Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työhistorian pitää olla aukoton?

Vierailija
11.01.2024 |

Työnantajaa kiinnostaa priima mutta entäs jos se hakijalla jolla on se aukko työhistoriassa onkin vain vähän huonompi? 

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap väität, taas kerran, että työhistorian pitäisi olla aukoton?

Vierailija
42/58 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla aukoton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aukoista kysytään, niin voin näyttää oman aukkoni.

Vierailija
44/58 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt 3 vuoden aukko työkkärin silmissä, vaikka olen painanut keikkalaisena täyttä viikkotuntia ITSE haluamassani ajankohdassa pitämiäni lomia lukuunottamatta. Yleensä lomailen kelan tuilla heinä ja elokuun.

Vierailija
45/58 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei yksityiselämä kuulu työnantajalle kuitenkaan.

Vierailija
46/58 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aukot pitää vaan selittää auki CV:ssä tai hakemuksessa. Onhan se ymmärrettävää, että jos on esim. 3 vuoden aukko se ihmetyttää. Jos sen selittää äitiys- ja hoitovapaalla tai opiskelulla, niin aukko ei enää pistäkään silmään. Ihan yhtä huolestuttavaa on jatkuvasti vaihtuvat työnantajat. Nekin pitää avata esim. kertomalla työtehtävien määräaikaisuudesta jne. Kukaan ei halua töihin henkilöä, joka jää heti saikulle tai kyllästyy ja vaihtaa jatkuvasti työpaikkaa.

Tämä se on outo ristiriita työnhaussa. Työntekijän pitäisi olla valmis sitoutumaan mutta työnantaja tarjoaa pätkää pätkän perään, joskus jopa kuukausi kerrallaan, eli ei itse ole valmis sitoutumaan työntekijään. Eikö se riitä että sitoutuu tekemään tarjotun pätkän?

Vierailija
47/58 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen johtajana ja olen ollut 2 vuotta koti-isänä vuoden jaksoissa. Ei koskaan ole haitannut työn saantia.

m43

Ihan eri asia olla esimiesasemassa kuin alimman portaan suorittavassa työssä. Esimiehillä on hyvän työntekijän status vaikka olisi ollut Suomen surkein esimies. "Vikahan on aina työntekijän" eikä esimiehen. 

Vierailija
48/58 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä olla aukoton cv. Mutta on eduksi jos työstä poissaolojaksoille on uskottava selitys, esim. vanhempainvapaa, opintovapaa, maailmanympärimatka jne. 

Jos hyvää selitystä ei ole, niin herää kysymys miksi palkkaisin sinut, ehkä sua ei huvitakaan tehdä töitä jos mieluummin vaan lonnit kotona tekemättä mitään. Tai miksi kelpaisit meille töihin jos et ole kelvannut muuallekaan. 

Vierailija
49/58 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUKAAN EI KOSKAAN KYSY MITÄÄN MISTÄÄN TYÖELÄMÄN AUKOISTA! Sama ihminen kirjoittaa ja vastaa tähän höpinään koko ajan. On tehnyt tätä jo vuosikymmeniä!

Vierailija
50/58 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu että juuri matalapalkka-aloilla ollaan kiinnostuneita siitä onko cv:ssa aukkoja vai ei. Ekoihin töihin hakiessa oli kauhean tarkkaa että mitä on tehnyt minäkin vuonna ja kauhea kummastelu mitä olen tehnyt vuonna 2014.

Sen jälkeen kun valmistuin ja pääsin kunnon töihin ei ketään ole kiinnostanut millaisia aukkoja cv:ssa on, vaan on vaan oltu kiinnostuneita siitä minkälaista kokemusta ja osaamista minulla on.

Jos on osaamista ja kokemusta, ketään ei kiinnosta, olitko joskus 7 vuotta sitten työttömänä tai hunningolla. Puhumattakaan siitä, että luettelisi kaikki nuoruuden sekalaiset hanttihommat. Työnantajaa kiinnostaa, mitä tekee nyt ja mitä on tehnyt äskettäin. Ja mitä ylipäätään osaa tehdä. 

Vierailija
51/58 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo, että välillä on juopoteltu ja laiskoteltu.

Vierailija
52/58 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se haittaisi jos ei ole töitä tehnyt kaiken aikaa mutta pitää pystyä selittämään miksi on ollut poissa työelämästä, opiskelu tms. 

Vierailija
53/58 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lusmuilu ja epämääräiset katkot työhistoriassa ovat ehdoton red flag työnantajalle. En enää palkkaa yhtäkään työnhakijaa, jolla on useamman kuukauden katko työhistoriassa. Kokemuksen mukaan ovat laiskoja ja saamattomia.

Vierailija
54/58 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On voitu viettää pari vuotta istumalla Riihimäellä tai lepositeissä Pitkämäessä.

No mitä sitten vaikka olisikin? Eikö se vaan osoita positiivisuutta että hoitaa ongelmansa. Toiset hoidattaa, toiset taas ei.

Vierailija
55/58 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuttiin n 10 v sitten ulkomailla. Työkokemusta oli vähän, oli pakko luopua tasosta ja ottaa sitä, mitä pystyi tekemään etänä.

Mies joutui käymään Suomessa 2 kk välein ja äkkiä tuli ilmainen laukku korttitasoon. Perustin maahantuontiyrityksen. Pakkasin tuotteet kotona, miehen sihteeri Suomessa aina postitti tuottteet.

Paljon vaivaa, vähän tuloja, mutta tulipahan opittua sitäkin asiaa. Ja kuinka helposti sai estettyä tuotteiden palautukset, tätä seurasi turhan työn poistuminen tältä osin

Vierailija
56/58 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen johtajana ja olen ollut 2 vuotta koti-isänä vuoden jaksoissa. Ei koskaan ole haitannut työn saantia.

m43

Ihan eri asia olla esimiesasemassa kuin alimman portaan suorittavassa työssä. Esimiehillä on hyvän työntekijän status vaikka olisi ollut Suomen surkein esimies. "Vikahan on aina työntekijän" eikä esimiehen. 

Kuulostaa selitykseltä kommenttisi.

Vierailija
57/58 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työhistoria vilisee aukkoja :D En ole esimerkiksi ollut yhtään kesää töissä sitten vuoden 1996. Kun olin vielä palkkatyöläisenä, junailin asiani niin, että opinto- ja perhevapaiden avulla onnistuin aina jättämään kesät vapaiksi ilman että se näytti rumalta cv:ssä.

Vikat 15 vuotta olen ollut yrittäjä eikä ketään kiinnosta milloin teen töitä ja milloin olen vapaalla. Asiakkaille riittää, että teen mitä tarvitaan.

Vierailija
58/58 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei yksityiselämä kuulu työnantajalle kuitenkaan.

Kyllä se joskus kuuluu. Jos esim. käyt lomilla Putinin datsalla, ei Supoon taida olla asiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän