Laitatteko jouluruokaa lauantaina kun on Nuutinpäivä ja joulukuusi on viimeistä päivää?
Meillä varmaan laatikoita ja jälkiruuaksi riisipuuro sekahedelmä sopalla. Enää 11 kuukautta kun on joulun aika :)
Kommentit (46)
En laita. Aion tehdä kaslilaatikkoa lauantaina, tuli yhtäkkinen himo siihen.
Kyllähän joululaatikoita kai vielä on kaupassa, onhan Nuutinpäivä jouluinen päivä monelle.
Meillä on vielä itse tehtyjä pakasteessa, voisipa tosiaankin syödä ne silloin.
Voiskin ottaa tuollaisen perinteen käyttöön! Ei ole meillä ollut tapana muuta kuin vaan siivota joulu pois, mutta ihan hyvin voisi vielä vaikka sen riispuuron keittää.
Ihan jo odottelen seuraavaa joulua :)
Huomenna jaetaan pienet joululahjat, pukkia ei kyllä tule.
Huomenna on taloyhtiöiden jätepisteet kuusia täynnä.
Hieman haikea olo laittaa kuusi pois 🌲
Olen aivan pihalla. Loppiainen meni jo!
Meillä tulee nuuttipukki illalla syvälle vaimon anukseen.
Vierailija kirjoitti:
Olen aivan pihalla. Loppiainen meni jo!
Kyllä, loppiainen meni jo. Nuutinpäivä on huomenna 13.pvä. "Hyvä Tuomas (21.12.) joulun tuopi, paha Nuutti (13.1.) pois viepi.
Vierailija kirjoitti:
Voiskin ottaa tuollaisen perinteen käyttöön! Ei ole meillä ollut tapana muuta kuin vaan siivota joulu pois, mutta ihan hyvin voisi vielä vaikka sen riispuuron keittää.
Meillä keitellään joka viikonloppu sunnuntai aamuna riisipuuro ja pari kertaa viikossa jotain muita puuroja kuten ruis, kaura. Puuron jämistä pellillinen rieskoja.
Joulukuusi lähti varastoon jo ennen loppiaista ja perinteistä jouluruokaa en ole syönyt edes jouluna. Ennen joulua kävin kerran lounasruokalan jouluaterialla.
Meillä paistetaan kaupan 10-laatikko tarjouksena (-50%) ostetut lanttu- ja perunalaatikot ja syödään loppuun joulukakut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä keitellään joka viikonloppu sunnuntai aamuna riisipuuro ja pari kertaa viikossa jotain muita puuroja kuten ruis, kaura. Puuron jämistä pellillinen rieskoja.
Meilläkin syödaään paljon muita puuroja pitkin vuotta, mutta riispuuro on meidän perheessä jouluruoka.
Laitan, jos saan jostain laatikoita!