Yli 55-vuotias pitkäaikaistyötön pitäisi päästää eläkkeelle, työllistymismahdollisuudet täysin olemattomat
ETK:n tuoreetn tutkimuksen mukaan ei juuri mahdollisuuksia työllistyä enää yli 55-vuotiaalle työttömälle. Puhumattakaan jos on ollut jo pidempään työttömänä.
Ainoa järkevä vaihtoehto olisi päästää jollekin takuueläkkeelle kyseinen ikäryhmä.
Kommentit (373)
Ei se tule kylläkään halvemmaksi roikottaa työttömyystuella, koska näille ihmisille tulee helposti toimeentulotukioikeus. Pieneläkeläinen joutuu säästämään terveysmenonsa eläkkeestään, koska tulot menee kuukausitasolla tuollaiset 150e yli toimeentulotukinormien, hän maksaa myös sähkönsä ja vetensä itse eikä hän muodosta kuluja työvoimapalvelujen käyttäjänä. Hän ei ole myöskään oikeutettu näihin työttömien päivähoitoihin missä käydään 9epv viettämässä aikaa. Osa on myös oikeutettu työeläkkeeseen ainakin jossain määrin, joten sitäkin kautta se vähentäisi valtion maksuvelvoitetta. Mutta tässä nyt on kärsimyksen ideologia edellä menty, koska suomalaisessa kulttuurissa on vaatimus kärsimykselle. Nämä ihmiset voisi laittaa eläkkeelle pelkästään pitkäaikainen työttömyys diagnoosilla ja sen kykenisi tekemään Kela ilman yhdenkään lääkärin tekemää diagnoosia jos siitä laki säädettäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieltäytymällä työkkärin käskytyksestä, pysyn toimeentulotuella ja asumistuella, mahdollisesti eläkeikään asti, saa nähdä.
m 57
Kaikki ei saa toimeentulotukea.
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua.
Olisihan sekin nyt kumma, että maksettaisiin toimeentulotukia rikkaille veneilijöille ja karavaanareille, saati hyvin tienaavan siipalle vaan rilluttelurahaksi. Harrastukset kuuluukin maksaa itse, eikä mökki ole mikään ihmisoikeus, vaan epäekologista kerskakulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täältä poistettiin viestini, jossa kerroin että olen hakenut kaupanalalle töihin 49 vuotiaana ja takana pitkä ura pankissa asiantuntijana ja kaupan alalta yli 10 vuoden kokemus eri tehtävistä. Osaan käyttää kassajärjrstelmiä, hyllyttää ja olla liha-kalatiskillä, jne. Puhun sujuvasti suomea,englantia, ruotsia.
Minua ei palkata koska saan kaikki lisät. Oikeasti kaupat haluavat palkata kokemattomia minimipalkalla. Tämä on oma syyni, miksi minä en saa töitä
Niin, olet liian kallis suhteessa sinusta saatavaan hyötyyn. Sinun pitää hakea tehtäviä, joihin ei voida palkata jotain kadulta repäistä randomia, jota perehdytetään kaksi viikkoa.
Kaikille maksetaan tessin mukaan minipalkka. Toki niin ettei työnantaja noudata edes alan sovittuja miniminormeja. Ihmiskauppaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieltäytymällä työkkärin käskytyksestä, pysyn toimeentulotuella ja asumistuella, mahdollisesti eläkeikään asti, saa nähdä.
m 57
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua.
Olisihan sekin nyt kumma, että maksettaisiin toimeentulotukia rikkaille veneilijöille ja karavaanareille, saati hyvin tienaavan siipalle vaan rilluttelurahaksi. Harrastukset kuuluukin maksaa itse, eikä mökki ole mikään ihmisoikeus, vaan epäekologista kerskakulutusta.
Kohta saa irtisanoa vakituisia helposti julkisella.
Lähtee se 30 vuoden aikana kerätty omaisuus.
Kela saa tietää verottajalta asunnon myyntihinnan eikä toimeentulotukea saa pitkään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täältä poistettiin viestini, jossa kerroin että olen hakenut kaupanalalle töihin 49 vuotiaana ja takana pitkä ura pankissa asiantuntijana ja kaupan alalta yli 10 vuoden kokemus eri tehtävistä. Osaan käyttää kassajärjrstelmiä, hyllyttää ja olla liha-kalatiskillä, jne. Puhun sujuvasti suomea,englantia, ruotsia.
Minua ei palkata koska saan kaikki lisät. Oikeasti kaupat haluavat palkata kokemattomia minimipalkalla. Tämä on oma syyni, miksi minä en saa töitä
Niin, olet liian kallis suhteessa sinusta saatavaan hyötyyn. Sinun pitää hakea tehtäviä, joihin ei voida palkata jotain kadulta repäistä randomia, jota perehdytetään kaksi viikkoa.
Kaikille maksetaan tessin mukaan minipalkka. Toki niin ettei työnantaja noudata edes alan sovittuja miniminormeja. Ihmiskauppaa.
Työkokeilusta ei saa palkkaa.
https://toimistot.te-palvelut.fi/tyokokeilun-kaytannot-ja-saannokset&nb…;
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
m 57
Sanoo eläkeläinen buumeri naminami eläkkeellä ja kaiken halvalla saaneena. Työhönkään ei mitään koulutuksia vaadittu ja siivojasta nousi johtoon jos halusi. Töihin vaan mentiin. Ei se ettei tajuaisi nykymenosta mitään vaan se että on psykopaatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeikä on sama kaikille. Työkyvyttömyyseläkettä voi toki yrittää.
