On lähes varmaa, että Stubb ja Haavisto ovat 2. kierroksella, mutta miten ihmeessä Haavisto pystyy haastamaan Stubbin 2. kierroksella?
Jos Stubb onnistuu olemaan mokailematta kovin pahasti tai hänestä ei paljastu jotain todella synkkiä salaisuuksia, niin en oikein näe että miten Haavisto pystyy Stubbia haastamaan?
Eihän heillä ole mitään poliittisia mielipide-eroja myöskään ainakaan presidentin tehtävään liittyen..
Asetelma on todella hankala Haavistolle.
Stubb valitaan lähes varmasti presidentiksi, jos tilannetta vähänkään miettii, mutta mitenkään valtavan suosittua presidenttiä Stubbista tuskin tulee kylläkään. Todennäköisesti yhden kauden presidentti.
Kommentit (588)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälittää melkein nää persuraukat kun ovat niin harhaisia (tai sitten trolleja). Jussilla ei oikeasti ole mitään mahdollisuuksia Pekkaa (tai Alexia vastaa). No saadaan ainakin hyvät naurut sitten teidän kustannuksella.
Pekkaa vastaan on todellakin. Katso vihreiden ja persujen äänet viime eduskuntavaaleissa. Lisää siihen Halla-ahon suosio Helsingissä. Ja siihen vielä niiden äänestäjien äänet kehäkolmosen ulkopuolella, jotka eivät ole ennen päässeet äänestämään Halla-ahoa. Halla tulee ja puree kovaa. Nämä ovat talvivaalit!
Voi hyvinkin olla, että Halla-Aho pääsee yllättämään idän ja pohjoisen äänillä.
Ja Helsingin. Ja nuorten.
Ilmeise
Aivan. Niin hiljaista median taholta, että korviin koskee. 😄
Jussi! Jussi! Jussi!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on Rehn tai Halla- Aho.
Niin, pronssilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä oon liikkuva äänestäjä, duunaripuolueita muutoin äänestelen paitsi presidentinvaaleissa.
Pallottelin pitkään Rehnin ja Halla-ahon välillä, mutta nyt oon sementoinut(😂) päätökseni tänään, ja se on.... tadaa.. HALLA-AHO.
Tästälähin alan kannustamaan sitä, kertoa tutuille jne.
Älä munaa itseäsi.
Pekka, sä olet jo munannut. Ja monta kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko vihavasemmiston äänestää taktisesti söpölutu Rehniä jottei Halla-aho pääse toiselle kierrokselle? Haavisto taitaa olla jo palanutta lihaa.
Moni meinaa, että Haavistoa aika on ajanut ohi, mutta kun olen tässä joululta asti "haastatellut" nuorisoa 20-30v niin jokainen on sanonut äänestävänsä Haavistoa.
Jokunen äänestäisi Juttaa, mutta koska kokevat, että ei tule hänellä olevan realistisia mahdollisuuksia, kannattaa äänestää haavistoa jo ensimmäisellä kierroksella.
Joka tapauksessa toivon, ettei Stubb voita.
Voi Pekka, älä taas huijaa - alat olemaan jo säälittävä vanha grumpy papparainen.🤗
Ei nuoret äänestä vanhaa käpyä, vaan raikasta ja isänmaallista Jussia.
Ehkä me asutaan eri puolella Suomea ja nuorison ajatukset on erilaiset, mutta nuo minun haastattelemat sanoi, että ei missään nimessä Jussia. Ja ovat vielä kaikki korkealle koulutettuja ja hyvin toimeen tulevia, että voisi luulla oikeiston äänestäjiksi, mutta ei. Eduskuntavaaleissakin kävivät äänestämässä vain sen takia, ettei persut voita :D
Haavistolla ja Halla-Aholla on aika erilaiset näkemykset monista asioista ja Halla-ahon arvot ei ihan kaikille käy.
En jaksa tätä palstaa! Kirjoitat kommentin, jota ei hyväksytä. Syyllä: kommentti ei voi olla tyhjä 🤗
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälittää melkein nää persuraukat kun ovat niin harhaisia (tai sitten trolleja). Jussilla ei oikeasti ole mitään mahdollisuuksia Pekkaa (tai Alexia vastaa). No saadaan ainakin hyvät naurut sitten teidän kustannuksella.
