Mixi nykymusa on niin baskaa?
Kommentit (232)
tube on täynnä mahtavaa musaa, vähän vain näkee vaivaa niin löytää mistä pitää. Ei listahittejä ja Suomi-paskaa kannata kuunnella. Eihän täällä enää kukaan edes sävellä ja soita musiikkia. Sitä vain esitetään koneella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musiikki kuvastaa kulloistakin aikaa. Nykymusiikki on repivää, agressiiwista ja kapinoivaa koska tämä aika on sitä.
Että mitäkä? Nykymusiikki ole kapinaa nähnytkään - muovista, liian tuotettua, puhtaasti kaupallista, laskelmoitua, geneeristä eli mitäänsanomatonta huttua. Yninää lampaille ja paljasta pintaa a la straightouttacompton.
Kun olisikin edes jotain asiaa, jotain kapinaa, jotain omaperäistä, jotain rosoa. Mutta ei.
Tämä oli musiikkia:
Aivan uskomaton albumi alusta loppuun. Jos kuuntelee minuutin mistä tahansa kohtaa niin melodiat pursuaa enemmän ideoita kuin junkun bändin kokonainen tuotanto. Ja kysymyksessä on siis vain YKSI biisi, jonka piti olla parodia progeilusta. Ja tämä sävellettiin vuonna 1971. Passion-ja Minstrel-levyt on aivan yhtä kovaa kamaa.
Mulla ei ole mitään nykyajan Suomen artisteja vastaan, mutta come on. Räppinaputusta ja autotunepaskaa. Maustetytöt sentään soittaa ihan oikeesti ite...
Nykymusiikki kattaa muunkin kuin räpin. Se on vain yksi genre.
Vierailija kirjoitti:
Nykymusiikki kattaa muunkin kuin räpin. Se on vain yksi genre.
Kuulis vaan radioista jotain muutakin kuin jonkun popparin paskaa tai räppärin ölinää.
Ainakin suomalaisessa popmusiikissa sanoitukset ovat menneet todella huonoiksi. Ne ovat kuin suoraan jostakin teinin päiväkirjasta.
Kävin kaupassa
Selasin tiktokkii
Juhis ei tykännyt mun kuvist
O-o-oo, oon niin, down, do-do-down
Mut viel mä nousen, -e, -ee, -eeen
Koska nykymusa on tietsikalla tuotettua toinen toistaan muistuttavaa äänimaailmaa (lue melusaastetta), jota periaatteessa kuka tahansa voi tehdä. Ei tarvitse tunnistaa tai osata soittaa mitään petinteistä soitinta. Ei tarvitse osata myöskään laulaa. Voi inistä voihkia ja puhua äänimaailman päälle. Kuuluu myös tehdä video, jonka elementteihin kuuluvat lippahsttu, kettingit kaulassa ja puolialaston pe**en heiluttaja. Siinä on nykymusan ja "muusikon" taiteellisen mestariteoksen resepti.
Ihan hyvältähän tuo Tarjan ja Marcon laulanta edelleen kuulostaa 20 vuoden tauon jälkeen. Ja bisiikin on ihan oikeaa bändimusaa, eikä mitään autotunepaskaa Viimeiset dinosaurukset.
Vierailija kirjoitti:
Eikä se ole yleisön vika.....sitä paskaahan tuutataan niinkuin Nürnbergin puoluekokouksen propagandaa.
Ei se harmaa massa saa valita mitä kuuntelee....ne pakotetaan kuuntelemaan.
Ne aivopestään kuuntelemaan halpaa musaa samalla tavalla kuin ihmiset aivopestään syömään eineksiä, koska ne on täynnä hyvää oloa tuottavia kemikaaleja ja sokereita. Sitten kun eineksistä alkaa aiheutua kaikenlaisia oireita ja sairauksia, niin apteekista saa niihin vaivoihin kallista "lääkettä". ;)
Vierailija kirjoitti:
Ainakin suomalaisessa popmusiikissa sanoitukset ovat menneet todella huonoiksi. Ne ovat kuin suoraan jostakin teinin päiväkirjasta.
Kävin kaupassa
Selasin tiktokkii
Juhis ei tykännyt mun kuvist
O-o-oo, oon niin, down, do-do-down
Mut viel mä nousen, -e, -ee, -eeen
Luovuutta ja mielikuvitusta ei ole kun näiden laatijat missasivat 70-90-luvut. Älyvempaimet eivät algoritmeineen sivistä nykyihmistä.
Älypuhelimet tekevät ihmisistä tylsiä lampaita. Ne on helppo pelotella sotaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvältähän tuo Tarjan ja Marcon laulanta edelleen kuulostaa 20 vuoden tauon jälkeen. Ja bisiikin on ihan oikeaa bändimusaa, eikä mitään autotunepaskaa Viimeiset dinosaurukset.
Kuulostaa 100 kertaa paremmalta kuin Tuomaksen ooppera-paskat. Eli ongelma ei ollut Tarja tai Marko, vaan Tuomas ja Aku-Ankka-maailma.
tuo aloituksen musa oli ainakin BASKAA
mutta selitys on se, että z ja milleannipaskapäät ei jaksa opetella enää soittamaan instrumentteja vaan Alma-paskaa lauletaan mikrofooniin rap-taustalla
progea se pitää olla
Vierailija kirjoitti:
tuo aloituksen musa oli ainakin BASKAA
mutta selitys on se, että z ja milleannipaskapäät ei jaksa opetella enää soittamaan instrumentteja vaan Alma-paskaa lauletaan mikrofooniin rap-taustalla
progea se pitää olla
No hyi helvetti. Tuo ole progea nähnytkään. Kip beti 80-luvun lopulla parasta glam-progea.
Nykymusa on todella hyvää kun sen etsimiseen viitsii nähdä edes hieman vaivaa.
Internet ja sinne muodostunut some pilasivat maailman. Sen jälkeen kun kansa alkoi olla somessa ei enää ole tullut juurikaan uusia musiikin lajeja. Kaikki on vain vanhan kertausta tai vanhan sämpläystä.
Vierailija kirjoitti:
Internet ja sinne muodostunut some pilasivat maailman. Sen jälkeen kun kansa alkoi olla somessa ei enää ole tullut juurikaan uusia musiikin lajeja. Kaikki on vain vanhan kertausta tai vanhan sämpläystä.
No more garages = no more garage bands
Spotify on pilannut paljon. Kun ei tahdä enää isoja levykokonaisuuksia vaan yritetään vain saada hittejä, luova työ kuolee ja kaupallisuus tappaa viimeisenkin yiryksen omaperäisyyteen. Tietenkin on hirveä määrä pinnalle yrittäviä amatöörejä, mutta jos kaikki pinnalle päässeet imetään kaupalliseen hittimyllyyn, sekään ei auta.
Koska nykyään on artisteja, ei muusikoita...
Paska on paskaa, aikakaudesta riippumatta. Vielä en ole sellaista kohtaa ihmisen historiasta löytänyt, jossa ei olisi niin hyvää kuin huonoakin musiikkia, eli kokemuksen puutetta ap:lla.
Osaisiko rouva tarkeentaa genreä? Vai ihan yleisesti kaikki musiikki kamarimusiikista jazziin on huonoa?