Miksi en saisi ottaa menkkojen aikaan 3-4 kpl särkylääkettä päivässä 2 päivän ajan?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saisi ottaa? Itse otan.
Joku sanoi, ettei ole terveellistä ottaa. En tiedä mitä sitten tarkoitti siitä seuraavan?
Ihanko oikeasti tarvitset av-palstan mielipiteen asiasta?!
Ei pysty vastaamaan tietämättä mitä särkylääkettä otat ja minkä vahvuisena. Lue pakkausselostetta ja toiseksi kai osaat googlata edes sen verran mitä yliannostus kyseisestä lääkkeestä voi aiheuttaa. Aika simppeliä, eikö?
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti tarvitset av-palstan mielipiteen asiasta?!
Eiku mietin mikä se syy oli, että miksei saisi ottaa. joku terveyshaittaa?
Vierailija kirjoitti:
Ei pysty vastaamaan tietämättä mitä särkylääkettä otat ja minkä vahvuisena. Lue pakkausselostetta ja toiseksi kai osaat googlata edes sen verran mitä yliannostus kyseisestä lääkkeestä voi aiheuttaa. Aika simppeliä, eikö?
Ibumaxia
Tottakai. Mä en ymmärrä miksi jotkut vastustavat särkylääkkeitä. En minä ainakaan pysty nukkumaan jos minulla on särkyjä. Alkoholia ei vaan saa ottaa samaan aikaan särkylääkkeen kanssa
Parasetamoli PITKÄLLÄ käytöllä rasittaa maksaa. Ibuprofeeni taas ilmeisesti saattaa tehdä vatsakalvoon reiän PITKÄLLÄ käytöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ibumaxia
Sitten googlaa ibuprofeeni maksimiannos ja voilá saat tietoa. Hyvin yksinkertaista eikä tarvitse kysellä tyhmiä palstalta.
Maksa voi poksahtaa tai mahaan tulla reikä. Tai molemmat.
Riippunee mitä särkylääkettä otat, minkälaisia annoksia, ja onko sinulla perussairauksia tai muita lääkityksiä (jos on niin millaisia).
Yleisesti ottaen ei mielestäni ole mitään estettä tuollaiseen lääkkeen käyttämiseen, päinvastoin jos on kipuja, niin kipua kannattaa lääkitä. Kuukautisten kohdalla tulehduskipulääke ehkäisee kouristuksia, eli niitä kipuja. Mutta riippuu sitten, jos sinulla on jotain muuta asiaan vaikuttavaa taustalla, kuten ne sairaudet tai muut lääkitykset.
terveisin farmasian ammattilainen
Ota kerralla sekä ibusal ja panadol jos kivut kovat. Vaikka 3 kertaa päivässä eli 6 tabua. Näin ohjeisti lääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Ai noin pienestä määrästä? :D
Vierailija kirjoitti:
Ai jos ottaa 2 päivän ajan kuukaudessa särkylääkettä?
Vierailija kirjoitti:
Kahden päivän käytöstä? No ei tule.
Saa. Niissä on ohjeet. Alkoholia ei kannata ottaa silti esimerkiksi panadolin yms. kanssa.
Jos sulla on astma tai munuaisten vajaatoiminta, niin ole varovainen ibumaxin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ne voi lisätä vuodon määrää,
Päinvastoin tulehduskipulääke voi auttaa pienentämään vuodon määrää runsaissa kuukautisisissa.
Kuka kieltää?
Silloin, kun minulla oli vielä menkat, otin 4 päivässä monen päivän ajan. En olisi pärjännyt muuten.