Pekkaa vastaan on todellakin. Katso vihreiden ja persujen äänet viime eduskuntavaaleissa. Lisää siihen Halla-ahon suosio Helsingissä. Ja siihen vielä niiden äänestäjien äänet kehäkolmosen ulkopuolella, jotka eivät ole ennen päässeet äänestämään Halla-ahoa. Halla tulee ja puree kovaa. Nämä ovat talvivaalit!
Voi hyvinkin olla, että Halla-Aho pääsee yllättämään idän ja pohjoisen äänillä.
Ja Helsingin. Ja nuorten.
Ilmeise
Halla-aho epäonnistui Ylen tentissä ja kostoksi ilmoitti että Yle pitää tuhota. Aikuismaista, vakaata presidentin käytöstä? Not.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi liberaalia toisella kierroksella saa anti-liberaalit vääntäytymään mutkalla.
Jos olet persu, niin kumpaa liberaalia äänestät, Stubbia val Haavistoa?
Stubbia tietysti. Sehän on oikeistolainen. Vihreät taas ovat vasemmistolaisia.
Lisäksi Stubb on tohtori ja Haavisto on vain ylioppilas, joka on tehnyt aika paljon virheitä: sähköverkkojen myynti, Darfurin epäonnistuneet neuvottelut, jihaistinaisten tuominen salaa tänne. On minusta Stubbia epäluotettavampi.
Haavisto teki oikein tuodessaan Al-Hol perheet Suomeen. Kurdit pitivät vankileirejä olemattomilla resursseilla kahden tulen (Turkki ja jihadistit) välissä. Hyvä Pekka👍
Äänestän silti vielä parempaa ehdokasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi liberaalia toisella kierroksella saa anti-liberaalit vääntäytymään mutkalla.
Lisäksi Stubb on tohtori ja Haavisto on vain ylioppilas, joka on tehnyt aika paljon virheitä: sähköverkkojen myynti, Darfurin epäonnistuneet neuvottelut, jihaistinaisten tuominen salaa tänne. On minusta Stubbia epäluotettavampi.
Haavisto olisi ehkä tienyt Namibian, mangnustin ja ehkä olisi osaanut laskeakin yksinkertaisen laskutehtävän. Tohtori ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kun teidän kaaliin ei mene, että näissä ei äänestetä kuin eduskuntavaaleissa! Haavisto saa jumalattomasti ääniä muualta kuin vihreiltä, gallupeissakin kannatus on yli 20 % kun Halla-ahon on paljon pienempi. Ai niin, mutta ne kyselythän on väärennetty tai jotain, ju
Nimenomaan teidän haavistostubbifanien kaaliin ei mene että se on juuri näin että Halla-aho räjäyttää pankin, koska hänen suosionsa on valtava koko Suomessa (yli puoluerajojen) ja hän kerää pelkästään jo Hkissä itselleen aina persuäänillä äänikuninkuuden, millainenkohan äänipotti tuleekaan olemaan kun muualtakin Suomesta voi äänestää. Haavistolla ja stubbilla ei ole suosiota Uudenmaan ulkopuolella kuin omien puolueiden kannattajissa, jos niissäkään.
Ei vaaleja rahalla voiteta vaan suosiolla.
Kyllä se niin on että iäkkäämpi naisväestö ratkaisee vaalit. Pekka ei kuulu suosikeihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en pidä kummastakaan. Mutta naiset ovat liian vasemmistolaisia ja Rehn liian tapetti, että pystyisivät nousemaan toiselle kierrokselle.
Tämä nainen äänestää Halla-ahoa!
Samoin. N56, fil. maisteri
Mäkin oon maisteri. :)
Halla-aho vetoaa meihin älykkäisiin.
Pitää paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Onko Haavistolla samanlaisia kriisiajan ominaisuuksia kuin Zelenskillä? Sellaista presidenttiä voidaan nimittäin tarvita.
No meinaatko että Stubbilla sitten olisi? Tuskin tietää Ukrainankaan pääkaupunkia. Luku- ja laskutaitokin saisi presidentillä olla. Ja suomea osaavat lapset. Kiinnostaako Suomen puolustaminen presidenttiä, jonka jälkikasvukaan ei ole Suomeen juurtunut?
Rehn on paras ja sopivin kaikin puolin. Parempi kuin Haavisto, on supisuomalainen puolisoaan myöten.
Olen kulttuurialan opettaja eikä homous minua sinänsä haittaa. Mutta en vain pysty arvostamaan sitä kouluttamatonta ecuadorilaista kampaajaa sillä tavoin kuin haluan presidentin puolisoa arvostaa ja kunnioittaa. En arvosta myöskään sitä ettei Haavistokaan ole välittänyt opiskella mitään.
. Mitä enemmän asiaa pohdin niin sen vakuuttuneempi olen . Rehn Hän ei ole liian oikeistolainen, eikä varsinkaan liian harmaa :) sopivasti edustaa meidän suomalaisten luonnetta . Sopii mulle
Kaffebulla kirjoitti:
Ihan kuka vaan mutta ei Stubb.
Sehän me tiedetään ketä persulehmä äänestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en pidä kummastakaan. Mutta naiset ovat liian vasemmistolaisia ja Rehn liian tapetti, että pystyisivät nousemaan toiselle kierrokselle.
Tämä nainen äänestää Halla-ahoa!
Samoin. N56, fil. maisteri
Mäkin oon maisteri. :)
Halla-aho vetoaa meihin älykkäisiin.
Pitää paikkansa.
Vahvaa argumentointia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haavisto olisi ehkä tienyt Namibian, mangnustin ja ehkä olisi osaanut laskeakin yksinkertaisen laskutehtävän. Tohtori ei.
Ovatko nuo Namibian, mangustin ja potenssilaskun osaaminen mielestäsi keskeisiä taitoja Suomen presidentille?
Vierailija kirjoitti:
Jussi (52 v) on Pekkaa (65 v) aika lailla nuorempi.
Itseasiassa juuri sopivassa iässä on Jussi, ei nuori eikä vanha, vaan sopivan ikäinen.
Mitä merkistyst iällä on, kun Halla-aholla ei ole mitään kokemusta? Hänellä ei ole ollut ainuttakaan virkaa koskaan. Nysväsi koko nuoruutensa kirkkoslaavin parissa. Puhemieheksi hänet nimitettiin, koska kaikki tajusivat, ettei hänen tapaistaan yhteistyökyvytöntä henkilöä voi laittaa ministeriksi. Halla-aho on pätevöitynyt valtakunnan politiikkaan kirjoittamalla kellarissa vihablogia, ja siitäkin hän sai rikostuomion.
Ero on kuin yöllä ja päivällä kun vertaa Haavistoon, joka tuntee kaikki maailman päättäjät YK:n ja Naton pääsihteerejä myöten, on toiminut vuosikymmeniä politiikassa ja diplomatiassa, tuntee prosessit läpikotaisin ja on allekirjoittanut Suomen Nato-liittymissopimuksen. Halla-aho on täysin amatööri Haaviston rinnalla ja niin ovat useimmat muutkin kandidaatit. Stubb, Rehn ja Urpilainen ovat sentään jossakin määrin samaa kaliiberia, mitä tulee pätevöitymiseen.
Miettikääs tätä, mun 76v äiti joka on hehkuttanut haaviston fiksuutta jotain 40 vuotta, aikoo äänestää nyt Halla-ahoa.
Repikää siitä. 😂
Tyttäreni 20v sanoi tähän "slay", mitähän se tarkottaa.
Stubb ajoi Rosatomia Suomeen ja viis veisasi, että omistaja oli Venäjän, sanoi vaan, että sehän on bisnestä.
Muitakin virheitä Stubb on tehny venäjäpolitiikassaan, että ei ihan puhdas pulmunen ole Stubbkaan, kun täällä nyt on muisteltu muidenkin vanhoja virheitä.
Kokoomuslainen myy vaikka äitinsä, kun hinnasta sovitaan ja hyöty on tarpeeksi suuri.
Älä munaa itseäsi.