Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pitää varata bussissa paikka omalle repulla?

Vierailija
12.01.2024 |

Kyllä ärsyttää katsella, ellei suorastaan lipsahda vitutuksen puolelle, kun näkee ihmisten joko vievän yhden paikan ruuhkabussissa omalle kassilleen, tai vaihtoehtoisesti istuu käytäväpaikalla, eikä suostu tiivistämään ikkunapaikalle, vaikka paikat alkavat loppumaan. Ei ole väliä, tuleeko bussiin joku vanhempi eläkeläinen, koululainen tai ihan kuka vaan... eikös se kuitenkin kannata käyttää bussissa kaikki paikat, niin että mahdollisimman vähän joutuisi väki seisomaan. Joskus tietysti niin on tehtävä, kun oikein paljon väkeä tuppaa sisälle.

Ihmettelen, että joillakin on sormus sormessa, poikaystävä taustakuvana tai puhuu puhelimessa kumppanilleen... miten näiden kumppanit jaksavat näin itsekkäitä ihmisiä? Kuitenkin etenkin parisuhteessa täytyy huomioida myös toista ihmistä

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori, mulla on käsi murtunut, en sinun vuoksesi siirry tai nosta reppua syliini, jos et osaa edes kysyä/pyytää paikkaa. Pelkkä  mulkoilu ei auta. Siinähän mulkoilet. 

Millä kuningattaren oikeudella sä voit vaatia muilta paikan anomista? Voit pitää laukkuasi siinä, mutta heti kun bussi alkaa täyttymään, sinun täytyy ihan itse älytä nostaa se syliisi ilman että kenenkään tarvii tulla mitään kyselemään. 

Vierailija
62/98 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska bussissa ei ole muita paikkoja repulle. Pieni laukku toki mahtuu syliin.

Miksi menet kuukausivaellusrinkan kanssa bussiin?

Meinasin jo kirjoittaa, että en koskaan käytä bussia, mutta tosiaan, kuukausivaellusrinkan kanssa olen joskus käyttänyt. Eli jos olen matkalla lentokentälle tai satamaan tms mihin ei ole järkevää jättää omaa autoa pitkäksi aikaa. Eli, siksi.

Ja alunperin piti sanoa, että jos käyttäisin busseja niin todennäköisesti mieluummin istuisin käytäväpaikalla. Ahdistava ajatus, että olisin ikkunan vieressä jumissa, kun joku ällöttävä haiseva ja likainen, isokokoinen tai esim huonosti käyttäytyvä ihminen tulisi siihen viereen. Ikkunapaikalle tekisin kyllä tilaa jos joku sitä pyytäisi tai vihjaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä pidän aina aluksi laukkua penkillä, kun se on usein painava ja täysi. Seuraan kyllä ja nostan sen syliin, kun bussi täyttyy. Toki aiemminkin, jos joku pyytää juuri siihen paikkaan. Viime viikolla minulla oli korona ja toivoin, ettei kukaan tulisi viereen. Pidin laukkua tosi pitkään viereisellä penkillä. Kun oli enää muutama paikka vapaa, nostin sen pois. Onneksi viereen istui toinen flunssainen ihminen.

Miksi matkustat ruuhkabussissa koronassa?!? Vttu mitä omaan napaan tuijottajia kusipäitä tää maa on täynnä. 

No tarkoitin tietenkin, että parantumassa siitä. Töihin piti mennä kolmen päivän jälkeen, kun ei enää juuri oireita, mutta itse ajattelin, että saattaisi vielä tarttua, jos ei pysty pitämään riittävää väliä. Kaikki eivät tee etätöitä. Maski olisi ollut hyvä ratkaisu, mutta niitä ei nyt sattunut olemaan. En minä näitä sääntöjä keksi, olisin mielelläni levännyt vielä.

Vierailija
64/98 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se reppu/laukku viereisellä penkillä on hienovarainen merkki siitä, että mikäli löydät bussista jonkun toisen vapaan istumapaikan, niin ole hyvä ja mene sinne.

Syitä voi olla lukuisia, esim. 

-On välteltävä tarttuvia tauteja

-Ihmisten hajut ärsyttää ja suuri osa ihmisistä haisee

-Haluaa istua rauhassa ja pelkää, että viereen istahtaa joku suulas pälpättäjä

-Jotkut ahdistuu ikkunan vieressä, jos viereen tulee isompikokoinen ihminen

jne.

Ylipäänsä ihmisillä voi olla mitä tahansa syitä, kenenkään mielenterveys-, yliherkkyys- ym ongelmista ei ventovieraat tiedä. 

Aina voi seisahtua sen laukkuaan penkillä pitävän viereen, jolloin useampi ymmärtää sen siirtää pois tai ihan vain aikuisen ihmisen tavoin pyytää että voiko tähän istua.

Varmasti siirtää laukkunsa ja voit siihen istua -vaikkakin teet toisen olon hyvin epämukavaksi. 

Ei kenenkään tarvitse laukkujaan nostella valmiiksi kun astelet bussiin sisään, ikäänkuin toivottaaksesi sinut tervetulleeksi viereensä. Ylipäänsä useimmat taitaa olla ihan omissa ajatuksissaan bussimatkan ajan ja harvemmin edes noteeraa, ketä tulee sisään tai menee ulos.

Avatkaa siis kohteliaasti suunne, turha tehdä ongelmaa moisesta.

Vierailija
65/98 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pidän aina aluksi laukkua penkillä, kun se on usein painava ja täysi. Seuraan kyllä ja nostan sen syliin, kun bussi täyttyy. Toki aiemminkin, jos joku pyytää juuri siihen paikkaan. Viime viikolla minulla oli korona ja toivoin, ettei kukaan tulisi viereen. Pidin laukkua tosi pitkään viereisellä penkillä. Kun oli enää muutama paikka vapaa, nostin sen pois. Onneksi viereen istui toinen flunssainen ihminen.

Mitä hittoa? Koronassa ei liikuta julkisilla välineillä. Kai sulla oli maski naamassa?

Vierailija
66/98 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkustan harvoin pussilla.Metrolla usein. Jos nyt menisin pussin ja se ruuhkapussi ja lähes täysi pussi ja  Joku pitää kassia penkillä.Kohteliaasti sanon: Anteeksi olen tulossa istumaan.Henkilö kyllä antaa tilaa ja nostaa kassinsa syliin.

Pussilla? Oletko jossain aineissa? Millä dakin pussilla?

Muovipussilla! Laitan molemmat jalat sinne sisään, ja sit hyppelen kohteeseen! HOP HOP HOP. 

Vierailija
67/98 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se reppu/laukku viereisellä penkillä on hienovarainen merkki siitä, että mikäli löydät bussista jonkun toisen vapaan istumapaikan, niin ole hyvä ja mene sinne.

jne.

Ylipäänsä ihmisillä voi olla mitä tahansa syitä, kenenkään mielenterveys-, yliherkkyys- ym ongelmista ei ventovieraat tiedä. 

Aina voi seisahtua sen laukkuaan penkillä pitävän viereen, jolloin useampi ymmärtää sen siirtää pois tai ihan vain aikuisen ihmisen tavoin pyytää että voiko tähän istua.

Varmasti siirtää laukkunsa ja voit siihen istua -vaikkakin teet toisen olon hyvin epämukavaksi.&nb

Juuri näin. Minulla on nilkka murtuman jälkeen kipeä ja haluan istua käytävän vieressä. Päästän toki ikkunapaikalle, jos joku haluaa, mutta en todellakaan hyppää ylös joka tulijan kohdalla.

Jos nyt vain jaksettaisiin ajatella, ettei kukaan kiusallaan varaa kahta paikkaa, vaan aina on joku syy. Parempi tai huonompi. 

Vierailija
68/98 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa? Koronassa ei liikuta julkisilla välineillä. Kai sulla oli maski naamassa?

No sieltä bussista se luultavasti tulikin. Tarttuu myös ennen oireita. Olin siis jo toipumassa, mutta itse olisin halunnut vielä pitää välimatkaa muihin varmuuden vuoksi.

Vierailija
69/98 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei nämä laukuillaan valtaajat osta omaa autoa? Ei tarttis pelätä viereen tulevaa matkustajaa.

Vierailija
70/98 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sieltä bussista se luultavasti tulikin. Tarttuu myös ennen oireita. Olin siis jo toipumassa, mutta itse olisin halunnut vielä pitää välimatkaa muihin varmuuden vuoksi.

Voi herranjeesus tätä ihmisten typeryyttä ja itsekkyyttä. 

Vierailija
71/98 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jne.

Varmasti siirtää laukkunsa ja voit siihen istua -vaikkakin teet toisen olon hyvin epämukavaksi.&nb

Jos kokee olonsa hyvin epämukavaksi istua toisen ihmisen vieressä, ei kannata kulkea bussilla, koska ne nyt on vaan suunniteltu niin että niissä istutaan vierekkäin. 

Vierailija
72/98 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ongelmaa. Olen matkustanut paljon todella täysissä busseissa. 

Paikka on vapaa, jos siinä ei istu ketään. Ihan sama, onko se ikkunan puolella vain onko siinä reppu tai muuta tavaraa. Ilmoita vaan ystävällisesti "tulen istumaan siihen.

Vierailija
73/98 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä jeesus auta, kun sitä saikkua ei saa. Jokaisessa täydessä ruuhkabussissa, jollain on jotain tarttuvaa. Se kannattaa tiedostaa ennen kuin haluaa väkisin jonkun viereen.