Eläkeikä ei ole sama kaikille.
Miten voit olla noin tyhmä, ettet tuota tiedä.
Ei tietenkään ole. Esimerkiksi 1959 tai sitä ennen syntynyt poliisi, voi erota virastaan 60 vuotiaana, siis miehistö puolen poliisi.
Ja päällystön poliisit 63 vuotiaina.
Joissakin ammateissa on eläke 63 vuotta, joissakin 64 v.
Samoin Puolustusvoimissa on erilaisia eläkkeelle jäämisisen ikävuosia. Ja lentäjillä myös.
Jos ei suostu työkokeiluun niin tulee karenssi.
Mä olin AMK tutkinnolla työkokeilussa sairaalassa auttamassa osastonsihteeriä.
Työttömiä on kuntouttavassa työtoiminnassa työmarkkinatuella sairaalan arkistossa toimistotöissä ja kirjastossa laittamassa palautettuja kirjoja hyllyyn.
Jos ei suostu niin tulee karenssi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
m 57
Sanoo eläkeläinen buumeri naminami eläkkeellä ja kaiken halvalla s
Juuri näin. Ennen vanhaan oltiin samassa duunissa 40 vuotta ja sieltä noustiin lippukassalta talouspäälliköksi ilman koulutusta. Sinänsä en näe siinä mitään väärää, mutta kunnalla tämäkin ilmiö tuli tutuksi. Kahvitunnilla sitten naristiin kun työtöntä ei saanut mökille tekemään sähkötöitä.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi maitolitra maksaa vain 29 senttiä. Kuulemma.
Ei vaan 0,29 senttiä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin AMK tutkinnolla työkokeilussa sairaalassa auttamassa osastonsihteeriä.
Hoitajat valitti, kun ei saanut työnantajalta joululahjaa.
Itse ajattelin, että kun saisi edes sitä palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei auta kuin oman yrityksen perustaminen. Euroopassa taitaa olla jo trendinä se, että yli 50 vee työttömät perustavat oman yrityksen. Etsin yrityskursseja, joista olisi voinut saada kontakteja ja verkostoja ja antaa perustaa, mutta ne kaikki oli oppisopimuspaikkoja tai työn ohessa opiskelua. Eli nuokin väylät suljettu jollain ihme oppisopimuksilla. Tai sitten pitää jo olla töissä. Kursseille toki voi hakea työvoimatoimistonkin kautta, mutta minimaaliset mahdollisuudet päästä. Uberkalliita itsemaksullisia kursseja toki löytyy, mutta työttömänä vaikea iskea tiskiin satasia kuukaudessa.
Minkälaisen yrityksen ajattelit perustaa ilman hyviä kontakteja yrityselämään. Suomessa kukoistaa korruptio ja nepotismi kaikessa. Mut hei perustetaan yritys!
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä on kuntouttavassa työtoiminnassa työmarkkinatuella sairaalan arkistossa toimistotöissä ja kirjastossa laittamassa palautettuja kirjoja hyllyyn.
Olisivat vaan suostumatta. Karenssin ajalta saa toimeentulotukea, jos muuta ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten teet niitä orjan töitä hyvin vai? Ladot se saakelin kirjat vaan sinne samaan hyllyyn ja luet niitä. Onko pakko totella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 55-vuotias pitkäaikaistyötön pitäisi päästää eläkkeelle, työllistymismahdollisuudet täysin olemattomat
ETK:n tuoreetn tutkimuksen mukaan ei juuri mahdollisuuksia työllistyä enää yli 55-vuotiaalle työttömälle. Puhumattakaan jos on ollut jo pidempään työttömänä.
Ainoa järkevä vaihtoehto olisi päästää jollekin takuueläkkeelle kyseinen ikäryhmä.
Totta! Mutta tulee halvemmaksi roikottaa löysässä hirressä työttömyysturvalla. Siksi ei päästetä. Ei Suomessa mitään inhimillisyyttä saati järkevyyttä ajatella! Ainoa ratkaisu on keppi, kuritus ja kidutus työttömille, vaikka rakentavastikin voisi asiat järjestää.
Perustuslaissa lukee että valtion tulee turvata toimeentulo. Kun pidetään työttömänä liian kokeneena ja samaan aikaan haetaan työntekijät mieluummin vaikka toiselta puolelta maapalloa. Kun asenne on t
Pitää turvata toimeentulo.
Mutta se ei koske irtisanottua, jolla on asuntovelkaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvinvointialueilta leikataan 500 miljoonaa euroa.
Varmaan osastonsihteerit saa kenkää.
Työttömiltä leikkaa virkarälssi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta! Mutta tulee halvemmaksi roikottaa löysässä hirressä työttömyysturvalla. Siksi ei päästetä. Ei Suomessa mitään inhimillisyyttä saati järkevyyttä ajatella! Ainoa ratkaisu on keppi, kuritus ja kidutus työttömille, vaikka rakentavastikin voisi asiat järjestää.
Perustuslaissa lukee että valtion tulee turvata toimeentulo. Kun pidetään työttömänä liian kokeneena ja samaan aikaan haetaan työntekijät mieluummin
Ei tietenkään koska viesti on ettei omaisuutta saa olla tavan suomalaisella. Siihen perustuu kaikki kelan toiminta.
Hyvinvointialueilta leikataan 500 miljoonaa euroa.
Varmaan osastonsihteerit saa kenkää.