Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joilla on lapsia, miksi olette halunneet niitä?

Vierailija
11.01.2024 |

Tämä kun kysyttiin lapsettomiltakin nii kuullaan nyt sitten toisinkinpäin! Eli miksi olette halunneet lapsia? Ja miten vanhempasi suhtautuivat päätökseesi?

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi teit vain yhden lapsen? Eikö 2 olisi kivempi?"

Tuota minulta on kyselty paljon. Ihmettelen aina, kun lapsettomat valittavat, että ihmiset utelevat lasten hankinnasta. Minulta ei kysytty asiasta ikinä, vaikka olin pitkälle yli 30 kun tulin raskaaksi. Mutta sen jälkeen utelu toisesta lapsesta oli jatkuvaa siihen asti kunnes lapsi täytti 10 v. Sitten vissiin ajattelivat minun olevan liian vanha.

Vierailija
62/65 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vauvakuume jo pikkutytöstä alkaen:D. Leikin nukeilla vielä 12-13-vuotiaana. Ensimmäisen lapsen sain 24-v.

Minulle se oli aina itsestään selvää, että lapset tekevät perheen ja täydentävät parisuhteen. Elämänkokemusta on karttunut roppakaupalla lasten myötä. Heistä kaikista on ollut paljon iloa sekä meille itsellemme että isovanhemmille, sen olen ymmärtänyt toden teolla nyt, kun itselläkin on lapsenlapsia. Lapsenlapset ovat niin rakkaita ja saamme olla paljon heidän kanssaan yhdessä.

Mieheni on aina sanonut, että miksi hän tekisi töitäkään ja hankkisi omaisuutta, jos ei olisi jälkipolvea, jolle sen jättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/65 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan 

64/65 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan

Vierailija
65/65 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä yllätä ettei siis yhtään syytä joka ei olisi itsekäs! Minä minä minä. Lisääntyjät ei koskaan mitään muuta ajattele kuin omaa itseään.

-Minä halusin, mitä väliä haluaisiko kukaan syntyä sinun lapseksi. Mieheltäkään ei varmaan kysytty. 

-Minun elämäni olisi tyhjää, mitähän kuvittelet että noin tyhjällä ja mielikuvituksettomalla ihmisellä olisi antaa sille lapselle??? Sinähän ajattelet vain mitä sinä saat.

Ihan sairasta jos on joku patenttiratkaisu että tehdään itselle uusia ihmisiä jos on kykenemätön keksimään itselleen huvitusta ja elämänsisältöä taikka on niin epämiellyttävä, ettei ole edes ystäviä tai muuta seuraa. 

Aika vaikea sitä on syntymättömiltä kysyä, haluaisivatko syntyä. Olipa hölmö kommentti sinulta.

Me halusimme lapsia täydentämään elämäämme, ja mies todellakin ihan itse halusi isäksi. Ja meillä on ollut paljon annettavaa lapsillemme, olemme molemmat hyvin koulutettuja ja menestyneet elämässämme paremmin kuin hyvin. Sitä myötä myös lapset ovat saaneet hyvän koulutuksen ulkomailla ja loistavat eväät elämäänsä. Ja he ovat myös menestyneet elämässään. 

En edes osaisi kuvitella elmää ilman lapsia ja lapsenlapsia.