Onko muitakin, joiden mielestä on kivempaa olla hoikka kuin lihava? Laihdutin uniapnean ja muut vaivat pois viime vuonna. Nyt voin sanoa...
...että se todella kannatti! Ensimmäinen talvi koskaan, kun olen ollut yhtä virkeä kuin lapsena. Nukun paljon paremmin, herään virkeänä ja jaksan touhuta ja liikkua. Sitten illalla taas nukahdan suloisen pehmeään uneen. <3
Enää ei nälkäkiukku ja herkunhimo määrää rytmiäni. Enää ei tarvitse verhoutua "lakanoihin" ja voin käyttää ihania vaatteita. Eipä harmittanut uusia vaatekaapin sisältöä näin hoikkana.
Itsevarmuus ja aktiivisuus on noussut ihan uudelle levelille. Ystävät ovat antaneet ilahduttavaa palautetta "selvästä nuorentumisesta." Tuntui ihan itkettävän ihanalle, kun multa kysyttiin taas papereita, koska näytän alle 30-vuotiaalta!
Kivut ja säryt ovat jääneet pois eikä liukkaalla kävely enää pelota. Myös mielen välillä vallannut alakulo on kadonnut kilojen mukana.
Minä olen sitä mieltä (toki tämä on ihan makuasia), että on paljon paljon parempaa elämää, kun ei tarvitse kantaa ylimääräistä taakkaa mukanaan ja on hyvä virkeä mieli koko ajan.
Aikani minäkin "todistelin" kehopositiivisuutta, mutta en kyllä ollut valmis maksamaan siitä sellaista hintaa. Siksi vapauduin kiloistani.
Toivottavasti tämä kannustaa muitakin vaihtamaan paljon kevyempään elämään. Ei kai se kehopositiivisuus kuitenkaan ole omaa terveyttä ja elämänlaatua tärkeämpää?
Kommentit (458)
Vierailija kirjoitti:
No jos kriteerejä voidaan madaltaa, lapselle ei esim. omaa huonetta ja nukutaan samassa sängyssä, koska tilaa ei ole. Pelkästään jo asumiskulut nousee lapsia hankkimalla, kaikesta muusta puhumattakaan.
Sori tuli väärään ketjuun tämä viesti nyt :D
Upea suoritus, jossa harva onnistuu. Ja vielä harvempi pysyy laihdutksen jälkeen hoikkana.
10 vuotta sitten päässyt lievästä ylipainosta normaalin puolelle ja sillä tiellä ollaan edelleen. Parasta kun kaikki vaatteet istuu hyvin, eikä ylimääräinen haittaa istuessa tms. Ylipainoa silloin oli sen verran vähän, että en kokenut vaikuttavan liikkumiseen tai muuhun negatiivisesti.
Olen masentunut. En jaksa tehdä itse ruokaa.
No jos katsoo tämän päivän suomalaista katukuvaa, niin voi päätellä, että tosi moni haluaa olla mieluummin lihava.
Vierailija kirjoitti:
Laihduin pari vuotta sitten 20 kg Ozempicilla ja pakko myöntää, että kyllä olo on kropassa ja muutenkin parempi kevyenä.
Olen nyt nuoruusvuosien mitoissa eli tavallinen sopusuhtainen kroppa.
Verenpaine laski, refluksitauti katosi - kyllä painon putoamisesta oli hyötyä.
Kuin minä, mutta minun piti lopettaa Ozempic sivuvaikutusten takia (lääkäri käski) ja lihoin takaisin ja nyt painan enemmän kuin koskaan ennen....
voi kuinka kaipaankaan ozempic-tripin kevyttä oloa, energisyyttä, hyvää itsetuntoa ja hyvin nukuttuja öitä ja kaikkea hyvää mitä tervepainoisena sai kokea.... NIISK!
Hienoa! Minkä ikäinen olet? Onko paino pysynyt?
On normaalipainoisena ainakin! 20 kg lähti vuodessa ja olo on paljon mukavampi, bmi nyt tasan 24 ja paino alkaa vuosien jälkeen kutosella :)
Vierailija kirjoitti:
On pysynyt. Ja ikä on vain numeroita!
Itsellä ollut kauan paljon ylipainoa ja aloitin lenkkeilyn pitkän tauon jälkeen uudestaan. Kunto kohentunut selvästi ja paino alkanut tulla alaspäin. Jaksan arkea paljon enmmän ja kun lähtee viihteelle niin jaksaa vaikka pilkkuun asti melkein kuin nuorena. Itsevarmuus ja mieliala paljon parempi. Olen huono kontrolloimaan syömistäni, mutta liikuntaa reilusti lisäämällä paino pysyy silti kurissa.
En ihan kokonaan lukenut aloitusta mutta tottakai laihtuminen on kivaa. Laihduin 15 kg ja monet alkavat ikääntymisen oireet katosivat. Olen alle 60v. Ilmeisesti elimistössä oli jotain jatkuvaa tulehdustilaa mitä ylipainon väitetään aiheuttavan. Oli väsymystä ja särkyä. Nyt on terve ja jaksava olo. En aio lihoa enää koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Häneltä kysyttiin taas papereita. Ei voi hirveästi yli 40v siis olla. Viisikymppisenä ei kysellä papereita.
Juup juup. Juuri noin sulla on mennyt. Enemmän uskon joulupukkiin kuin tuohon sepitykseen. Minäkin olin työtön, kieli- ja lukutaidoton vielä viisi vuotta sitten, mutta sitten opiskelin ekonomiksi ja nyt olen huippupestissä 8000 euron kuukausipalkalla.
Vierailija kirjoitti:
Laihduin pari vuotta sitten 20 kg Ozempicilla ja pakko myöntää, että kyllä olo on kropassa ja muutenkin parempi kevyenä.
Olen nyt nuoruusvuosien mitoissa eli tavallinen sopusuhtainen kroppa.
Verenpaine laski, refluksitauti katosi - kyllä painon putoamisesta oli hyötyä.
Kuin minun Ozempic-aika, mutta sekin päättyy joskus. Ainakin minä olen lihonut Ozempic-tripin jälkeen 57 kiloa ja ehkä 60 kiloa on jo mennyt rikki. Uusi painoennätys... Ozempic-aika oli ihanan kevyttä, iloista ja helppoa.
Minäkin laihdutin vaivat, sairaudet ja kilot pois. Kuten ap niin minäkin huomasin paljon kilovapauden hyviä puolia. Lisäisin listaan sellaisen mielenkiintoisen jutun, että nyt kevyenä minulle ollaan paljon ystävällisempiä ja avuliaampia. Ja miehet... noh he ovat kiinnostuneita. 😳
Vierailija kirjoitti:
Minäkin laihdutin vaivat, sairaudet ja kilot pois. Kuten ap niin minäkin huomasin paljon kilovapauden hyviä puolia. Lisäisin listaan sellaisen mielenkiintoisen jutun, että nyt kevyenä minulle ollaan paljon ystävällisempiä ja avuliaampia. Ja miehet... noh he ovat kiinnostuneita. 😳
sama huomio täällä ja ihan kiva juttu.
No jos kriteerejä voidaan madaltaa, lapselle ei esim. omaa huonetta ja nukutaan samassa sängyssä, koska tilaa ei ole. Pelkästään jo asumiskulut nousee lapsia hankkimalla, kaikesta muusta puhumattakaan.