Vierailija
74/98 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta ap tyylien idiootti ei tule viereen, niin ja en käytä juntti reppua en ole koululainen enkä menossa retkelle.

Vierailija
75/98 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä jeesus auta, kun sitä saikkua ei saa. Jokaisessa täydessä ruuhkabussissa, jollain on jotain tarttuvaa. Se kannattaa tiedostaa ennen kuin haluaa väkisin jonkun viereen.

Jos sinulla on huono työnantaja, niin se ei ole muiden vika eikä millään lailla oikeuta sinua varaamaan kahta paikkaa ruuhkabussista. Sinun ei pitäisi mennä sinne ruuhkabussiin ollenkaan. Hanki auto jos on pakko mennä sairaana töihin. Itse vaihtaisin työnantajaa.

Vierailija
76/98 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, mulla on käsi murtunut, en sinun vuoksesi siirry tai nosta reppua syliini, jos et osaa edes kysyä/pyytää paikkaa. Pelkkä  mulkoilu ei auta. Siinähän mulkoilet. 

Millä kuningattaren oikeudella sä voit vaatia muilta paikan anomista? Voit pitää laukkuasi siinä, mutta heti kun bussi alkaa täyttymään, sinun täytyy ihan itse älytä nostaa se syliisi ilman että kenenkään tarvii tulla mitään kyselemään. 

HV sulle näin aluksi. En vaadi anomista, enkä ole kuningatar, mutta kun nyt on tuo käsi murtunut, siihen sattuu ja on aika hankalaa muutenkin. Palaan normaaliin käytökseen sitten kun joskus murtuma on parantunut. Siihen saakka saat ajatella mitä ajattelet. Ei se mulkoilu jouduta paranemista. 

Vierailija
77/98 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä laita vuottoniani mihinkään kusiselle bussin penkille

Vierailija
78/98 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on huono työnantaja, niin se ei ole muiden vika eikä millään lailla oikeuta sinua varaamaan kahta paikkaa ruuhkabussista. Sinun ei pitäisi mennä sinne ruuhkabussiin ollenkaan. Hanki auto jos on pakko mennä sairaana töihin. Itse vaihtaisin työnantajaa.

Ei ole huono työnantaja, eikä ole ajokorttia. Koronaan ei ole enää mitään erityisohjeita. Kun pahimmat oireet on ohi, palataan töihin. Siitä en tiedä, kuinka pitkään tarttuu. Ei taida varmasti tietää kukaan. Tuo nyt oli vain esimerkki, miksi joku haluaa istua yksin. Aina syy ei ole itsekäs.

Vierailija
79/98 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi tässä syksyllä seuravaa: minä yksin bussissa ja laukku tämän vuoksi vieressäni penkillä.

Kyytiin nousi ikäiseni mies, joka tuli istumaan viereeni ja istui laukkuni päälle.

Bussissa olisi ollut 70 muuta istumapaikkaa vapaana, miksi änkesi viereeni?

Mt-ongelmat tietenkin syynä. Eiköhän tästä ketjusta ole aika hyvin käynyt ilmi miten sekopäistä tän maan kansa on XD  Mulle on käynyt sama, joku (aina itseäni huomattavasti vanhempi mieshenkilö) äijä on väkisin halunnut viereiselle penkille jolla on mun tavaroita vaikka suunnilleen koko bussi/ratikka olisi vapaita paikkoja muualla. Hymyilen herttaisesti, nousen seisomaan reppuni/kassini kanssa ja vaihdan kulkuvälineen etuosaan kuljettajan lähelle. Eivät sentään ole kehdanneet tulla enää perässä vaikka muutama on jäänyt raivoamaan "kun viedään kaksi paikkaa". Ninnpä, tyhjässä bussissa eli mitä sitten?

Vierailija
80/98 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se laukun penkillä pitäminen tarkoita sitä, että istuja pitää sitä paikkaa VARATTUNA. Kyllä siihen useimmiten istua saa, en ymmärrä mikä marttyyriporukka täällä nyt jankuttaa tästä asiasta?

Samalla tavalla sitä pysäkilläkin ihmiset pitää kassejaan penkillä vieressä ja on ihan normaalia käytöstä, kun toinen tulee kysymään mahtuisko siihen ja sitten nostetaan ne kassit syliin. 

Se, että osa haluaa pitää hajurakoa muihin eikä MIELELLÄÄN haluaisi ketään viereensä, ei tarkoita etteikö se paikka ole ihan maksavan asiakkaan käytettävissä. 

Kohteliasta on kyllä myös etsiä ensin ne paikat missä näitä reppuja ei ole, kuten ketjua lukemalla huomaat, niin ihmisillä on ihan asiallisia ja ymmärrettäviä syitä sille, miksei halua ketään käsikynkkään itsensä kanssa bussissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi