Kerron olevani eläkkeellä ja ihmiset suuttuvat
Pistänyt merkille sellaisen asian että kun netissä tutustun uusiin ihmisiin jotka vaikuttavat ensin asiallisilta niin sittenkun he kysyvät mitä teen töikseni ja kun vastaan että eläkkeellä niin yli puolet suuttuu heti tietämättä taustoja. Ja minunhan ei tarvitse sitä syytä kertoa edes kenellekkään jos en halua. Se on kelan ja lääkäreiden ja minun välinen asia. Mistä viha eläkeläisiä kohtaan johtuu? Muistutan että ennenkuin ihminen edes joutuu eläkkeelle pitää käydä työ- ja toimintakykyarvioissa yms, siihen vaikuttaa koko elämä. Toivon totisesti että noilta ihmisiltä jotka alkaa mäkättää, menisi se työkyky ja he eivät itse pääsisis eläkkeelle, kun he kerta ovat tuollaisia.
Kommentit (246)
Moni unohtaa sen, että on monia syitä olla eläkkeellä: Onnettomuus, kehitysvammaisuus, ei se mt-ongelma ole ainoa perusteltu syy. Ja se työkyky todellakin arvioidaan monessa eri paikassa ns moniammatillinen ryhmä.
Tänä aikana, kun elätettäviä marssii rajan yli, ei ole mikään ihme, että ihmisiä pistää vihaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mä en suostunut hakeutumaan sairaseläkkeelle. Työterveyslääkäri ehdotti sitä. Voin tehdä istumatyötä. Olin silloin alle 50v.
Jos on työkykyinen, niin ei vakuutusyhtiö myönnä eläkettä vaikka työterveyslääkäri ehdottaa.
Vierailija kirjoitti:
Me työssäkäyväthän elätetään kaikki laiskat ja saamattomat. Voisin minäkin hakea lääkäristä todistuksen vaikka masennuksesta, mutta ylpeyteni estää tekemästä sitä. En tykkää tutustua johonkin 20-40 -v. eläkeläiseen, joka velttoilee päivät kotona kun itse raadan töissä. Ihan kuin meillä muillakin ei olisi vaikeaa, me vaan jaksetaan. Mitä siitä tulisi, jos kaikki olisivat ap:n kaltaisia?
Saa olla kyllä harvinaisen yksinkertainen tapaus kun kuvittelee että jokainen tk-eläkeläinen on eläkkeellä masennuksesta. Otan osaa, on sulla varmasti vaikeaa.
Minä en oikein ymmärrä tuollaisia ihmisiä enkä muutamaa tähänkin ketjuun kommentoinutta. Enkä niitä jotka jaksavat huudella työttömiä töihin. Kaikki ihan varmasti tietävät mikä on avoimien työpaikkojen ja työttömien ihmisten suhdeluku tälläkin hetkellä, kaikille niitä palkkatöitä ei riitä eikä ole oikein olettaa että työtön tekisi työttömyyskorvauksella työtä ilman lomia, eläkekertymää, työterveyttä jne josta toiset saavan oikean palkan muine etuineen.
P.s. en ole työtön, en saa/nosta minkäänlaisia tukia eli turha huudella minulle loista tai työhön menoa.
Vierailija kirjoitti:
Onko pakko suututtaa ihmisiä ja kertoa olevansa eläkkeellä.
Ei, valehteleminen on todella helppoa.
Jos pystyy kirjoittamaan AV:lle, niin pystyy ihan yhtä hyvin tekemään etätöitä tietokoneella.
Vierailija kirjoitti:
Jos pystyy kirjoittamaan AV:lle, niin pystyy ihan yhtä hyvin tekemään etätöitä tietokoneella.
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Jos jaksaa kirjoittaa 1 tunnin muutamana päivänä viikossa satunnaisesti, arvaa ottaako kukaan töihin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jaksaa kirjoittaa 1 tunnin muutamana päivänä viikossa satunnaisesti, arvaa ottaako kukaan töihin!
Ottaa jos tekee vaikka tunnin päivässä etätöitä. Nykyään on pätkätyöt in.
Jos elämässä on pelkkä työ ja koulutus joillakin se pääasia niin harmi. Onneksi on paljon muutakin elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pistää vihaksi.🤬
Arvaa vaan kuinka pistää vihaksi se että sairastuu eikä enää kelpaa työmarkkinoille.
Mutta tuon vihasi saat tunkea sinne mihin aurinko ei paista.
No nyt vasta vihastuinkin.🤬
Siitä vaan, itse sinä vihastasi kärsit.
Mie ihan kohta räjähdän.🤬💣💥💥💥
HILLITTE ITTES!!! 😱😱😱😱😱
Itse olen ollut tk-eläkkeellä 34-vuotiaasta lähtien, kohta siis jo 11 vuotta. En kenellekään paljasta tilannettani, kun porukka on kuin tällä palstalla että pakko heti lytätä.
Sama.
En ees kehtaa kertoa kenellekään olevani sairaseläkkeellä.
Sairauteni ei näy ulospäin.
Vierailija kirjoitti:
Pystyykö työnantaja palkkaamaan ja maksamaan palkkaa myös? Ja pystyykö työnantaja hyväksymään senkin että työntekijä sytostaattihoidoissa tai dialyysissä tai jopa pahimmassa tapauksessa molemmissa työaikana?
Tuletko kertomaan?
Vierailija kirjoitti:
Me työssäkäyväthän elätetään kaikki laiskat ja saamattomat. Voisin minäkin hakea lääkäristä todistuksen vaikka masennuksesta, mutta ylpeyteni estää tekemästä sitä. En tykkää tutustua johonkin 20-40 -v. eläkeläiseen, joka velttoilee päivät kotona kun itse raadan töissä. Ihan kuin meillä muillakin ei olisi vaikeaa, me vaan jaksetaan. Mitä siitä tulisi, jos kaikki olisivat ap:n kaltaisia?
Sinähän et tiedä edes AP:n syytä "olla" eläkkeellä. Ei eläkkeelle kovin hepposin perustein pääse. Laiskuus ei ole eläkkeen myöntämisen peruste. Se että eläkkeelle pääsee on hel...tin pitkä prossesi.
Ei ne terveysasiat kuulu nettiin. Ne kuuluvat vain ja ainoastaan asiakkaalle/potilaalle ja sitä hoitaville tahoille. Itsekkin eläkkeellä, päivääkään en töitä ole tehnyt enkä edes haaveillut töistä, kun on harrastukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaa jos tekee vaikka tunnin päivässä etätöitä. Nykyään on pätkätyöt in.
Ei ota! Työkyvytön ei pysty sitoutumaan mihinkään aikatauluihin koska ei tiedä milloin jaksaa ja milloin ei, eikä työnantaja tällaista katso. Lisäksi työllä pitää pystyä elättämään itsensä, siihen vaaditaan työkykyä, vähintään osa-aikatyöhön riittävää.
Toki voit hakea mutta älä kuvittele että kaikki tk-eläkkeellä olevat on sitä jonkun masennuksen vuoksi. Toiseksi voin kertoa että pelkkä masennus ei riitä tk-eläkkeen myöntämiselle mutta kokeile ihmeessä koska tuskin sinä muuten uskot.