Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mixi nykymusa on niin baskaa?

Vierailija
14.01.2024 |

Mixi se ei enää ole tällaista? :( <3

Kommentit (232)

Vierailija
101/232 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte välittää nykymusasta, koska Tubesta löytyy joka päivä aarteita.

Vierailija
102/232 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä! Itsellä maidenin kasarilista paukkuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/232 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sixi

Vierailija
104/232 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olet niin soootanan vanha !

Olin jo 90-luvulla vanha ja kaikki listahitit oli kuunneltavia Scatmanista Bon Joviin asti. Nyt kun kuuntelen radioista musiikkia, niin siinä on yksi nuotti, autotune ja tietokoneella luotu nakutus eikä melodiasta tietoakaan.

1994. Oli ulkomaalaisia eikä rasismista tietoakaan. Kaikki sai olla mitä oli. Myös homous ja transihmiset saivat olal rauhassa kaapissa.

Vierailija
105/232 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harrastanut soittamista 80-luvun lopulta lähtien. Vasta nyt 2000-luvulla olen törmännyt ilmiöön, jossa tehdään musiikkia pelkästään tietokoneella, ilman yhtäkään soittimen tapaista. Hiirellä siirrellään eri nuottiarvojen omaavia nuotteja viivastolle, ja kokeillaan miltä se kuulostaa. Jos ei missään vaiheessa ole tutustunut mihinkään soittimeen eikä ole jaksanut musiikin teoriaakaan yhtään opiskella, se varmasti vaikuttaa lopputulokseen. Joskus kuullut sellaisiakin rumpukoneella tehtyjä komppeja joiden soittamiseen tarvittaisiin livenä joko 2 rumpalia tai nelikätinen rumpali. Tällaisia asioita ei välttämättä ota huomioon, jos niitä nuotteja voi lätkiä rajattomasti päällekäin. Mutta jokainen tyylillään.

Vierailija
106/232 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musiikki kuvastaa kulloistakin aikaa. Nykymusiikki on repivää, agressiiwista ja kapinoivaa koska tämä aika on sitä.

Ei ole kapinaa nähnytkään, raha ja "maine"  painaa.

Vierailija
107/232 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina edellinen sukupolvi on moittinut seuraavan sukupolven musiikkia ja päin vastoin.

Ei ole.

Elvis oli edellisen sukupolven suurin artisti ja hän ei moittinut hippimusiikkia ja sitä seuranneita vaan sanoi haastattelussa että on aivan loistavaa musiikkia. Sanoi itse olevansa vain lähempänä tuon musiikin juurilähteitä ja bluesia. Kumma kun hän koki suoranaisen renessanssin artistina kun ei lähtenyt hyökkäämään ja haukkumaan vaan kertoi rehellisen mielipiteensä.

Vierailija
108/232 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen harrastanut soittamista 80-luvun lopulta lähtien. Vasta nyt 2000-luvulla olen törmännyt ilmiöön, jossa tehdään musiikkia pelkästään tietokoneella, ilman yhtäkään soittimen tapaista. Hiirellä siirrellään eri nuottiarvojen omaavia nuotteja viivastolle, ja kokeillaan miltä se kuulostaa. Jos ei missään vaiheessa ole tutustunut mihinkään soittimeen eikä ole jaksanut musiikin teoriaakaan yhtään opiskella, se varmasti vaikuttaa lopputulokseen. Joskus kuullut sellaisiakin rumpukoneella tehtyjä komppeja joiden soittamiseen tarvittaisiin livenä joko 2 rumpalia tai nelikätinen rumpali. Tällaisia asioita ei välttämättä ota huomioon, jos niitä nuotteja voi lätkiä rajattomasti päällekäin. Mutta jokainen tyylillään.

Minä luulen ettei nykypäivän artistit tästä syystä koskaan pääse entisaikojen mestarien tasolle. Toisaalta heidän pitäisi olla välittömästi ammattilaisten tasolla jo ensimmäisestä kappaleesta lähtien. Tuotantokoneisto tuottaa ylituotettua kuraa siinä määrin ettei kai omaperäiset artistit läpi juuri siitä pääsekään. Itse en ymmärrä esim. Behmin valtavaa suosiota, samaa tusinatuotetta Asko Kallosen tehtaalta kuin kaikki muutkin, mitä nyt artisti on laiha verrattuna kilpailijoihin.

Vierailija
109/232 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei haittaa koneella tehty musiikki ollenkaan jos se hyvää. Ongelma on siinä että tosi moni tänä päivänä ulos tuutattu musiikki, ei ole ollenkaan musikaalista, koska "tekijällä" ei ole minkäänlaista tyylitajua. Ja ne joille nuo renkutukset on suunnaattu ei ole mitään käsitystä siitä mikä on hyvää musiikkia ja mikä ei. Genret ovat supistuneet. Ennen oli jokaiselle jotain. Nyt tarjotaan ainoastaan suihinottoa ja peräreikää.

