Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pitää varata bussissa paikka omalle repulla?

Vierailija
12.01.2024 |

Kyllä ärsyttää katsella, ellei suorastaan lipsahda vitutuksen puolelle, kun näkee ihmisten joko vievän yhden paikan ruuhkabussissa omalle kassilleen, tai vaihtoehtoisesti istuu käytäväpaikalla, eikä suostu tiivistämään ikkunapaikalle, vaikka paikat alkavat loppumaan. Ei ole väliä, tuleeko bussiin joku vanhempi eläkeläinen, koululainen tai ihan kuka vaan... eikös se kuitenkin kannata käyttää bussissa kaikki paikat, niin että mahdollisimman vähän joutuisi väki seisomaan. Joskus tietysti niin on tehtävä, kun oikein paljon väkeä tuppaa sisälle.

Ihmettelen, että joillakin on sormus sormessa, poikaystävä taustakuvana tai puhuu puhelimessa kumppanilleen... miten näiden kumppanit jaksavat näin itsekkäitä ihmisiä? Kuitenkin etenkin parisuhteessa täytyy huomioida myös toista ihmistä

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla on kaksi kassia täynnä ruokaostoksia niin ei ne mahdu lattioille. Toinen kassi on pakko laittaa penkille viereen. Turpaan tulee jos joku yrittää soseuttaa viinirypäleeni.

Vierailija
82/98 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanissa on busseja joissa on yhden hengen penkkejä. Sellaiset olis hyviä täälläkin. Miksi täällä tehdään vain leveitä penkkejä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä törppöjä olette kaikki kiusaa tekevät, te tyhjää istumapaikkaa panttaavat, kuin siitä kiusaamaan ryhtyvätkin. Miksi te ette pysty hoitamaan tätäkään asiaa ihmismäisesti? 

Vierailija
84/98 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istu repun päälle. Jos reppu on ikkunan vieressä, tunge vaan itsesi sinne. Kyllä oppivat olemaan ihmisiksi ikiteinitkin.

Jos särjet jonkun repussa olevan tavaran niin sinä kyllä maksat siitä. Kenelläkään ei ole oikeutta kajota toisen omaisuuteen.

Vierailija
85/98 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Istu repun päälle. Jos reppu on ikkunan vieressä, tunge vaan itsesi sinne. Kyllä oppivat olemaan ihmisiksi ikiteinitkin.

Jos särjet jonkun repussa olevan tavaran niin sinä kyllä maksat siitä. Kenelläkään ei ole oikeutta kajota toisen omaisuuteen.

Pääasiallinen vastuu omista tavaroistaan on ihmisellä itsellään. Jos jättää laukkunsa toisen ihmisen penkille, niin aina on mahdollisuus että toinen ihminen istuu sille penkille. Jos haluaa suojata omaisuuttaan, pitää laukkua sylissä, jaloissa tai omalla penkillään. 

Vierailija
86/98 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minulla on kaksi kassia täynnä ruokaostoksia niin ei ne mahdu lattioille. Toinen kassi on pakko laittaa penkille viereen. Turpaan tulee jos joku yrittää soseuttaa viinirypäleeni.

Eli käytännössä varastat kuljetusyhtiöltä, koska tuskinpa maksat paikasta jonka viinirypäleesi vievät. 

Vierailija
87/98 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en bussissa matkustavana myöskään sitä ymmärrä, että jos tai kun istun itse ikkunapaikalla ja ruuhkaisena aikana viereeni käytäväpaikalle istuu joku, niin sitten jos matkan mittaan valtaosa matkustajista jää pois ja paljon täysin vapaita käytäväpaikka-ikkunapaikka penkkirivejä on, niin miksei voi sille siirtyä, vaan pitää yhä istua vieressäni? No, minäpä teenkin silloin niin, että jos henkilö itse ei siirry niihin vapaisiin paikkoihin, niin silloin siirryn sinne itse, vaikka sieltä ikkunapaikalta. Toki siirryn aina itse myös käytäväpaikalta sinne, heti kun tilaa vapautuu, jos siis jonkun vieressä ennestään istun.

Vierailija
88/98 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Änkeät viereen?

2 metrin turvavälejä ei ole poistettu.

Vierailija
89/98 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi vaan nillittäjille että tur paan tulee jos mulle alkaa ulisemaan bussissa. En kaihda nyrk kien käyttöä kun sille päälle satun :) ) 

Vierailija
90/98 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan repun penkiltä ja rynttää sen omistajalle syliin. Sitten istun siihen penkille 💪

Vierailija
91/98 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan laukun siihen penkille koska siinä se on kätevintä pitää. Teen kyllä tilaa jos ilmaiset haluavasi istumaan siihen. Jos et ilmaise niin ei ole minun ongelma.

Nostan laukkusi lattialle tain istun sen päälle jos et osaa siirtää sitä - sitten se on sinun ongelma

Vierailija
92/98 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi vaan nillittäjille että tur paan tulee jos mulle alkaa ulisemaan bussissa. En kaihda nyrk kien käyttöä kun sille päälle satun :) ) 

juu juu, rysäkeppi pullistelee

Vierailija
93/98 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Iso-Jussi Kurikasta ja kun tulen isollekirkolle Hesaan niin en todellakaan ala linja-autossa paikkaa anelemaan. Istun vapaalle penkille, onko selvä! 

Vierailija
94/98 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En istu kenenkään repun päälle ja katson tietenkin tilanteen mukaan. Välillä tokaisen melko ikävästi että istun nyt tähän, jos joku ei ymmärrä siirtää tavaroita ja porukkaa seisoo käytävällä. Kyllä minä itsekin huomioin jos paikat tulee täyteen,tulee vanhempia ihmisiä tai pieniä lapsia. Perus käytöstavat on kuitenkin, etten oleta muiden erikseen pyytävän lupaa istua. Ei ihme minkälaista junttia porukkaa julkisilla kulkeekin. Hermot menee metrossa joka kerta.

Toinen asia on sisäänkäynnin tukkiminen. Osa haluaa reippailla ja seisoo siinä ovien edessä monta pysäkkiä ruuhkassakin.Reppu selässä vähät välittää mitä ympärillä tapahtuu.Kukaan ei pääse sisään eikä ulos. En tiedä miten näin pienessä maassa saadaan vähemmälläkin porukalla aikaan tungos. 

Vierailija
95/98 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Onneksi ajelen bussilla vain harvoin ja näiden kommenttien jälkeen en astu jalallakaan minkäänlaiseen bussiin. Tv.autoilija ja onnellinen siitä.

Vierailija
96/98 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en bussissa matkustavana myöskään sitä ymmärrä, että jos tai kun istun itse ikkunapaikalla ja ruuhkaisena aikana viereeni käytäväpaikalle istuu joku, niin sitten jos matkan mittaan valtaosa matkustajista jää pois ja paljon täysin vapaita käytäväpaikka-ikkunapaikka penkkirivejä on, niin miksei voi sille siirtyä, vaan pitää yhä istua vieressäni? No, minäpä teenkin silloin niin, että jos henkilö itse ei siirry niihin vapaisiin paikkoihin, niin silloin siirryn sinne itse, vaikka sieltä ikkunapaikalta. Toki siirryn aina itse myös käytäväpaikalta sinne, heti kun tilaa vapautuu, jos siis jonkun vieressä ennestään istun.

Tätä en minäkään ymmärrä, mutta ymmärrän toisaalta että muut eivät taas ymmärrä sitä, miten paljon minua inhottaa ventovieras joka on pakostakin lähes ihossani kiinni vieressä istuessaan. 

Istun käytäväpaikalla, jotta voin päästää halukkaan ikkunapaikalle enkä jää sinne itse jumiin. Voin näin siirtyä helposti toiselle paikalle kun sellainen vapautuu tai jäädä pois jos jään ennen vieruskaveria

Vierailija
97/98 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen kassi sylissä ja toinen lattialla. Jos on hiiren aivot, käy useammin kaupassa.

Vierailija
98/98 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrätkö vähän reppua jotta pääsee istumaan. 

ei ole kukaan mussuttanut vastaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme