Kokemusta lähestymiskiellosta kellään?
Miten toimii käytännössä? Voiko sanoa, että käyn kuntosalilla x ja kaupassa y ja tyyppi ei saa sitten noihin paikkoihin tulla. Kumpi 'väistää', jos satutaan samaan ravintolaan, sukujuhliin tms
Kommentit (7)
Siihen voi hakea aluetta mille toinen ei saa tulla esim oma piha ja työpaikka
Minulla on kokemusta. Se väistää, joka on saanut lähestymiskiellon. Tuossa on tietoa lisää:
https://oikeus.fi/tuomioistuimet/fi/index/asiat/rikosasiat/lahestymiski…
Laajennettu lähestymiskielto sisältää kaikki paikat missä sinä säännöllisesti käyt kuten työpaikka, sellaisesta itsellä kokemusta. Vainooja oli täysin tuntematon ihminen minulle ja tuli työpaikan kautta. Laajennettu lähestymiskielto uusittiin ilman oikeudenkäyntiä, koska vainoaminen ei loppunut. Toisena vuonna loppui, mutta ei ole montaakaan vuotta, kun huomasin taas saaneeni viestipyynnön Facebookiin.
On enemmänkin hidaste kuin este.
Uusimisprosessin sijaan päädyin muuttamaan, vaihtamaan nimeni ja puhelinnumeroni ja poistumaan somesta. Nyt olen saanut olla rauhassa yli vuosikymmenen, mutta olen hyvin tietoinen siitä, miten pieni maa Suomi on, enkä ole lainkaan yllättynyt, jos saan henkilön taas riesakseni jonain päivänä.
On kokemusta yli kahdenkymmenen vuoden takaisesta lähestymiskielllosta, joka koski mieheni eksää. Siitä oli apua kun häiriköinti loppui siihen ja ollaan saatu olla rauhassa siitä asti ( yli 20 vuotta). Lähestymiskielto kesti silloin vuoden verran. Ollaan nähty toisiamme harvoin, mutta ne tapaamiset on sujuneet rauhallisesti ja asiallisesti. Heillä yhteinen lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Siihen voi hakea aluetta mille toinen ei saa tulla esim oma piha ja työpaikka
Eli salainen osoite pitää paljastaa, että toinen tietää olla tulematta sinne
Ei sillä ole juurikaan merkitystä. Voit mennä kuntosalille, uimaan yms. julkiseen paikkaan vaikka lähestymiskiellon hakija olisi siellä. Ei voida odottaa että teitäisit missä se on. Mitä et voi tehdä on et voi mennä hänen kotiinsa tai työpaikalle.
No tietysti se joka viimeiseksi on paikalla väistää