Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos tuo paikallinen sopiminen menee eduskunnassa läpi ja työoloni sen johdosta tippuvat, pakkaan kimpsuni ja lähden muualle

Vierailija
14.01.2024 |

Jossain palmun alla voinkin työskennellä vaillla huolta huomisesta, eikä niin väliä paljonko rahaa saa tai paljonko töitä tekee mutta tällaisen Suomen eteen en jää sekunniksikaan. Tämänkö takia esivanhempani taistelivat sodassa, tällaisen maan eteen joka pala palalta myydään jonnekin sijoittajien taskuihin? Luojan kiitos ei ole velkaa, ei omaisuutta niin lähtö tulee olemaan hyvin helppo.

Kommentit (412)

Vierailija
341/412 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulunkäyntiavustajilla ja iltis ohjaajilla on vain 30 h viikko työtunteja ja henkilökohtaisilla avustajilla ja kohta lähtee sovitellut päivärahat ja asumistukea leikataan. 

Sovitellusta lähtee 150 e ja huoltajalisä vähintään vissii 150e, eli vähintään 300 euroo pienemmät "tulot" kuussa 1.4. lähtien. Jos oikein olen ymmärtänyt. (Tulot ei nytkään päätä huimaa)

Voi olla vaikee jatkossa löytää koulutettua porukkaa noihin osa-aikasiin töihin, tälläkin hetkellä se on vaikeeta. Varmaan muitten alojen työntekijöiden ois hyvä alkaa miettiä, että josko ne omat eka- ja tokaluokkalaiset ja erityiset kuitenkin osais ite olla kotona sen 5 tuntia koulun jäkeen, tai voihan ne hakee koulusta sinne vanhempien työpaille hengaamaan. Lounastauolla ehtii varmasti hyvin hakea lapsen koulusta.

Eli jos rahavirrat pienenee, niin ratkaisu on entistä vähemmän rahaa? Jos omat tulot pienenisi, niin itse kyllä pyrkisin lisätöillä kasvattamaan niitä.. 

Vierailija
342/412 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulunkäyntiavustajilla ja iltis ohjaajilla on vain 30 h viikko työtunteja ja henkilökohtaisilla avustajilla ja kohta lähtee sovitellut päivärahat ja asumistukea leikataan. 

Sovitellusta lähtee 150 e ja huoltajalisä vähintään vissii 150e, eli vähintään 300 euroo pienemmät "tulot" kuussa 1.4. lähtien. Jos oikein olen ymmärtänyt. (Tulot ei nytkään päätä huimaa)

Voi olla vaikee jatkossa löytää koulutettua porukkaa noihin osa-aikasiin töihin, tälläkin hetkellä se on vaikeeta. Varmaan muitten alojen työntekijöiden ois hyvä alkaa miettiä, että josko ne omat eka- ja tokaluokkalaiset ja erityiset kuitenkin osais ite olla kotona sen 5 tuntia koulun jäkeen, tai voihan ne hakee koulusta sinne vanhempien työpaille hengaamaan. Lounastauolla ehtii varmasti hyvin hakea lapsen koulusta.

Eli jos r

Monella on lapsia eikä kukaan halua olla töissä aamulla ja illalla samana päivänä.

Sorry, sun sairas puoliso ei saa enää avustajaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/412 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja moni muu on kuuluneet liittoon. Olen määräaikaisena. 

Mutta kohta erotaan. 

Jos ei saa ansiosidonnaista niin ei meitä sun vuorolisät kiinnosta.

Miksi ihmeessä sinä tällä hetkellä kuulut liittoon, kun ansiosidonnaista saa kuulumalla kassaan? Ja itse en edes saa enkä kaipaa mitään vuorolisiä. 

Vierailija
344/412 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avustajaa haetaan 30 h kuukaudessa. Ei kukaan enää tollasia töitä tee, kun soviteltua päivärahaa leikataan. 

Vierailija
345/412 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan sama siinä vaiheessa suunnata nenää lentokentälle päin. Mikä pitää ihmset Suomessa kun koko ajan revitään mattoa jalkojen alta ja työnnetään kapuloita yksilön rattaisiin? Kehityksen pitäisi mennä kokonaisvaltaisesti eteenpäin eikä vain tietyillä ihmisillä jotka repivät sen onnensa niiden toisten selkänahoista.

Sitten suuntaa lentokentälle, jos kokee, että jossain muualla itsellään on paremmat mahdollisuudet. Esim. Kaliforniassa voi asua teltassa jalkakäytävällä, jos ei ole varaa muuhun. Siinä oiva vaihtoehto.

Mutta sitä samaahan sinä haluat tänne. Miksi siis kirjoitat kuin Kalifornian tilanne olisi huono? On siellä ainakin lämpimämpi kuin Suomen missään kolkassa. 

Vierailija
346/412 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kohta erotaan. 

Miksi ihmeessä sinä tällä hetkellä kuulut liittoon, kun ansiosidonnaista saa kuulumalla kassaan? Ja itse en edes saa enkä kaipaa mitään vuorolisiä. 

No, en kohta enää kuulukaan. Ja liitot voi toimia vain tietyllä jäsenmäärällä.

Liitoista eroaa paljon porukkaa. 

Puoliso erosi jo viime vuonna kirkosta niin ei mene kirkollisveroa. 

Vierailija
347/412 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avustajaa haetaan 30 h kuukaudessa. Ei kukaan enää tollasia töitä tee, kun soviteltua päivärahaa leikataan. 

Sukulaiset hoitaa ja auttaa. 

Vierailija
348/412 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos r

Iltapäiväkerho on auki n. 5 tuntia, lisätunteja ei saa. Joten silloin pitää siirtyä tekemään jotain muuta työtä jos haluaa enempi rahaa. Silloin ne työntekijät siirtyy muualle heti kun mahdollista. Työntekijöitä, varsinkin koulutettuja on sitten vielä vähemmän kuin nyt. 

Kuka haluaa laittaa lapsensa kerhoon jossa yksi ohjaaja on vastuussa 30 lapsesta joista puolet voi olla etityisentuen tarpeessa? Ja kun työpari on poissa onkin vaikka 60 lasta yhden hoidettavana.

Oma lapseni ei tossa tilanteessa menisi kerhoon vaan avain kaulassa kotiin.

Vierailija
349/412 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja on iltavuorossa ja lapsi pääsee klo 12.00. Tulee pitkiä aikoja ekaluokkalaisille yksin. 

Vierailija
350/412 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupan alalla noin 60 % tekee osa-aikatyötä.

Ja eroavat liitoista, kun soviteltua päivärahaa leikataan. 

No, nuoret duunarit näkevät itse kun vuorolisät poistetaan. Onnea asuntovelan maksuun. 

Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä. 

On se ihan loogista, että ei kenenkään velkoja aleta maksamaan verovaroista. Eli ostaa itselleen asunnon ja sitten yhteiskunnan pitäisi muka maksaa sitä asuntoa.

Eikä kukaan halua maksaa korkeaa vuokraa, kun asumistuki leikataan ja soviteltua päivärahaa. 

Voi Helsinki parka. Sieltä lähtee työntekijöitä paljon. 

No ei ne työntekijät mihinkään lähde. Aika monelle asuinpaikka on sen verran tärkeä. Ottavat jonkun lisätyön, että saavat puuttuvat rahat kasaan. 

Niin, minä taas haluaisin, että ihmisillä olisi inhimilliset elinolosuhteet eikä tarvitsisi tehdä silpputöitä siellä sun täällä. Jos on kaksi työtä, on hyvinkin todennäköistä, ettei saa yhtään kesälomaa, koska eri työnantajat antavat ne eri aikoihin. Jokaiselle kuuluu lomat ja vapaa-ajat. 

Joillain teillä tuntuu olevan hirveä hinku täysin epätasa-arvoiseen yhteiskuntaan. Sitten kun tämän asian ottaa puheeksi, niin alatte vinkumaan, että mikseivät huono-osaiset kouluttaudu parempiin töihin. No, kun ei niitä kaikille kuitenkaan ole, eikä voikaan riittää. Jonkun on ne huonotkin työt tehtävä, mutta sen ei mielestäni pitäisi tarkoittaa sitä, että heitä pitää kaikin tavoin kohdella huonosti tai he eivät voisi tukia saada siitä hyvästä.

Te myös itse hyödytte siitä, että joku toinen pakkaa, hyllyttää ja keräilee tehtaissa ja varastoissa huonolla palkalla. Te itse elätte hyvin, koska joku toinen elää huonosti. Ilmeisesti koette siitä suurta iloa ja ylemmyyttä, ettekä oikeasti haluakaan, että kaikki saisivat kohtuullista palkkaa vaivannäöstään.

-Eri

Vierailija
351/412 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsetkin ansaitsee isän ja äidin. Laitosko ne silpputöiden vanhempien lapset sitten kasvataisi? Sekö niistä normaaleja ihmisiä tekisi? Kyllä persujen ja kokkareiden ihmisviha on käsittämätön. Näköjään ihmisarvo alkaa vasta kun henkilö tienaa 5000e/kk, muilla ei ole mitään väliä.

Vierailija
352/412 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos r

Vaikka en perheellisenä olosta pidäkään niin valitsisin joka päivä lasteni kanssa läsnäolon ja sen että heillä on vanhemmat läsnä kaiken rahan ohi. Jos yhteiskunta ei halua perheellisiä töihin niin olkoon sitten ilman työntekijöitä tai palkatkoon niitä jotka ei ikinä lapsia hanki. En ikinä myisi lasteni mielenterveyttä ja turvallisuuden tunnetta kusipäisten työnantajien hyväksi.

Vierailija
353/412 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulaiset hoitaa ja auttaa. 

Eikös ne ole tekemässä sitä silpputyötä ja on omatkin lapset huostassa työn tekemisen takia.

Vierailija
354/412 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos rahavirrat pienenee, niin ratkaisu on entistä vähemmän rahaa? Jos omat tulot pienenisi, niin itse kyllä pyrkisin lisätöillä kasvattamaan niitä.. 

Miljoonanan kerran: Työpaikkoja ei ole kaikille, saati sellaisia työpaikkoja, joista maksetaan kohtuullista (en tarkoita ylenpalttista) palkkaa. 

Vierailija
355/412 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kohta erotaan. 

On tässä muutakin pelissä kuin vuorolisät.

Masentaa ihmisten typeryys ja käsityskyvyn puute kokonaistilanteesta.

Suomessa tämä EK:n ja Yrittäjien propaganda uppoaa poikkeuksellisen tehokkaasti. Se on tietyllä tavalla hyvinvointivaltion vitsaus. Kun asiat ovat sukupolvien yli hyvin, niistä tulee itsestäänselvyyksiä ja kuvitellaan että on jokin hyvinvointiyhteiskunta joka itsessään huolehtii kohtuullisista tuloeroista jne.

Kuten tässä tapauksessa AY-liike. Se nähdään jonakin rasitteena eikä edes ymmärretä mikä se on? Sen ajatellaan olevan jokin vakuutusyhtiön kaltainen toimija, jonka palveluiden tarpeellisuutta jokainen voi pohtia tahollaan jne.

AY-liike ja palkansaajien yhteisvoimin on koko nykyisen tilanteen perusta. Se, että globaali tilanne ja sen viime vuosikymmenten kehitys vaatii suomeen heikommassa asemassa olevaa työvoimaa ei ole AY-liikkeen tai yksittäisen työntekijän vika.

Ottakaa asioista kunnolla selvää, ennen kuin tuette peruuttamatonta ja kaikkien kannalta vahingollista kehitystä.

Kun luette somessa päivityksen jossa dissataan AY-liikettä ja kerrotaan kuinka tyhmää on tukea liittopomoja, näistä 90% on tarkoituksella propagandamielessä levitettyä materiaalia.

Vierailija
356/412 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan sama siinä vaiheessa suunnata nenää lentokentälle päin. Mikä pitää ihmset Suomessa kun koko ajan revitään mattoa jalkojen alta ja työnnetään kapuloita yksilön rattaisiin? Kehityksen pitäisi mennä kokonaisvaltaisesti eteenpäin eikä vain tietyillä ihmisillä jotka repivät sen onnensa niiden toisten selkänahoista.

Sitten suuntaa lentokentälle, jos kokee, että jossain muualla itsellään on paremmat mahdollisuudet. Esim. Kaliforniassa voi asua teltassa jalkakäytävällä, jos ei ole varaa muuhun. Siinä oiva vaihtoehto.

Mutta sitä samaahan sinä haluat tänne. Miksi siis kirjoitat kuin Kalifornian tilanne olisi huono? On siellä ainakin lämpimämpi kuin Suomen missään kolkassa. 

Jos siellä tilanteesi olisi hyvä, niin tervemenoa sitten. Tuollahan oltiin sitä mieltä, että Suomessa vedetään matto alta, mutta muualla on hyvä.

Vierailija
357/412 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoonanan kerran: Työpaikkoja ei ole kaikille, saati sellaisia työpaikkoja, joista maksetaan kohtuullista (en tarkoita ylenpalttista) palkkaa.

Kerrotko, koska viimeksi olet ollut pk-seudulla rekrytoimassa ihmisiä? Et tuon perusteella koskaan, jos et tiedä, että siellä on työvoimapula. 

Vierailija
358/412 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eli jos rahavirrat pienenee, niin ratkaisu on entistä vähemmän rahaa? Jos omat tulot pienenisi, niin itse kyllä pyrkisin lisätöillä kasvattamaan niitä.. "

Työssäkäynti itsessään aiheutta usein menoja, esim. bussilipun hinnan tai bensakulut. Jos ei käy töissä, ei tarvitse maksaa bussilippuakaan. Sovitellun päivärahan poisto voi aiheuttaa tilanteen, jossa ihminen kokee, että yhtä hyvin voi olla kokonaan työtön. Ja ei, kaikki eivät saa parempaa työtä tulevaisuudessa vain sen takia, että nyt suostuvat tekemään lähes ilmaiseksi. 

Vierailija
359/412 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kilvan kerrotaan, että nämä iltapäivä ohjaajat menevät jatkossa töihin, jossa on täydet tunnit. No, se tässä muutoksessa vähän niinku on ideana, että työkykyiset ihmiset menisivät kokoaikatöihin. Sittenhän noita paikkoja puolestaan avautuisi niille lukuisille työttömille 

Vierailija
360/412 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, minä taas haluaisin, että ihmisillä olisi inhimilliset elinolosuhteet eikä tarvitsisi tehdä silpputöitä siellä sun täällä. Jos on kaksi työtä, on hyvinkin todennäköistä, ettei saa yhtään kesälomaa, koska eri työnantajat antavat ne eri aikoihin. Jokaiselle kuuluu lomat ja vapaa-ajat. 

Joillain teillä tuntuu olevan hirveä hinku täysin epätasa-arvoiseen yhteiskuntaan. Sitten kun tämän asian ottaa puheeksi, niin alatte vinkumaan, että mikseivät huono-osaiset kouluttaudu parempiin töihin. No, kun ei niitä kaikille kuitenkaan ole, eikä voikaan riittää. Jonkun on ne huonotkin työt tehtävä, mutta sen ei mielestäni pitäisi tarkoittaa sitä, että heitä pitää kaikin tavoin kohdella huonosti tai he eivät voisi tukia saada siitä hyvästä.

Te myös itse hyödytte siitä, että joku toinen pakkaa, hyllyttää ja keräilee tehtaissa ja varastoissa huonolla palkalla. Te itse elätte hyvin, koska joku toinen elää huonosti. Ilmeisesti koette siitä suurta iloa ja ylemmyyttä, ettekä oikeasti haluakaan, että kaikki saisivat kohtuullista palkkaa vaivannäöstään.

-Eri

Kyllä minä ainakin haluan kaikille työtä tekeville inhimilliset olot. Sen palkan pitää olla riittävä. En kuitenkaan jaksa kuunnella loputonta kitinää tukien pienentämisistä, kun palkallahan piti tulla toimeen!! Miksi muiden pitää maksaa verovaroista toisten asuntolainat, vuokrat, ja ylipäätään eläminen? Työttömät on asia erikseen, jos on todella niin heikko tilanne, ettei töitä voi tehdä. Silloin käytetään verovaroja. Nyt on vaan talous ajettu päin seinää, kun tukia menee sinne ja tänne, vaikkei meillä ole mitenkään varaa tällaiseen tukiviidakkoon.