Vierailija
110/232 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä luulen ettei nykypäivän artistit tästä syystä koskaan pääse entisaikojen mestarien tasolle. Toisaalta heidän pitäisi olla välittömästi ammattilais

Nykypäivän todelliset artistit soittaa livenä ympäri maailmaa. Ei niiden tuotoksia kuulla massoille suunnatuilla kanavilla.

Vierailija
111/232 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musiikki kuvastaa kulloistakin aikaa. Nykymusiikki on repivää, agressiiwista ja kapinoivaa koska tämä aika on sitä.

Että mitäkä? Nykymusiikki ole kapinaa nähnytkään - muovista, liian tuotettua, puhtaasti kaupallista, laskelmoitua, geneeristä eli mitäänsanomatonta huttua. Yninää lampaille ja paljasta pintaa a la straightouttacompton.

Kun olisikin edes jotain asiaa, jotain kapinaa, jotain omaperäistä, jotain rosoa. Mutta ei. 

Tää on oikeesti hyväåä musaa asenteella. Ja sanon tämän hevarina. Jannut oli aitoja.

Täytä psskaa tuokin. Genrenähän räpissä on vähiten musiikillista sisältöä. Ja jos siinä jotain se

Tuo oli hyvää ja raskas räp myös 2000-luvun alussa. Siinä oli vielä musiikki ja sanoma mukana. Nyt on vain sanoma ja se on wokea.

Vierailija
112/232 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina edellinen sukupolvi on moittinut seuraavan sukupolven musiikkia ja päin vastoin.

Ei ole.

70-90-luvulla musiikki oli helvetin hyvää. Nyt renkuttaa joku regatta paskabiitillä ja autotune vääntää samaa nuottia "laulua". Kaikki sanat kertoo panemisesta. Tekisi mieli tehdä itsemurha kun tuota paskaa kuulee.

Ai tää vai? :D

On se kyllä karmeeta jollotusta. Ennemmin kuuntelen vaikka Tapani Kansaa tai Klamydiaa.

Vierailija
113/232 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri kysyin peruskoulun 8. luokkalaisilta, jotka itse soittavat bändissä ja sanoivat kuuntelevansa lähinnä 70-90 luvulla tehtyä musiikkia, koska 2000 luvulla ei ole kovin montaa hyvää biisiä tehty.

Vierailija
114/232 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri kysyin peruskoulun 8. luokkalaisilta, jotka itse soittavat bändissä ja sanoivat kuuntelevansa lähinnä 70-90 luvulla tehtyä musiikkia, koska 2000 luvulla ei ole kovin montaa hyvää biisiä tehty.

Tämä on hyvän huojentavaa kuulla. <3

Vierailija
115/232 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90-luvun alussa tehtiin myös tracker-musiikkia koneella. Mutta se oli oikeasti todella musikaallista ja uniikkia soundiltaan. Ja esim. tää tyyppi oli ihan Suomesta.

300 katsojaa btw. Taylor Swiftilla 2 miljardia jo? XD

Vierailija
116/232 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ennen moni teki taidetta, loin saundeja, keksi tyylejä, käytti siihen vuosia ja vuosia aikaa, nyt on kiire pinnalla

- nythän euroviisuissakin suurin osa vain tanssii eikä soita mitään, ennen asuttiin viikkoja bändien kesken mökeissä ja hiottiin sävellyksiä ja sovituksia suurella ammattitaidolla

- nythän laulut tekee joku tuottaja verhon takana ja niitä otetaan laulamaan joku sopiva pepun keinuttaja ja loput korjataan koneilla

- niin ennen ei ollut näitä autotunereita ja muita joten piti osata ihan oikeasti soittaa ja laulaa, ei voitu tehdä siitä parhaan näköisestä tähteä, jos ei lahjoja tai taitoja ollut

- kaikki järkevät yhdistelmä on jo käytetty, niin noin 25-30 vuotta on tehty vain kopion-kopion-kopion-kopiota, eikä siitä tule koskaan niin hyvää kuin alkuperäisistä

Vierailija
117/232 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äärimetalli taitaaa olla ainoa genre, jossa edelleen tehdään tänä päivänä laadukasta musiikkia, koska siellä ei ole tarkoitus tehdä hittejä, vaan laadukasta musiikkia, vähän kuten ooppera, klassinen ja jazz, ei sielläkään tehdä hittejä vaan musiikkia.

Vierailija
118/232 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikki ja soittajat kehittyy edelleen. Ne on vain piilossa. Tärkeintä on että geenit siirtyy eteenpäin. Matteon pitää siis ahkerasti spermata mahdollisimman monta fanityttöä.

Rock on!

Vierailija
119/232 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siks koska eletään kulutuksen aikaa. Onneks voi kuunnella hyvää biittiä menneisyydestä.

Vierailija
120/232 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaita musiikkia on tehty ennen 2000-lukua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi