkolailla yksin noin 5 vuotta. 

Ajattelen että ihmiset on ilkeitä ja että ne haluaa pahaa minulle.

Onko muita joilla sama ongelma ja onko tähän apua? Olen kolmekymppinen mieshenkilö.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla ap mitään perheen ulkopuolisia ihmissuhteita? 

Eipä oikeastaan enää, nuorempana oli ystäviä mutta nyt on vanhemmat,isovanhemmat ja työpaikalla puhun muille ihmisille.

Kuinka niin?

Ap

Mihin ne ystävät katosivat?

Ne vaan erkaantuivat ja etääntyivät. Aloin itse etääntyä enemmän heistä. Heillä myös melkein kaikilla kumppani joten ei ne enää aikaa ehdi viettää kanssani juurikaan.

Ap

Onko itselläsi ollut kumppania missään vaiheessa?

Ei ole ollut enkä ole edes treffeillä ollu.

Ap

Ootko homo?

Vierailija
22/43 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko homo?

En ole homo, en koe mitään seksuaalista vetovoimaa miehiin. Naisiin koen taas mutta minulle riittää oma käsi ja kuva naisesta hyvin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko olemassa diagnoosia "sosiaalistentilanteiden pelko" ja saako siihen terapiaa tai onko siihen olemassa jotain mielialalääkettä joka vähän auttaa pelkoon.

Ahdistukseen taitaa olla lääkkeitä ja paniikkokohtauksiin?

Vierailija
24/43 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko homo?

En ole homo, en koe mitään seksuaalista vetovoimaa miehiin. Naisiin koen taas mutta minulle riittää oma käsi ja kuva naisesta hyvin.

Ap

Etkö edes haluaisi mitään kontaktia naisiin? Millaisia ihmissuhteita kaipaat? Miehiä kavereiksi vai viihdytkö erakkona?

Vierailija
25/43 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko homo?

Ap

Etkö edes haluaisi mitään kontaktia naisiin? Millaisia ihmissuhteita kaipaat? Miehiä kavereiksi vai viihdytkö erakkona?

En tarvitse mitään kontaktia naisiin, pärjään ilman seksiä hyvin. Naiset on ihmisiä siinä missä miehetkin.

En välttämättä kaipaa ihmissuhteita mutta olisi kiva jos sosiaaliset tilanteet ei pelottaisi tai jännittäisi niin paljon. Ne nyt rajoittaa vähän elämää mutta ei paljoa.

Ap

Vierailija
26/43 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmisiä kannattaa tänäpäivänä jo pelätäkin.

Vierailija
27/43 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabista,alkoholia ja rauhottavia lääkkeitä kohtuudella niin sosiaaliset tilanteet onnistuu luontevasti ilman pelkoa.

Vierailija
28/43 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpointa  kun  kertoo  että  jännittää.  Monesti  muut  eivät  edes  huomaa  sitä.  Ei se  mikään  synti" ole!   Jos  liikaa  väistelet, niin  elämä  voi  valua  hukkaan.  Voisitko  käydä vertaistukea  hakemassa?   lääkäristä  apua  Jos  kovin  paha  tilanne.  Tsemppiä sinne 

Vierailija
29/43 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia tai lääkkeet? 

Vierailija
30/43 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpointa  kun  kertoo  että  jännittää.  Monesti  muut  eivät  edes  huomaa  sitä.  Ei se  mikään  synti" ole!   Jos  liikaa  väistelet, niin  elämä  voi  valua  hukkaan.  Voisitko  käydä vertaistukea  hakemassa?   lääkäristä  apua  Jos  kovin  paha  tilanne.  Tsemppiä sinne 

Tämä. Monesti auttaa kun myöntää jännityksensä muille. Apua kannattaa myös hakea. Harva tuollaisesta vuosia jatkuneesta kierteestä pääsee eroon yksin. 

Vierailija
31/43 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä ymmärrä, miksi aina sanotaan, että ihmiset ei huomaa ihmisessä jännittämistä. Kyllä minä ainakin huomaan. Samoin kun huomaan, jos joku on peloissaan tai vihainen, tai ärtynyt, tai kiusaantunut. Ei kai tämä vain minun oma tunne ole. 

Vierailija
32/43 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö pelkää että elämä jää elämättä? 

Vierailija
33/43 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä ymmärrä, miksi aina sanotaan, että ihmiset ei huomaa ihmisessä jännittämistä. Kyllä minä ainakin huomaan. Samoin kun huomaan, jos joku on peloissaan tai vihainen, tai ärtynyt, tai kiusaantunut. Ei kai tämä vain minun oma tunne ole. 

Joistakin huomaa, joistakin ei. On ihmisiä joista ei huomaa mitään tunnetiloja päälle päin. 

Vierailija
34/43 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö pelkää että elämä jää elämättä? 

En pelkää sitä enkä edes ajattele sitä. Nyt viimeksi perjantaina jutellut toiselle ihmisille kun sanoin työkaverille hyvää viikonloppua.

Ap

Vierailija
35/43 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joistakin huomaa, joistakin ei. On ihmisiä joista ei huomaa mitään tunnetiloja päälle päin. 

Minusta huomaa siten että olen hermostunut, kädet heiluu ja tulee ihme pakkoliikkeittä. En uskalla katsoa ihmistä silmiin tai kasvoihin edes. Saattaa myös olla että sekoitan sanoja tai en uskalla puhua mitään.

Haluan tilanteesta vaan äkkiä pois.

Ap

Vierailija
36/43 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli parikymppisenä todella vaikea sos.tilanteiden pelko/paniikkihäiriö/torikammo tms. Eristäydyin ahdistuneena opiskelijaboksiini, enkä meinannut uskaltaa pahimmillaan edes iltahämärissä kauppaan ruokaa ostamaan. Vaihtoehdot olivat joko päättää päiväni tai hommata apua. Invalidisoivasta ahdistuksesta voi parantua. Kannattaa hakea apua:)

N55

Vierailija
37/43 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kärsinyt 15 vuotta sosiaalisten tilanteiden pelosta. Tietyt tilanteet ovat todella kiusallisia esim tykkään käydä ihmisten luona kylässä mutta pois lähteminen ahdistaa. Sitä ajattelee että mitä pitäisi sanoa

Vierailija
38/43 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kaipaa mitään vtun piipitystä ympärilleni.

Vierailija
39/43 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole enää työelämässä. Saan rauhassa erakoitua kumppanini kanssa. 

Vierailija
40/43 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AHDISTUSHULLU TAAS VAUHDISSA 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän