Mies ei auta vauvan yöheräilyjen kanssa
Olen ihan rikki tähän koko tilanteeseen, kun saan unta vain pari tuntia kerrallaan. Mies nukkuu kellarissa ja töiden jälkeen menee salille tai lenkille. Ennen lapsen hankkimista sanoi, että auttaa, mutta nyt vaan sanoo, että minun pitäisi nukkua päivällä ja lähtee töihin.
Kommentit (420)
Vierailija kirjoitti:
Swn lisäksi, että vauvan tulo perheeseen muuttaa arjen, muuttaa se myös kommunikaation parisuhteessa. Aiemmin ei ole tarvinnut sanoa omia tarpeitaan suoraan. Eivätkä kaikki osaa aloittaa myöskään kysymään toisen tarpeita, jos niitä ei ole ennen tarvinnut kysyä Mies voi jatkaa "vanhaa elämäänsä" täysin sisäistämättä mitä toisen ajatuksissa ja jaksamisessa on menossa. Eli suosittelen kirjoittamaam omat toiveet, tunteet ja ajatukset ylös paperille. Anna tämä paperi puolisollesi. Kirjoita siihen mitä häneltä toivot. Mitä itsellesi toivot. Harmillista, että joutuu toisen aikuisen kouluttamaan vanhemmuuteen, mutta miehesi voi vielä oppia. Älä tee kaikkea, koska siinä vain katkeroidut. Miehen tulee nyt kasvaa vanhemmuuteen vaikka vaikean kautta. Näin pääsette kaikkia tyydyttävään lopputulokseen. Se ei aina ole 50/50 asioissa, se voi olla muutakin. Kunhan molempien jaksamisesta pidetään huolta.
Kyllä minä ap:na sanoisin ihan suoraan miten asiat on. Kannattaisi ap:n oppia pitämään puolensa! Mies nukkuu kellarissa, koska se on kivempaa olla siellä rauhassa, mies käy salilla ja omissa harrastuksissa, koska se on kivempaa kuin olla kotona. Itsekäs mies, joka ei ymmärrä sitä, että ap tarvitsisi MYÖS omaa rauhaa ja äitinä olo ei tarkoita sitä, että pitäisi olla 24/7 kiinni vauvassa, vaan isänkin KUULUU ottaa vastuuta töiden ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli miehen pitää herätä yöllä että nainen voi nukkua ja aamulla miehen on puoli unessa lähdettävä töihin tienaamaan koko perheen elätys että äiti voi jäädä virkeänä kotiin jossa voisi nukkua päiväunetkin samalla kun lapsi nukkuu?
Kuinkahan monessa perheessä mies tienaa koko perheen elatuksen. Suurimmassa osassa perheitä kulut laitetaan puoliksi. Ja miehet tyypillisesti valittaa että jopa silloin kun nainen hoitaa yhteistä vauvaa kotona niin naisen tulee maksaa kaikki puoliksi. Kummasti sitten kuitenkin kun puhutaan yöheräilyistä niin kaikki miehet maksavatkin kaiken.
Onko tuo todella tätä päivää että perheessä kulut jaetaan puoliksi ? Melko alhaista minun mielestä !
Miksi se on alhaista? Miestä alentavaa vai?
Kuinka kulujen tasan jakaminen voi miestä alentavaa olla, jos nainen pienellä päivärahalla hoitamassa YHTEISTÄ lasta kotona?
Harvemmin nykyaikana mies tienaa koko perheen elatuksen. Päivärahat eivät enää riipu puolison tuloista niin kuin silloin ennen, kun oli perheverotus. Silloin se yksin perheen elatusta hankkiva sai lapsi- ja puolisovähennykset verotuksessa. Tämä oli syy siihen, että joulukuun lopussa vihittiin paljon enemmän aviopareja kuin tammikuun alussa.
Miksi ap ei mene nukkumaan kellariin silloin, kun miehen ei tarvitse lähteä seuraavana aamuna töihin? Tai miksi hän ei vie vauvaa kellariin miehen hoitoon?
Elämässä on ongelmia, mutta on niihin myös ratkaisuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi teistä on lapsen kanssa kotona ja kumpi herää aamulla töihin? Se kumpi käy töissä, saa yöllä nukkua että pystyy aamulla heräämään ja on työkykyinen ja tienaa perheelle rahaa. Se kumpi on kotona lapsen kanssa voi herätä yöllä ja tarvittaessa ottaa päivällä myös päiväunet samaan aikaan lapsen kanssa
Minä ainakin saan täyttä palkkaa vanhempainvapaaltani joka on muuten enemmän mitä mieheni tienaa. Ihan yhtä lailla suurin osa äideistä tienaa kotona perheelle rahaa ja usein myös käyttää perheeseen enemmän rahaa kuin mies joka käyttää palkkansa itseensä.
Mikä TES? Minäkin haluan sille alalle töihin ennen kuin alan tekemään lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Niin, mikset nuku päivällä?
vauvavuosi kestää 12kk. Mies hoitaa sitten harrastuksiin kuljetukset, jotka voivat kestää 15 -vuotta.
Ei v* mikä kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Oisko sillä joku paniikki päällä? Toivottavasti tajuaa pian, että vauva on nyt ihan oikeasti tullut taloon.
Tää ei nyt varmaan lohduta, mutta kyllä me itsellisetkin selvitään yöheräilyistä yksinämme, eli kyllä säkin selviät!
Miksi aina lässytetään näitä typeriä "miehellä on paniikki". Siis miten lapsellisina ja tyhminä miehiä pidetään!? Itsekkyyttä tuo on ja naiset ne tyhmiä on, kun silittelee vaan päätä ja keksii kaikkia typeriä selityksiä miksi mies ei "auta" eli HOIDA OMAA LASTAAN.
Olen mies ja vauvan 11kk isä; Herään aamuisin vauvan herätessä n.klo 04-05 ja haen hänet äidin nukkuessa makkarissa sieltä pinnasängystä leikkimään kanssani 3h ajaksi olkkariin ja lapsen huoneeseen. Teen aamupuuron ja lämmitän korvikkeen, mikrossa helppo tehdä kummatkin. Käyn töissä mutta koska nukahdan klo 20 niin saan täydet unet ja näin äiti saa nukkua yöheräämisten jälkeen hyvän pätkän putkeen aamuyöstä. Sitten menen töihin klo 08-09 välillä ja äiti herää päivään lapsen kanssa.
Suosittelen muillekin.
Tää ei yhtään lohduta, mutta ei se munkaan mies auttanut kertaakaan vauvojen hoidossa. Ihan yksin valvoin, vein päiväkotiin, harrastukset jne. Nyt erottu ja elämä on paljon parempaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä rakastan miestäni ja haluan, että hän tulee elossa ja ehjänä töistä kotiin. Eli hoidin kaikki yövalvomiset ja annoin nukkua vapaapäivinäkin, koska kyllä hänkin heräili pitkin yötä, kun vauva itki. Mieheni taas ei todellakaan olettanut, että kotona on aina kaikki tiptop. Ekat kuukaudet en tehnyt kotona juuri mitään muuta, kuin hoidin vauvaa, enkä koskaan kuullut mitään valitusta.
Mieheni taas rakastaa minua ja halusi, että olen hyvävointinen äiti, joten antoi minun nukkua viikonloput.
Se rakastava mies ei paljon auta siellä ruttaantuneessa autossa kuolleena. Ja ihan turha tulla mussuttamaan siitä, että äidin pitäisi ajella väsyneenä. Kävelkää ja käyttäkää julkisia. Raskauskilotkit katoavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä rakastan miestäni ja haluan, että hän tulee elossa ja ehjänä töistä kotiin. Eli hoidin kaikki yövalvomiset ja annoin nukkua vapaapäivinäkin, koska kyllä hänkin heräili pitkin yötä, kun vauva itki. Mieheni taas ei todellakaan olettanut, että kotona on aina kaikki tiptop. Ekat kuukaudet en tehnyt kotona juuri mitään muuta, kuin hoidin vauvaa, enkä koskaan kuullut mitään valitusta.
Mieheni taas rakastaa minua ja halusi, että olen hyvävointinen äiti, joten antoi minun nukkua viikonloput.
Se rakastava mies ei paljon auta siellä ruttaantuneessa autossa kuolleena. Ja ihan turha tulla mussuttamaan siitä, että äidin pitäisi ajella väsyneenä. Kävelkää ja käyttäkää julkisia. Raskauskilotkit katoavat.
Kai se mieskin voi kävellä tai käyttää julkisia jos ei 4h voi yöllä vahtia lasta (ei tarkoita pakosti valvomista), että äitikin saa katkeamatonta unta yöllä
turha ap:n miehen sitten ihmetellä jos ap romahtaa unen puutteesta ja tap paa sen vauvan ja ehkä myöskin itsensä
Vierailija kirjoitti:
turha ap:n miehen sitten ihmetellä jos ap romahtaa unen puutteesta ja tap paa sen vauvan ja ehkä myöskin itsensä
Paska mies saa niittää sitä mitä kylvää, näin se on...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se viikonloppuna mihinkään töihin mennyt, ääliö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakkaa nyt jo jankuttamasta tästä autoon kuolemisesta.
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja vauvan 11kk isä; Herään aamuisin vauvan herätessä n.klo 04-05 ja haen hänet äidin nukkuessa makkarissa sieltä pinnasängystä leikkimään kanssani 3h ajaksi olkkariin ja lapsen huoneeseen. Teen aamupuuron ja lämmitän korvikkeen, mikrossa helppo tehdä kummatkin. Käyn töissä mutta koska nukahdan klo 20 niin saan täydet unet ja näin äiti saa nukkua yöheräämisten jälkeen hyvän pätkän putkeen aamuyöstä. Sitten menen töihin klo 08-09 välillä ja äiti herää päivään lapsen kanssa.
Suosittelen muillekin..
Kerrankin fiksu mies tällä palstalla. Toivotaan siis, että todellakin olet mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen muillekin..
Kerrankin fiksu mies tällä palstalla. Toivotaan siis, että todellakin olet mies.
Tässä se mies; omassa kaveripiirissä kaikki miehet toimivat näin, se pikkulapsiaika on todella laatuaikaa ja mahdollisuus luoda omaan lapseensa ainutlaatuinen suhde. Upea nähdä miten lapsi kehittyy ja samalla välillä tukeutuu isään. En antaisi tuota aikaa edes isosta summasta rahaa pois. Samalla avioliittokin voi paremmin, perusta kunnossa niinsanotusti.
Tosin olen huomannut, että tällainen ajattelu tavanomaisempaa akateemisesti kouluttautuneilla; ns.duunariammateissa voi olla taloudellisesti ja työaikojen (esim vuoro/vkonlopputyötä) puitteissa vaikeampi hyödyntää täysimääräisesti vanhempainvapaat ja lapsen kanssa olemisen ylipäänsä?
Olen pahoillani. Olet löytänyt mulkun miehen. Oma mieheni hoiti joka toinen yö vauvaa ja kävi samalla töissä. Lapsemme on vaikeavammainen.
Hae apua ennenkuin järki menee. Jos ukkos ei tajua niin mee käymään vaikka neuvolassa.
Vierailija kirjoitti:
Hae apua ennenkuin järki menee. Jos ukkos ei tajua niin mee käymään vaikka neuvolassa.
Eihän se hoitaja neuvolassa voi auttaa muuten kuin tekemällä lasun, jotta kotiin tulisi päiväsaikaan lastenhoitaja hoitamaan lasta, jotta AP saa nukuttua. Olisihan se aivan absurdia, että kotiin tulee joku vieras tyyppi hoitamaan vauvaa, koska vauvan isä ei viitsi hoitaa omaa lastaan .
Miksi se on alhaista? Miestä alentavaa vai?