Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en saisi ottaa menkkojen aikaan 3-4 kpl särkylääkettä päivässä 2 päivän ajan?

Vierailija
13.01.2024 |

mitä haittaa tuosta muka on?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on sanonut että et saisi?

Sama kuin kysyisi että miksi en saisi käydä pissalla kun on pissahätä.

Vierailija
22/36 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne voi lisätä vuodon määrää,

Ibuprofeeni kylläkin voi pienentää vuodon määrää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat kunnon Panadol-kännit.

Vierailija
24/36 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasetamoli PITKÄLLÄ käytöllä rasittaa maksaa. Ibuprofeeni taas ilmeisesti saattaa tehdä vatsakalvoon reiän PITKÄLLÄ käytöllä.

Jotain tällaista siinä on taustalla. Mutta jos menet gynelle ja valitat menkkakipuja, saat todennäköisesti vielä tujumpia lääkkeitä. 

Mulla oli joskus kausi, jolloin tarvitsin krooniseen kipuun vahvaa parasetamolia kuukausikaupalla. Kysyin noista mahdollisista haitoista. Vastaus oli "Joskus vain täytyy hoitaa kipua vahvoilla lääkkeillä." Jo ne ei olisi tehonneet,  seuraava askel olisi ollut keskushermostoon vaikuttavat  kolmiolääkkeet. Eikö yksi tuttu alkanut nillittämään, miten lääkäri ei muka tiedä maksahaitoista. 

Vierailija
25/36 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin tulehduskipulääke voi auttaa pienentämään vuodon määrää runsaissa kuukautisisissa.

Mä olen saanut tämän ohjeistuksen lääkäriltä naistentautien osastolla, kun olin siellä kerran vuotohäiriön takia.

Vierailija
26/36 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parasetamoli PITKÄLLÄ käytöllä rasittaa maksaa. Ibuprofeeni taas ilmeisesti saattaa tehdä vatsakalvoon reiän PITKÄLLÄ käytöllä.

Jotain tällaista siinä on taustalla. Mutta jos menet gynelle ja valitat menkkakipuja, saat todennäköisesti vielä tujumpia lääkkeitä. 

Mulla oli joskus kausi, jolloin tarvitsin krooniseen kipuun vahvaa parasetamolia kuukausikaupalla. Kysyin noista mahdollisista haitoista. Vastaus oli "Joskus vain täytyy hoitaa kipua vahvoilla lääkkeillä." Jo ne ei olisi tehonneet,  seuraava askel olisi ollut keskushermostoon vaikuttavat  kolmiolääkkeet. Eikö yksi tuttu alkanut nillittämään, miten lääkäri ei muka tiedä maksahaitoista. 

Niin mut eiks tuollainenkin johdu kuukausia kestäneestä käytöstä siis yhteen putkeen?

Vierailija
27/36 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä kolmiolääkkeet?

Vierailija
28/36 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä ihmettä? Tulehduskipulääkkeet vähentävät vuotoa, eivät lisää sitä.

Vierailija
29/36 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 4vko sairaalassa syönyt panadolia 3g/vrk. putkeen. Ei tullut mitään. Buranaa en saanut kun oli napapiikit käytössä.

Vierailija
30/36 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opin siinä vaiheessa, kun parantelin vatsahaavaa pidemmän aikaa.

Nykyään kysyn itseltäni pariin kertaan, onko kipu sellaista, että todella tarvitsen lievitystä, ja useimmiten ei ole ainakaan, jos toisessa vaakakupissa on se riski, että joutuisi taas parantelemaan vatsahaavaa. 

Vierailija
31/36 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisten kipulääkkeiden sekakäyttö ei tietenkään ole terveellistä. Käy gynellä tai terkkarilla kysymässä, mitä kannattaa syödä ja paljonko.

Vierailija
32/36 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse opin siinä vaiheessa, kun parantelin vatsahaavaa pidemmän aikaa.

Nykyään kysyn itseltäni pariin kertaan, onko kipu sellaista, että todella tarvitsen lievitystä, ja useimmiten ei ole ainakaan, jos toisessa vaakakupissa on se riski, että joutuisi taas parantelemaan vatsahaavaa. 

No tuliko se vatsahaava tuollaisesta käytöstä mitä ap kuvaili? että parin päivän ajan kerran kuukaudessa 3-4 kpl? vai miten käytit niitä... 

Vierailija
33/36 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin tulehduskipulääke voi auttaa pienentämään vuodon määrää runsaissa kuukautisisissa.

Minulla oli joskus resepti vahvaan ibuprofeiiniin. Ja muutaman kerran päivässä iso annos ja tosiaan runsasta kuukautisvuotoa vähentämään. Parina päivänä kuukaudessa sen tarvitsin ja tehosi kyllä hyvin.

Vierailija
34/36 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
35/36 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin, kun vielä kohtu oli jäljellä, ja kuukautiset kamalat kolmen vkon välein, otin kuuden tunnin välein Panadol 1g + Burana 800 mg. 

Kohdunpoisto on ollut elämäni paras asia. Monikaan ei käsitä, miten invalidisoivat kuukautiset voivat olla. Ja ei, minulle ei hormonikierukka sopinut. Silti siitä jaksettiin jankuttaa vuosia. 

Vierailija
36/36 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ottaa. Tosi pieni todennäköisyys että mitään aiheutuu ja jos aiheutuu, niin ei sekään heti hengenmenoa tiedä.

Jotkut vastustaa, usein miehet, koska pitää periaatteesta vähätellä ja pelkästään naisiin liittyvät asiat on helppo vähättelyn kohde, kun tietävät etteivät itse ikinä joudu niistä kärsimään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän