Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joillekin on niin vaikea käsittää, että kaikki työtyömät ei saa sitä päälle 500 euroa toimeentulotukea?

Vierailija
14.01.2024 |

Vaan tuet koostuu esim. työmarkkinatuesta, asumistuesta ja toimeentulotuesta. Minulle intetään, että saan 500 puhtaana käteen tttukea, vaikka todellisuudessa saan n. 100 euroa, lisäksi sähkön ja lääkkeet.  

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en saanut edes työttömyyspäivärahaa ollessani välillä työttömänä lantin lanttia HUOMIO: puolisoni bruttotulojen takia, ja puolison nettotuloilla piti koko perheen elää, koska Suomessa oli voimassa silloisen vallanpitäjien eli idioottien keksimä laki tarveharkinnaisesta työmarkkinatuesta, jonka kitaan työttömän puolison jouduttuaan kela jätti avoliitossa tai avioliitossa elävän työttömän puolison ilman hänelle kuuluvaa työnhakuakin ja muutakin varten tarvitsevaa työttömyyskorvausta!  Itse olin tässä liemessä noin kymmenisen vuotta, koska työpaikkaa ei ollut edes haettavana oman koulutukseni ja työkokemukseni huomioon ottaen. Asuinpaikkakunnassani ei ollut tarjolla kuin työllisyyskursseja ja julkisen sektorin palkkatuettuja pätkätöitä, jotka olivat sen verran lyhyitä, etten saanut edes nollattua ansiosidonnaisuuteen perustuvaa ammattiliiton ja työttömyyskassan 400 tpv:  työttömyyspäivärahaetuuttani, vaan tipahdin aina pätkätyön jälkeen korvauksettomaksi työttömyystston asiakkaaksi. 

Toimeentulotukea ja asumistukea ei meidän perheeseen ole maksettu ikinä.

Minä elin tuon ajan. Olin työssä pienipalkkaisessa työssä ja silti puolisoni ei saanut muutamaan vuoteen yhtään mitään! Ei ollut kovin kannustavaa aikaa olla työssä. Moni näyttää unohtaneen että tuollainenkin aika on ollut ja olen ihmetellyt ettei nykyinen hallitus ole vielä mennyt tähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla