Pelkäätkö vaihdevuosia?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Pelkään! Mulla on siis vaihdevuodet, mutta pelkään voiko omalle kohdalle joskus tulla se, ettei seksi maistuisi. On nimittäin tärkeä osa elämää ja olis katastrofi. Vielä halut ovat voimissaan.
Sanokaa, ettei kaikista tule haluttomia
Ei ainakaan vielä ole tullut, toki en joka päivä halua, mutta ei halua mieskään. Kuudes vuosi vaihdevuosia menossa.
Vierailija kirjoitti:
Olen vaihdevuosissa nyt ja todellakin kannattaa pelätä niitä ja valmistautua. Ei ole nimittäin kivaa.
Ei ole kivaa mutta ei tää kauheatakaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Pelkään! Mulla on siis vaihdevuodet, mutta pelkään voiko omalle kohdalle joskus tulla se, ettei seksi maistuisi. On nimittäin tärkeä osa elämää ja olis katastrofi. Vielä halut ovat voimissaan.
Sanokaa, ettei kaikista tule haluttomia
Mä en ole haluton ja pimppa ei ole kuiva.
Kauhujuttuja on liikaa. Ja lisäksi ne voivat alkaa Aija myöhään. Olin 57, kun menkat vain loppuivat. Ei muita oireita.
Kuukautiset loppui reilu vuosi sitten. Limakalvot on kuivemmat mutta muita oireita ei ole. Haluttomuus ei vaivaa, päinvastoin! Nyt on ihanaa kun voi harrastaa seksiä aina kun haluaa eikä vuodot haittaa. Eikä ole kuukautiskipuja. Liukkaria käytetään aina, se ei haittaa. Ei siis pelota eikä pelottanut aiemminkaan. Ikää vähän reilu 50-v.
En pelkää oireita, vaan havokkia, jonka vv:t ilmeisesti kehossa tekevät.
En pelännyt mutta nyt kun vaihtarit on päällä niin pelkään. Menkat loppui jo 2 vuotta sitten mutta oireet pahenee. En saa/voi käyttää Hormonikorvaushoitoa. Äidilläni oli vaikeat oireet hormonikorvaushoidosta huolimatta. Ihan ok elintavat ja aika perusterve muuten. Kaikkia perinteisiä oireita löytyy enemmän tai vähemmän paitsi ei vituta normaalia enemmän tai vähemmän eikä masenna tai itketä.