Miten toiset valittaa että tuet putoaa koska kaikki nappaa kuitenkin kiinni toimeentulotuki?
Kun lehdissä on juttuja että Pirjon ja 4 lapsensa tuet laskee niin ja niin paljon. Julkisuudessa esimerkkejä miten hyvätuloiset saa asumistukea ja omistusasuntoonkin. Se järjestelmä pitää räjäyttää kuten Zysse sanoi ennen vaaleja. Sekin.
Niille tosiaan on maksettu liikaa tukia silloin jos tuilla on mahdollistettu paljon parempi elintaso kuin muilla tuensaaajilla. That`s what methinks.
Kommentit (55)
Pelkästään sotesta leikataan 500 miljoonaa euroa. Osa saa kenkää.
Vierailija kirjoitti:
Keikka- ja osa-aikatyö ei enää kannata. Kannattaa loikoilla toimeentulotuella, jos on siihen oikeutettu. Täydet tunnit tai ei mitään.
Tahallista kurjistamista hallitukselta.
Velkaa otetaan entistä enemmän, pudotetaan pienipalkkaiset ja osa-aikatyöntekijät toimeentulotuelle, alennetaan verotusta ja nostetaan haitallisia yritystukia.
Pelotellaan kansaa velalla ja lamalla niin, ettei kukaan uskalla tuhlata rahojaan ravintolaan, kampaajaan tai muuhun turhaan --> konkurssiaalto ja lisää työttömiä.
Uskomattoman pska sinimusta hallitus tuhosi Suomen muutamassa kuukaudessa.
Toimeentulotukeen tulee työvelvoite.
Vierailija kirjoitti:
Kelan sivulta: Alle 18-vuotiaiden lasten tulot otetaan huomioon vain silloin, kuin ne ovat vähäistä suurempia ja säännöllisiä. Esimerkiksi kesätöitä ei pidetä säännöllisinä tuloina.
Miksi täällä jaetaan väärää tietoa, että teinien kesätyöt vaikuttaisi?
Kuka päättää, mikä missäkin tapauksessa on "vähäistä suurempi"?
Harkinnanvaraisesta päättää virkailija ja täysin mielivaltaisesti ilman kunnollisia perusteluja. Myös toimeentulotuen osalta ennen.
Niin se sosiaalityöntekijä käyttää sitä harkintaansa. Ei kenelläkään ole subjektiivista oikeutta harkinnanvaraiseen tukeen. t: sossu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen osaa kelan laskuriin syöttää kysyttyihin sarakkeisiin oman tulot/tuet ja pakolliset menot ja siitä näkee suunnilleen paljonko toimeentulotukea tulee saamaan. Itse en saa mitään, mutta syksyllä tulen saamaan ja paljon kun en saa enää asumistukea ja työttömyysetuuden lapsikorotukset poistetaan. Näin.
Jos asut vuokralla.
Omistusasunnossa lainat ei ole asumismenoja.
Korot on. Lyhennysvaapata voin pitää 3v, eiköhän siinä ajassa jo töitä löydy.
Täällä menee nyt kaikilla perustoimeentulotuki (kela maksajana), ja harkinnanvarainen toimeentulotuki (kunta maksajana) sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelan sivulta: Alle 18-vuotiaiden lasten tulot otetaan huomioon vain silloin, kuin ne ovat vähäistä suurempia ja säännöllisiä. Esimerkiksi kesätöitä ei pidetä säännöllisinä tuloina.
Kolme kuukautta on rajana. Eli alle sen olevat teinien työsuhteet ei vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen osaa kelan laskuriin syöttää kysyttyihin sarakkeisiin oman tulot/tuet ja pakolliset menot ja siitä näkee suunnilleen paljonko toimeentulotukea tulee saamaan. Itse en saa mitään, mutta syksyllä tulen saamaan ja paljon kun en saa enää asumistukea ja työttömyysetuuden lapsikorotukset poistetaan. Näin.
Jos asut vuokralla.
Ei joka pankissa saa lyhennysvapaata ja se voi olla vain 6 kuukautta.
Ja et saa täyttä toimeentulotukea, kun asumiskulut on pienet.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Olin pienipalkkainen työläinen ja olen säästänyt itselleni asunnon ja vähän rahaa eläkepäivien turvaksi. Nyt työttömänä en saa asumis- tai toimeentulotukea. Sen sijaan ne ketkä ovat ryypänneet rahansa saa jatkuvasti. Vi tuttaa!
Tuhlaa omaisuutesi niin saat kyllä toimeentulotukea.ei kannata turhaan kadehtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Olin pienipalkkainen työläinen ja olen säästänyt itselleni asunnon ja vähän rahaa eläkepäivien turvaksi. Nyt työttömänä en saa asumis- tai toimeentulotukea. Sen sijaan ne ketkä ovat ryypänneet rahansa saa jatkuvasti. Vi tuttaa!
Tuhlaa omaisuutesi niin saat kyllä toimeentulotukea.ei kannata turhaan kadehtia.
Kela saa tietää verottajalta asunnon myyntihinnan.
Mulla on 1500 bruttopalkka. Ei tule tuota tt-tukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asut vuokralla.
Mulla on 3v lyhennysvaapata käyttämättä (10% +- lainasummasta saa muutella ihan vapaasti maksusuunnitelmaa).
Eikä ole pienet asumismenot. Lainankorko 500€/kk ja yhtiövastike 550€. Iso perhe.
Eikä tässä nyt varmaan voi yleistää minkä verran kelläkin on lainaa ja mikä pankki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laskurit laskevat, mutta virkailijat päättävät.
Kyllä niiden virkailijoidenkin pitää ihan tiettyjen raamien mukaan mennä. Ei siellä mitään mielivaltaisia omia päätöksiä tehdä. Nyt puhutaan perustoimeentulotuesta, ei harkinnanvaraisesta.
Tietyt kulut on pakollisia menoja ja ne huomioidaan aina. Samalla tavalla ne laskenta ohjelmaan täytetään.
Tietenkään mitään pikavippien kuluja ei lasketa.
T. Sossu
Mielivaltaisia ovat, toiset saa ja toisille keksitään jokin syy ettei tipu. Esim mulla väittivät olevan puolison jota ei ollut.
Ensin lasketaan työttömyystuet, lapsilisät ja jos yh niin elarit ja jos ei yh niin puolison palkka ja katsotaan asumismenot ja sitten vasta paljonko saa toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asut vuokralla.
Toimeentulotukea vähentää työttömyys etuus ja asumistuki.yksikään henkilö ei saa könttänä toimeentulotukea sitä 500 euroa .asia löytyy Kelan sivulta ..toimeentulotukea vähentävät mm asumistuki ,työttömyysturva..
Osa-aikatyöt kannattaa aina. Vaikka suojaosuus poistuu, niin edelleen yhdestä tienatusta eurosta tuki tippuu 50snt. Ihan sama tilanne keskituloisella on progressiivisen verotuksen kautta ja ihan sama tilanne olisi myös perustulossa.
Lapsilisä ja elarit vähentävät myös toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Osa-aikatyöt kannattaa aina. Vaikka suojaosuus poistuu, niin edelleen yhdestä tienatusta eurosta tuki tippuu 50snt. Ihan sama tilanne keskituloisella on progressiivisen verotuksen kautta ja ihan sama tilanne olisi myös perustulossa.
Ei kannata. Linja-auto maksaa myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme kuukautta on rajana. Eli alle sen olevat teinien työsuhteet ei vaikuta.
Viittaako "vähäistä suurempi tulo" mielestäsi aikaan?
Tässä mielestäni näkyy hienosti se, miten selvääkin tekstiä voi tulkita väärin.
Jos asut vuokralla.