Ärsyttävin tapa puhua toiselle on käyttää lauseessaan sanaa "kuule"
Todella ylimielinen tapa, jossa pohjimmiltaan sanotaan, että "sinä et kuule tiedä mistään yhtään mitään".
Kommentit (27)
Romanit aloittavat lauseen aina sanalla kuule jos on jotain huonoa sanottavaa.
Onko parempi toistella sanaa "kato"?
Vierailija kirjoitti:
Niin se kuule onkin, minä varmasti tiedän monestakin asiasta paljon enemmän kuin sinä.
Kuule juuri tätä tarkoitin.
Ap
Ai :D minusta se on kiva tapa. Hei, kuule!
Ihan normi aloitus kuule, olekko kuullut...
Now listen! Niin sen pitää ollakin!
Meillä on miehen kanssa parisuhdeslangina "Kuulepas"
Kun tietää sanan ärsyttävyyden, toinen terästäytyy aina heti, kun "kuulepas" kajahtaa ilmoille :)
Kyllä minä sanon joskus vaikka naapurille että kuule, miten se kartonkiastian tyhjennysasia nyt on tms.
No jos henkilö on niin ärsyttävä niin miksi sä sitten välttämättä haluat sen tyypin palkata vaikka väkisin valtiolle töihin?
Töihin mennään, ei PAKOTETA, LAITETA.
Tai kun työkaveri sanoo, hei tuleppas katsomaan tätä (ihan kuin kyseessä olisi joku mielenkiintoinen juttu), aina kun tarvitsee apua jossain hommassa. Takahampaita vihloo.
Eiköhän tässäkin ratkaise konteksti. Aloittajan esimerkkilause on jo valmiiksi riidanhaluinen, joten totta kai se kuulostaa ärsyttävältä.
"sinä et kuule tiedä mistään yhtään mitään"
"avataanko kuule ihan kuohuvapullo juhlan kunniaksi"
Kuule, tämä nyt on ihan turhaa nillitystä.
Vierailija kirjoitti:
Tai kun työkaveri sanoo, hei tuleppas katsomaan tätä (ihan kuin kyseessä olisi joku mielenkiintoinen juttu), aina kun tarvitsee apua jossain hommassa. Takahampaita vihloo.
Ihan turhaan hampaaseen on asennettu mikrosiru. Kuule, kun en ikinä aio enkä suostu tulemaan enää valtiolle töihin!
Vierailija kirjoitti:
Asioilla on tapana järjestyä.
En tee mitään ylimääräistä enkä ilmaiseksi.
Kuule, et sä tällä nillityksellä minua valtiolle töihin saa!
Et sä mitään lisäarvoa minusta saa. En tee mitään ylimääräistä enkä ilmaiseksi.
Mä kilahdan välittömästi, jos joku sanoo mulle Rouva hyvä.
Niin se kuule onkin, minä varmasti tiedän monestakin asiasta paljon enemmän kuin sinä.