Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkäätkö vaihdevuosia?

Vierailija
12.01.2024 |

Miten on?

Pelkäätkö vaihdevuosia?

Vaihtoehdot

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sitä pelkää? :D

Vierailija
2/47 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esivaihtari lienee nyt. Se tuli yllätyksenä aiemmin, silloin säikähti. Nyt tilanne on tasapainossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tätäkin on alapeukutettu? Olisi ymmärrettävää pelätä, kun lehdissä on koko ajan miten naisella suunnilleen kaikki romahtaa, kun vv:t ovat ohi.

Vierailija
4/47 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, ollut jo viisi vuotta enkä vieläkään pelkää. Lääkitystä en saa, joten näillä mennään. Mutta jännä huomata että hikoilu on kausittaista, ei koko aikaista, välillä siis menee kuukausia että on ihan normaalia, sitten välillä tulee hikoilua, muuta ei ole ollutkaan.

Vierailija
5/47 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tätäkin on alapeukutettu? Olisi ymmärrettävää pelätä, kun lehdissä on koko ajan miten naisella suunnilleen kaikki romahtaa, kun vv:t ovat ohi.

Miten romahtaa?

Vierailija
6/47 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi päästä helpolla kin. Olen 56 vuotias ja ainoa oire on harventuneet kuukautiset. Muuta odotellessa.

Vierailija
7/47 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän pian 56 v.

Itse vähän kammoksuin juttuja, jossa kuumat aallot kuulemma tekivät jonkun elämästä ihan helvetin. Ja vuotoja oli niin, ettei päässyt edes pytyltä nousemaan.

Sitten luin, että vaihdevuosien voimakkuus olisi riippuvainen elintavoista. Mitä paremmin siis on huolehtinut ja huolehtii itsestään, sen paremmin menee vaihdevuodetkin.

Itsellä ei ole ollut mitään isompaa. Kohtu poistettiin lihaskasvaimen takia 45-v:na,joka lopetti vuodot, mutta yleensä aikaistaa vaihdevuodet. Mutta minulla ei ole ollut kuin vähän kuumahkoa satunnaisesti, ei edes mitään kunnon hikoilupuuskia ole ollut. Lähivuosina tuli limakalvokuivuus ihan yllättäen kuvioihin, mutta siihenkn saan helpotusta ihan kostutuspuikoista ja voiteista. Ja riittävästä nestetasapainosta ja ruokavaliosta. Voi sanoa, että tuota limakalvokuivuutta guolimatta olen oireeton.

Vierailija
8/47 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on just menossa. Ei mitään pelättävää. Sanotaanko niin, että ne onneksi osuu sellaiseen ikään, jossa tämänkaltaiset kysymykset tuntuu vain tosi koomisilta 🤣

Vierailija
9/47 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten romahtaa?

No joka paikassa toitotetaan limakalvojen kuivumisesta, seksuaalisuuden muuttumisesta, lihasten löystymisestä ym.

Vierailija
10/47 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on just menossa. Ei mitään pelättävää. Sanotaanko niin, että ne onneksi osuu sellaiseen ikään, jossa tämänkaltaiset kysymykset tuntuu vain tosi koomisilta 🤣

Miksi koomisilta? Eikö fyysinen ja seksuaalinen romahtaminen pelota?

Vierailija
11/47 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joka paikassa toitotetaan limakalvojen kuivumisesta, seksuaalisuuden muuttumisesta, lihasten löystymisestä ym.

Mulla lihakset on löystynyt, ei muuta. Kuntosali on hyvä harrastus.

Vierailija
12/47 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla lihakset on löystynyt, ei muuta. Kuntosali on hyvä harrastus.

Lihasten löystyminen on aika p homma

Vierailija
13/47 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä vähän kun mulla PCOS ja tiedän siksi varsin hyvin mitä on kaikenlainen hormoneista johtuva helvetti. E-pilleri ollut teinistä asti oireisiin ja siitä tulee sitten omat ongelmansa, jotka ovat kuitenkin lievempi paha mitä ne varsinaiset PCOS-oireet. Niin vaikeaa mielialaoireilua ja unettomuutta jokatapauksessa ollut hormonien takia että se kammottaa eniten vaihdevuosissa, jos vaikka olisi vielä tilanne että minkäänlaista hormonihoitoa ei voisikaan käyttää. Mutta en minä vaihdevuosia mitenkään aktiivisesti pelkää, se on sen ajan murhe sitten, tiedä vaikka olisi hengissäkään enää viisikymppisenä!

Vierailija
14/47 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisella vaihdevuodet, miehellä viihdevuodet ja lapsilla murrosikä. Siinä on haastetta.

Vierailija
15/47 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää, ennenaikaisesti alkoi. 31v ei enää vuotoja koskaan tullut. Nyt 38v. Aika vähillä oireilla selvisin.

Vierailija
16/47 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geeneillä on suurempi merkitys kuin elintavoilla, ainakin minun tapauksessa. Olen hoikka, ja tapana on pyöräillä 10 km päivässä ja harrastaa tanssia. Syön normaalia kotiruokaa.

Todellakin olisin pelännyt jos olisin tiennyt mitä tuleman pitää, toisaalta olisin kyennyt hakeutumaan hoitoon ajoissa.

Vierailija
17/47 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Geeneillä on suurempi merkitys kuin elintavoilla, ainakin minun tapauksessa. Olen hoikka, ja tapana on pyöräillä 10 km päivässä ja harrastaa tanssia. Syön normaalia kotiruokaa.

Todellakin olisin pelännyt jos olisin tiennyt mitä tuleman pitää, toisaalta olisin kyennyt hakeutumaan hoitoon ajoissa.

Mitä siis tapahtui?

Vierailija
18/47 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihasten löystyminen on aika p homma

Ei ole paha juttu kuitenkaan. Kuten sanoin niin kuntosalilla voi pitää huolen lihaksista.

Vierailija
19/47 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako joku mikä biisi oli, ehkä Junnu Vainio kun lauloi vaihdevuosista, ei niin pelottava..jotenkin näin meni:  "hei juu ja vaaiiniin vai lähestytkö vaihdevuosia, hei juu ja vaiiniin vai lipsahti pillusta kantimet...

Vierailija
20/47 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, kai ne meni jo. 59v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi