Onko täällä muita joita pelottaa/ahdistaa sosiaaliset tilanteet?
Olen itse niin erakoitunut että minua pelottaa ne tilanteet koska en ole tottunut sosiaalisiin tilanteisiin. Työpaikalla on samat kivat ihmiset ja siellä voin olla rentona täysin oma itseni sekä myös vanhempien ja isovanhempien luona voin olla rentona oma itseni.
Kaikki muut sosiaaliset tilanteet minua pelottaa ja ahdistaa joten välttelen niitä. Ajattelen niin että muut nauraa minulle ja että he pitävät minua rumana tai tyhmänä. Minua on kiusattu vähän nuorena, onko se jättänyt arvet minuun? Parikymppisenä elin normaalia elämää mutta nyt olen ollut melkolailla yksin noin 5 vuotta.
Ajattelen että ihmiset on ilkeitä ja että ne haluaa pahaa minulle.
Onko muita joilla sama ongelma ja onko tähän apua? Olen kolmekymppinen mieshenkilö.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko homo?
En ole homo, en koe mitään seksuaalista vetovoimaa miehiin. Naisiin koen taas mutta minulle riittää oma käsi ja kuva naisesta hyvin.
Ap
En tiedä onko olemassa diagnoosia "sosiaalistentilanteiden pelko" ja saako siihen terapiaa tai onko siihen olemassa jotain mielialalääkettä joka vähän auttaa pelkoon.
Ahdistukseen taitaa olla lääkkeitä ja paniikkokohtauksiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko homo?
En ole homo, en koe mitään seksuaalista vetovoimaa miehiin. Naisiin koen taas mutta minulle riittää oma käsi ja kuva naisesta hyvin.
Ap
Etkö edes haluaisi mitään kontaktia naisiin? Millaisia ihmissuhteita kaipaat? Miehiä kavereiksi vai viihdytkö erakkona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko homo?
Ap
Etkö edes haluaisi mitään kontaktia naisiin? Millaisia ihmissuhteita kaipaat? Miehiä kavereiksi vai viihdytkö erakkona?
En tarvitse mitään kontaktia naisiin, pärjään ilman seksiä hyvin. Naiset on ihmisiä siinä missä miehetkin.
En välttämättä kaipaa ihmissuhteita mutta olisi kiva jos sosiaaliset tilanteet ei pelottaisi tai jännittäisi niin paljon. Ne nyt rajoittaa vähän elämää mutta ei paljoa.
Ap
Kyllä ihmisiä kannattaa tänäpäivänä jo pelätäkin.
Kannabista,alkoholia ja rauhottavia lääkkeitä kohtuudella niin sosiaaliset tilanteet onnistuu luontevasti ilman pelkoa.
Helpointa kun kertoo että jännittää. Monesti muut eivät edes huomaa sitä. Ei se mikään synti" ole! Jos liikaa väistelet, niin elämä voi valua hukkaan. Voisitko käydä vertaistukea hakemassa? lääkäristä apua Jos kovin paha tilanne. Tsemppiä sinne
Vierailija kirjoitti:
Helpointa kun kertoo että jännittää. Monesti muut eivät edes huomaa sitä. Ei se mikään synti" ole! Jos liikaa väistelet, niin elämä voi valua hukkaan. Voisitko käydä vertaistukea hakemassa? lääkäristä apua Jos kovin paha tilanne. Tsemppiä sinne
Tämä. Monesti auttaa kun myöntää jännityksensä muille. Apua kannattaa myös hakea. Harva tuollaisesta vuosia jatkuneesta kierteestä pääsee eroon yksin.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä ymmärrä, miksi aina sanotaan, että ihmiset ei huomaa ihmisessä jännittämistä. Kyllä minä ainakin huomaan. Samoin kun huomaan, jos joku on peloissaan tai vihainen, tai ärtynyt, tai kiusaantunut. Ei kai tämä vain minun oma tunne ole.
Etkö pelkää että elämä jää elämättä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä ymmärrä, miksi aina sanotaan, että ihmiset ei huomaa ihmisessä jännittämistä. Kyllä minä ainakin huomaan. Samoin kun huomaan, jos joku on peloissaan tai vihainen, tai ärtynyt, tai kiusaantunut. Ei kai tämä vain minun oma tunne ole.
Joistakin huomaa, joistakin ei. On ihmisiä joista ei huomaa mitään tunnetiloja päälle päin.
Vierailija kirjoitti:
Etkö pelkää että elämä jää elämättä?
En pelkää sitä enkä edes ajattele sitä. Nyt viimeksi perjantaina jutellut toiselle ihmisille kun sanoin työkaverille hyvää viikonloppua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joistakin huomaa, joistakin ei. On ihmisiä joista ei huomaa mitään tunnetiloja päälle päin.
Minusta huomaa siten että olen hermostunut, kädet heiluu ja tulee ihme pakkoliikkeittä. En uskalla katsoa ihmistä silmiin tai kasvoihin edes. Saattaa myös olla että sekoitan sanoja tai en uskalla puhua mitään.
Haluan tilanteesta vaan äkkiä pois.
Ap
Minulla oli parikymppisenä todella vaikea sos.tilanteiden pelko/paniikkihäiriö/torikammo tms. Eristäydyin ahdistuneena opiskelijaboksiini, enkä meinannut uskaltaa pahimmillaan edes iltahämärissä kauppaan ruokaa ostamaan. Vaihtoehdot olivat joko päättää päiväni tai hommata apua. Invalidisoivasta ahdistuksesta voi parantua. Kannattaa hakea apua:)
N55
Olen kärsinyt 15 vuotta sosiaalisten tilanteiden pelosta. Tietyt tilanteet ovat todella kiusallisia esim tykkään käydä ihmisten luona kylässä mutta pois lähteminen ahdistaa. Sitä ajattelee että mitä pitäisi sanoa
Mä en kaipaa mitään vtun piipitystä ympärilleni.
Onneksi en ole enää työelämässä. Saan rauhassa erakoitua kumppanini kanssa.
Ootko homo?