En ymmärrä miksi minun tukia alennetaan. En oo tehny pahaa kellekkään.
Ei oo oikein täysin epäreilua. Keskituloiset ja rikkaat sen ku porskuttavat omakotitaloissaan ja ajelevat ökyautoilla ja ramppaavat monta kertaa vuodessa ulkomaanlomille. Pitäisi siihen saada lailla jokin rajoitus.
Se ylenpalttinen kuluttaminen on pois heiltä jotka tarvitse tukia.
Kommentit (16)
Se on omaksi parhaaksesi. Sinua vieroitetaan kyynärsauvoista kävelemään omilla jaloillasi.
Nyt kun auvoit päätäsi niin 10 rossaa rokotetaan.
Terkkuja Teneriffalta!
Joo ja miksi vanhempien luona asuville nuorillekin maksetaan 4H:n kautta työ keikoista 25 eur/tunti kun taas työttömien ajatellaan pärjäävän 9 eur/Päivä liksalla???
Samalla lailla voisi työttömät kouluttaa pieniin kodin hommiin
Sinä elät niiden haukkumiesi ihmisten maksamilla veroilla eli heidän kustannuksellaan. Se on väärin.
Huuuhme bisneksiä sitten tekemään. Valtio pyrkii kannustamaan sinua siihen rehellisten töiden sijaan.
Joka kerta kun nostat tukia, se vähentää minun loma-aikaani st bartzissa.
Mikään ei estä sua opiskelemasta keskiluokkaista ammattia.
t. köyhässä alkoholistiperheessä kasvanut nykyinen keskituloinen enkä todellakaan koe huonoa omatuntoa kuluttamisesta
Vierailija kirjoitti:
Joo ja miksi vanhempien luona asuville nuorillekin maksetaan 4H:n kautta työ keikoista 25 eur/tunti kun taas työttömien ajatellaan pärjäävän 9 eur/Päivä liksalla???
Samalla lailla voisi työttömät kouluttaa pieniin kodin hommiin
Juuri näin. Ei kai mikään estä työtöntä menemästä 4H toimintaan, muuta kuin työhaluttomuus.
Minä valmistuin, olen palkattomassa harjoittelussa ja tukeani alennettiin. Saan 8 h työstä 398 euroa kuukaudessa. Kiva, että teidän mielestä se on oikein kelpoisuusehdot täyttävälle tekijälle.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyvää olet tehnyt maasi hyväksi?
Amerikkalaista soopaa, kukaan ei valitse syntyä, jokainen syntyy kun joku toinen niin päättää. Ja kyllä olen tehnyt vuosikymmeniä työtä ja kasvattanut hyviä veronmaksajia. T.eri.
Suomi haluaa kaikki suomalaiset töihin. Sitten voidaan rahoittaa muiden maiden sosiaaliturvaa, jakamalla rahaa pitkin maailmaa. Myös Suomessa jatketaan kela-kortilla jakamistaloutta.
Koskee sinuakin:
Oikeus toimeentulotukeen
Jokaisella on oikeus saada toimeentulotukea, jos hän on tuen tarpeessa eikä voi saada toimeentuloa ansiotyöllään, yrittäjätoiminnallaan, toimeentuloa turvaavien muiden etuuksien avulla, muista tuloistaan tai varoistaan, häneen nähden elatusvelvollisen henkilön huolenpidolla tai muulla tavalla.
Jokaisella on velvollisuus kykynsä mukaan pitää huolta itsestään ja omasta elatuksestaan sekä, siinä laajuudessa kuin avioliittolaissa (234/1929), lapsen elatuksesta annetussa laissa (704/1975) ja muussa laissa säädetään, puolisonsa sekä alaikäisten lastensa ja ottolastensa elatuksesta.
Sitten voit herätä. Ja tutkia maapallon rahasysteemiä ja muitakin verkkoja. Ja tulla johonkin tulokseen, keskustella.
Kenellekään ei tule maksaa mitään tukia. Miksi niiden, jotka elättävät itsensä, tulisi kustantaa ap:n makaaminen? Kokemus on jo osoittanut, että nykyinen järjestelmä ei toimi: mätisäkit jatkavat makaamistaan, kun se mahdollistetaan. Siksi pitää kokeilla toisenlaista keinoa.
Mitä hyvää olet tehnyt maasi hyväksi?