Luontaistuote. Onko kokemuksia sellaisesta joka oikeasti auttaa ,
Pidän vähän huuhaana mutta mielelläni kuulisin jos olet huomannut muutosta käytettyäsi jotain valmistetta (mitä ? )
Kiitos
Kommentit (15)
B 6-vitamiini nostaa mielialaa.
Ruusujuuri auttaa jaksamaan sekä fyysisesti että äärettömässä stressissä.
Kun pidät kerran huuhaana niin älä mieti vaan unohda luontaistuotteet. Ihmisetkin ovat erilaisia, joitakin auttaa, toisia taas ei.
Kalanmaksaöljy ohentaa verta ainakin. Inkivääri auttaa pahoinvointiin. Valeriana on aivan turhaa, ei toimi.
Käy luontaistuotekaupassa joskus, ja katso hintoja. Eiköhän se ole päivän selvää, että luontaistuotteet ovat täyttä rahastusta ja hölmöjen höynäytystä. Luonnonmukaisuus myy ilman kriittisyyden häivää.
Vierailija kirjoitti:
"Kalanmaksaöljy ohentaa verta ainakin. Inkivääri auttaa pahoinvointiin. Valeriana on aivan turhaa, ei toimi.
Käy luontaistuotekaupassa joskus, ja katso hintoja. Eiköhän se ole päivän selvää, että luontaistuotteet ovat täyttä rahastusta ja hölmöjen höynäytystä. Luonnonmukaisuus myy ilman kriittisyyden häivää."
Samaa voi sanoa lääkkeistä. Sivuoireita niin paljon että teho menee pesuveden mukana viemäriin.
Olen löytänyt paljonkin sellaisia, mitkä auttoivat. Nyt en enää tarvitse, kun tosiaan auttoivat. En tarvitse lääkkeitäkään. Kysymys on elintavoista kokonaisuutena. Jos elintavat ovat huonot, ei mikään auta. Lääkkeitä yleensä joutuu käyttämään, kun ei halua tehdä muutoksia elintapoihinsa ajoissa. Kun sairaus on jo pitkällä, ei auta ne lääkkeetkään enää.
Tyrniöljykapselit, siis omega 7. Näin vanhan mummonkin värkki pysyy kosteana. Kerran oli pakko olla leikkauksen takia ilman, koska aiheuttaa mahd veren hyytymisen hidastumista, niin heti tuli vti, joka oli ainoa kerta ko taudille elämässäni. Ihan gyne on suositellut. T. N 70+
Vierailija kirjoitti:
Olen löytänyt paljonkin sellaisia, mitkä auttoivat. Nyt en enää tarvitse, kun tosiaan auttoivat. En tarvitse lääkkeitäkään. Kysymys on elintavoista kokonaisuutena. Jos elintavat ovat huonot, ei mikään auta. Lääkkeitä yleensä joutuu käyttämään, kun ei halua tehdä muutoksia elintapoihinsa ajoissa. Kun sairaus on jo pitkällä, ei auta ne lääkkeetkään enää.
Olen tehnyt kaiken mahdollisen unettomuuteen. Miten kroonista unettomuutta kannattaisi hoitaa hyvin vaikeassa tapauksessa? Unettomuus johtui sairaudesta johon sain apua liian myöhään.
Auringonhattu-uute, kun kurkku tulee kipeäksi. Heti oireen alettua ohjeen mukaan tippoja lusikkaan ja siitä kippaa suuhun. Original Vogel-tuote ollut paras.
Minusta monet niistä toimii hyvin. Mulla on itse asiassa luontaistuote-apteekki oikein erilaisia pikkuvaivoja varten. Vakavampiin toki sitten ihan lääkärille / synteettinen lääke, mutta arjen pikkuvaivoihin perinteiset yrttihoidot usein toimii hyvin:
- lievät jännityspäänsäryt tai lihassäryt: pajunkuoriuute
- kuukautiskivut: vadelmanlehtiuute tai tee (+pajunkuoriuute tarvittaessa)
- unettomuus tai levottomuus/ahdistus: valeriana- ja kärsimyskukkauutteet yhdessä
- stressi: kauranversouute, ashwagandha
- lievä virtsatietulehdus: esterimuotoinen c-vitamiini, karpalomehu tai -uute
- vatsavaivat: siankärsämöuute, Carmolis-tipat
- yleinen väsyneisyys: ruusujuuri, nokkosenjuuri
. flunssa: sinkki, c-vitamiini, auringonhattu-uute, siankärsämö, Carmolis-tipat
- kurkkukipu: sitruunasta ja timjamista haudutettu tee, johon lisätään 1 rkl hunajaa tai Propolin-imeskelytabletit (hunajaa jne)
- lievä masennus ja alakuloisuus: mäkikuisma (alkaa vaikuttaa vasta muutamassa viikossa), kärsimyskukkauute (vaikuttaa heti, mutta lyhytaikainen vaikutus)
Se, mikä on toistaiseksi laitonta, auttaa kipuihin ja nukkumaan paremmin, jolloin mieliala päivisin on tasaisempi. Ei päihdytä, kun tarkistaa nautitun määrän ja itse vaikka valmistaa keksit tai karkit... :)
Vierailija kirjoitti:
Tyrniöljykapselit, siis omega 7. Näin vanhan mummonkin värkki pysyy kosteana. Kerran oli pakko olla leikkauksen takia ilman, koska aiheuttaa mahd veren hyytymisen hidastumista, niin heti tuli vti, joka oli ainoa kerta ko taudille elämässäni. Ihan gyne on suositellut. T. N 70+
Ei omega-7 mitään ohenna, eikä oikeasti edes omega-3, mutta varotoimenpiteenä sitä käsketään välttämään.
Vierailija kirjoitti:
Minusta monet niistä toimii hyvin. Mulla on itse asiassa luontaistuote-apteekki oikein erilaisia pikkuvaivoja varten. Vakavampiin toki sitten ihan lääkärille / synteettinen lääke, mutta arjen pikkuvaivoihin perinteiset yrttihoidot usein toimii hyvin:
- lievät jännityspäänsäryt tai lihassäryt: pajunkuoriuute
- kuukautiskivut: vadelmanlehtiuute tai tee (+pajunkuoriuute tarvittaessa)
- unettomuus tai levottomuus/ahdistus: valeriana- ja kärsimyskukkauutteet yhdessä
- stressi: kauranversouute, ashwagandha
- lievä virtsatietulehdus: esterimuotoinen c-vitamiini, karpalomehu tai -uute
- vatsavaivat: siankärsämöuute, Carmolis-tipat
- yleinen väsyneisyys: ruusujuuri, nokkosenjuuri
. flunssa: sinkki, c-vitamiini, auringonhattu-uute, siankärsämö, Carmolis-tipat
- kurkkukipu: sitruunasta ja timjamista haudutettu tee, johon lisätään 1 rkl hunajaa tai Propolin-imeskelytabletit (
Onnittelut tulevasta maksasairaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Se, mikä on toistaiseksi laitonta, auttaa kipuihin ja nukkumaan paremmin, jolloin mieliala päivisin on tasaisempi. Ei päihdytä, kun tarkistaa nautitun määrän ja itse vaikka valmistaa keksit tai karkit... :)
Kyllä se päihdyttää mutta ei se ole syy kieltoon lääkkeenä. Rauhoittavat, opioidit ja unilääkkeet päihdyttää mutta ne ovat jollakin logiikalla hyväksyttävämpiä käyttää. Ehkä siinä on se että ne ovat myös fyysisesti koukuttavia niin niitä voi kirjoittaa ilman erityislupaa joka tarvitaan lääkekannabikselle. Se on suomen lääkäreille niin hurja lääke ettei sitä voi kuka tahansa lääkäri kirjoittaa.
Vitamiinit. Näissä on eroja. Osa on aktiivisia ja imeytyminen erilaista.
Auringonhattu-uute, Propolis, Ruusujuuri, Reishi, Carmolis, tervavoide, pihkavoide, karhusalva. Kehon kosteutukseen kylmäpuristettu kookosöljy.
Käsille tarvitsen rasvaisemman voiteen tai sekoituksen, joka kosteuttaa paremmin. Työ kuivattaa käsiä ja huulia. Kylmään vuodenaikaan varsinkin. Parempi ravinnoksi soveltuva tai luonntainen tuote, kun keho tai iho joutuu sen kuitenkin syömään ja työstämään.
On .Alfa c vitamiini!