Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pitää varata bussissa paikka omalle repulla?

Vierailija
12.01.2024 |

Kyllä ärsyttää katsella, ellei suorastaan lipsahda vitutuksen puolelle, kun näkee ihmisten joko vievän yhden paikan ruuhkabussissa omalle kassilleen, tai vaihtoehtoisesti istuu käytäväpaikalla, eikä suostu tiivistämään ikkunapaikalle, vaikka paikat alkavat loppumaan. Ei ole väliä, tuleeko bussiin joku vanhempi eläkeläinen, koululainen tai ihan kuka vaan... eikös se kuitenkin kannata käyttää bussissa kaikki paikat, niin että mahdollisimman vähän joutuisi väki seisomaan. Joskus tietysti niin on tehtävä, kun oikein paljon väkeä tuppaa sisälle.

Ihmettelen, että joillakin on sormus sormessa, poikaystävä taustakuvana tai puhuu puhelimessa kumppanilleen... miten näiden kumppanit jaksavat näin itsekkäitä ihmisiä? Kuitenkin etenkin parisuhteessa täytyy huomioida myös toista ihmistä

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repussa on kaupasta ostettuja kylmätuotteita.

Vierailija
22/98 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle reppu on ystävä, siellä on kaikki tärkeä, ystävää en lattialle heitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska bussissa ei ole muita paikkoja repulle. Pieni laukku toki mahtuu syliin.

Miksi menet kuukausivaellusrinkan kanssa bussiin?

Vierailija
24/98 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävä tykkää, kun häntä pidetään sylissä.

Vierailija
25/98 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kohtelias pyyntö auttaa selvittämään tällaiset asiat.

Niin. Ajattele asia niin päin, että tuo henkilö haluaa istua juuri sinun viereesi eikä muiden, joiden vieressä ei kukaan istu.

Vierailija
26/98 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan laukun siihen penkille koska siinä se on kätevintä pitää. Teen kyllä tilaa jos ilmaiset haluavasi istumaan siihen. Jos et ilmaise niin ei ole minun ongelma.

Istun laukun päälle tai heitän sen lattialle, se vaihtelee. (Äkkiä se laukku kyllä otetaan syliin)

Jos se ei sovi niin ei ole minun ongelma.

Vierailija
27/98 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua myös ärsyttää penkkien valtaaminen. Onneksi omaan valtavat perskannikat ja on usein ilmavaivoja. Yleensä jos kassi ei siirry kun olen tulossa istumaan, istua rojahdan tarmokkaasti päälle ja päästän paukun kassin uumeniin.

Minä istun syliin, saa sitten se kassi olla penkillä

Vierailija
28/98 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai vielä tarvitsee alkaa anoa istumapaikkaa bussissa? Miksi ihmeessä pidät laukkua penkillä?

Eilen runkolinjan bussissa oli niin lihava nainen, että vei kaksi istumapaikkaa; mitäs tästä tuumaatte?

Vierailija
29/98 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepuuttelen aina kasseja bussinpenkillä mutta samalla missä istun. Isot saa olla jos täytyy viereen nostaa!

Vierailija
30/98 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai olet ystävällesi ostanut lipun?

Vierailija
31/98 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne laukut, mutta miksi jotkut kuljettajat ajaa niin perkeleen nykivästi!

Vierailija
32/98 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Denna kedja visar tydligt och klart, igen en gång, att kollektivtrafik inte är avsedd för vithyade.

Vierailija
33/98 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen joka kerta tälläisissä tilanteissa kohteliaasti kysynyt, että sopiiko istua viereen. Ovat sanoneet ystävällisesti, että sopii ja nostaneet kassinsa syliin. Kokeile joku kerta. :D

Vierailija
34/98 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos itse haluaa seisoa? Citybussissa itse monesti ennemmin seison, kuin menen vieraan viereen istumaan, jos en huomaa siellä sellaista vapaata paikkaa, missä ei ole vieressä istuvaa. PS, en muuten koskaan varaa citybussissa repulla tai laukulla toista paikkaa. Ainoa, missä niin teen, on yksi hiljainen kaukoliikenteen vuoro, jolla harvakseltaan matkustan ja joka ehkä kerran 5. vuodessa tulee niin täyteen, että joku istuu siellä viereen.

Vierailija
35/98 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään istua käytäväpaikalla, koska bussissa on yleensä patterit täysillä ja jos istuu ikkunan vieressä kuuman patterin vieressä paksu talvitakki päällä alkaa hikoilemaan ja yskittämään.

Yskiessä ainakin tilaa löytyy, koska kukaan ei halua istua sinun viereesi. Ihmiset luulevat, että kaikki yskä on joko flunssaa tai koronaa. Jotkut alkavat jopa neuvoa, että minun pitäisi mennä lääkäriin. Kun sanon heille, että astmani ei tartu, he vaan möllöttävät suu auki tai jatkavat saarnaa. 

Vierailija
36/98 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan juuri siksi ettet sinä änkeäisi siihen istumaan.

Vierailija
37/98 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan harvoin pussilla.Metrolla usein. Jos nyt menisin pussin ja se ruuhkapussi ja lähes täysi pussi ja  Joku pitää kassia penkillä.Kohteliaasti sanon: Anteeksi olen tulossa istumaan.Henkilö kyllä antaa tilaa ja nostaa kassinsa syliin.

Vierailija
38/98 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toistaiseksi joka kerta. Välillä toinen osapuoli ei osaa puhua tai edes murahdella, mutta siirtyy silti. 

Vierailija
39/98 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reppu? Käyttääkö suomalaiset oikeesti reppuja? Muut kuin koululaiset siis. 

- ulkosuomalainen

Vierailija
40/98 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen joka kerta tälläisissä tilanteissa kohteliaasti kysynyt, että sopiiko istua viereen. Ovat sanoneet ystävällisesti, että sopii ja nostaneet kassinsa syliin. Kokeile joku kerta. :D

Tosi kohteliasta. Mutta mun mielestä julkisissa ei tarvitse kysellä, sopiiko istua johonkin. Matkustajille ne paikat on. Sattuvat nyt vain tilan takia olemaan vierekkäin. Ensin istunut ei ole mikään penkin valtias. Itse sanon: mä istun tähän, siirrätkö laukkusi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi