Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joillekin on niin vaikea käsittää, että kaikki työtyömät ei saa sitä päälle 500 euroa toimeentulotukea?

Vierailija
14.01.2024 |

Vaan tuet koostuu esim. työmarkkinatuesta, asumistuesta ja toimeentulotuesta. Minulle intetään, että saan 500 puhtaana käteen tttukea, vaikka todellisuudessa saan n. 100 euroa, lisäksi sähkön ja lääkkeet.  

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun on niin vaikea käsittää että silloin he saavat JO ENEMMÄN rahaa noista ensisijaisista tuista kuin ttt:llä saisi.

Vierailija
2/38 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni todellakin saa vain sen muutaman satasen tuen, jos on tienaava puoliso ja omaisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun on niin vaikea käsittää että silloin he saavat JO ENEMMÄN rahaa noista ensisijaisista tuista kuin ttt:llä saisi.

En ole muutakaan väittänyt. Ihmettelen vaan, miksi on niin vaikea käsittää, että kaikki työttömät eivät ole pelkästään toimeentulotuen varassa. 

Vierailija
4/38 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää en saa tukia, ainoastaan työttömyyskorvauksen.

Vierailija
5/38 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välitetä ottaa selvää asioista ja öyhötetään omia luulojaan. Tällaisia on paljon ihmisryhmässä, joiden mielestä kaikki työttömät on suunnilleen rikollisia. 

Vierailija
6/38 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni eli suurin osa väittäisin, ei saa asumistukea ja vielä harvempi toimeentulotukea.

Suksystä alkaen vielä harvempi saa asumistukea vaikka perusteet olisi, koska omistusasujan asumistuki loppuu.

Itse en jaksa ymmärtää miksi niin moni kuvittelee esimerkiksi toimeentulotuen olevan jonkinlainen automaatio kaikille työttömille. Loppujen lopuksi erittäin harva sitä saa.

Vierailija
7/38 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan vain työmarkkinatuen

Vierailija
8/38 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kaikki tuet saa helpoiten ihmisryhmä, joka kävelee maahan reppu selässä.

Tukia ei saa koulutettu työtön hyvällä työkokemuksella omakotitaloon kuin sen muutaman satasen minimin.

Vierailija
9/38 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuki on yleensä yhdelle ihmiselle noin 100-150e, joten tuskin kukaan saa mitään 500 euroa

Vierailija
10/38 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan toimeentulotukea siihen päälle vain muutaman satasen ja sekin johtuu asumisesta pääkaupunkiseudulla, missä vuokrat on niin korkeat ettei asumistuki ja työmarkkinatuki riitä. Ei kannata kuitenkaan muuttaa muualle koska muualta löytyy vielä huonommin töitä ja asumistuki olisi sitten samalla pienempi muilla alueilla. 

Hyödyn toimeentulotukipäätöksestä ennen kaikkea siksi, että minulla on kalliit lääkitykset ja nyt ne maksaa Kela, kun saan toimeentulotuen ansiosta maksusitoumuksen apteekkiin. Ei tarvitse laskea pennosia ja miettiä onko varaa välttämättömiin lääkkeisiin.

Työmarkkinatuella selviytyy hyvin, jos ei tarvitse maksaa asumisestaan. 

Vierailija
11/38 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimeentulotukeakin saa alennettuna 20-40%

Vierailija
12/38 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollaista tilannetta ole olemassakaan. Jos joku ei nosta toimeentulotukea, niin se tarkoittaa sitä, että hänellä on säästöjä, eikä hän halua luopua niistä. Säästöt täytyy kuluttaa pois ennen kun saa toimeentulotukea.

Vierailija
13/38 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en saanut edes työttömyyspäivärahaa ollessani välillä työttömänä lantin lanttia HUOMIO: puolisoni bruttotulojen takia, ja puolison nettotuloilla piti koko perheen elää, koska Suomessa oli voimassa silloisen vallanpitäjien eli idioottien keksimä laki tarveharkinnaisesta työmarkkinatuesta, jonka kitaan työttömän puolison jouduttuaan kela jätti avoliitossa tai avioliitossa elävän työttömän puolison ilman hänelle kuuluvaa työnhakuakin ja muutakin varten tarvitsevaa työttömyyskorvausta!  Itse olin tässä liemessä noin kymmenisen vuotta, koska työpaikkaa ei ollut edes haettavana oman koulutukseni ja työkokemukseni huomioon ottaen. Asuinpaikkakunnassani ei ollut tarjolla kuin työllisyyskursseja ja julkisen sektorin palkkatuettuja pätkätöitä, jotka olivat sen verran lyhyitä, etten saanut edes nollattua ansiosidonnaisuuteen perustuvaa ammattiliiton ja työttömyyskassan 400 tpv:  työttömyyspäivärahaetuuttani, vaan tipahdin aina pätkätyön jälkeen korvauksettomaksi työttömyystston asiakkaaksi. 

Toimeentulotukea ja asumistukea ei meidän perheeseen ole maksettu ikinä.

Vierailija
14/38 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollaista tilannetta ole olemassakaan. Jos joku ei nosta toimeentulotukea, niin se tarkoittaa sitä, että hänellä on säästöjä, eikä hän halua luopua niistä. Säästöt täytyy kuluttaa pois ennen kun saa toimeentulotukea.

Eli Rahaa on enemmän kuin tuen normi. Tottakai ne säästöt pitää käyttää ennen kuin mennään viimesijaiseen tukeen.

Vierailija
15/38 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin on vaikea käsittää että työttömät haluaisi palkkatöitä mutta kukaan ei palkkaa työttömiä. Siksi saadaan tukia.

Itse kyllä teen pimeitä töitä ja olen usein tienannut sen 500 euroa kk siitä. En todellakaan tykkää vaan istua kotona mutta minulla on hyvät suhteet että töitä joskus saa. Sitten kalastan ja myyn kalaa myös kesästä syksyyn. 

Vierailija
16/38 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan minimieläkkeen ja lääkkeet, sähkön ja ihan kaiken joudun maksamaan itse. En saa senttiäkään toimeentulotukea. Jos ei ole varaa ostaa jotain lääkettä niin on oltava ilman siihen asti kunnes saa rahaa. Työttömänä ollessa sain apteekin maksusitoumuksen, sähkölaskusta maksettiin osa, silmälaseista maksettiin osa... eläkeläinen ei saa mitään. Ja ei, mulla ei ole omaisuutta eikä säästöjä.

Vierailija
17/38 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä mitä siitä pitäis käsittää? Miksi asia pitäisi käsittää? 

Vierailija
18/38 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä mitä siitä pitäis käsittää? Miksi asia pitäisi käsittää? 

ethän säkään välitä kikkarettakaan mistä se raha sulle tulee. Tai kenenkään muun rahoista et käsitä mitään. 

Vierailija
19/38 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni todellakin saa vain sen muutaman satasen tuen, jos on tienaava puoliso ja omaisuutta.

Eihän tommosen kuulu saada mitään jos on omaisuutta

Vierailija
20/38 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni eli suurin osa väittäisin, ei saa asumistukea ja vielä harvempi toimeentulotukea.

Suksystä alkaen vielä harvempi saa asumistukea vaikka perusteet olisi, koska omistusasujan asumistuki loppuu.

Itse en jaksa ymmärtää miksi niin moni kuvittelee esimerkiksi toimeentulotuen olevan jonkinlainen automaatio kaikille työttömille. Loppujen lopuksi erittäin harva sitä saa.

Toisaalta moni pienipalkkainen saa asumistukea, ja osa heistä jopa toimeetulotukea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme