Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli 55-vuotias pitkäaikaistyötön pitäisi päästää eläkkeelle, työllistymismahdollisuudet täysin olemattomat

Vierailija
10.01.2024 |

ETK:n tuoreetn tutkimuksen mukaan ei juuri mahdollisuuksia työllistyä enää yli 55-vuotiaalle työttömälle. Puhumattakaan jos on ollut jo pidempään työttömänä.

Ainoa järkevä vaihtoehto olisi päästää jollekin takuueläkkeelle kyseinen ikäryhmä.

Kommentit (373)

Vierailija
361/373 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: S-ryhmä huijaa. Sinne otetaan kunniakansalaisia tai vastaavia. 

Juuri luin uutisen, että oliko se nyt S-ryhmä, hakee jopa seitsemänkymppisiä kesätöihin! Sinne siis hakemusta vetämään ja niri-nari-narinat pois!

Olen 49 vuotias ja hakenut S-ryhmään myyjäksi, hyllyttäjäksi mutta en ole päässyt. Tuo on vain mainosta S-ryhmältä, en todellakaan usko että palkkaavat tuon ikäisiä. 

Ja minä? Olen yli 20 vuotta ollut pankissa asiantuntija, kaupassa olen ollut eri työtehtävissä lähes 10 vuotta lukioikäisestä asti ja olin kaupassa töissä koko 10 vuotisen opiselujineni aikana, myyjänä, hyllyttäjänä jne Eli kokemusta on. Puhun sujuvasti suomea, englantia ja ruotsia. Olen terve, ja liikunnallinen, hoikka ja siisti yleisolemus. Tulen toimeen erilaisten ihmisten kanssa ja iloinen javystävällinen. Olen valmis erilaisiin työtehtäviin. 

Eipä ole töitä löytynyt. Olen 2 vuotta niitä etsinyt ja lähettänyt s

Vierailija
362/373 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt muistin. Eräs pääkaupunkiseudulla ihmisiä kärräävä bussilaitos on vuosia aikana jatkuvasti hakenut uusia bussikuskeja. No, muutamia vuosia sitten laitoin paperit sisään ja sieltä tuli sitten joskus vastaus. Jossa luki; Jos olet maahanmuuttaja pääset töihin tai jos olet muuten vain ammatinvaihtaja emme kouluta teitä.

Seuraavan kerran kun menett bussiin, kiinnitä huomiota. Enää ei ole suomalaisia bussikuskeja! Kaikki on myyty. Voitte arvata, te-väki ei uskonut tuota, vaan lätkäisi tuostakin karenssin. Sitten olisi muuttama muukin herkullinen juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/373 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Olet liian hyvä kummunisteille, he ei halua itseään fiksumpia joukkoonsa.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: S-ryhmä huijaa. Sinne otetaan kunniakansalaisia tai vastaavia. 

Juuri luin uutisen, että oliko se nyt S-ryhmä, hakee jopa seitsemänkymppisiä kesätöihin! Sinne siis hakemusta vetämään ja niri-nari-narinat pois!

Olen 49 vuotias ja hakenut S-ryhmään myyjäksi, hyllyttäjäksi mutta en ole päässyt. Tuo on vain mainosta S-ryhmältä, en todellakaan usko että palkkaavat tuon ikäisiä. 

Ja minä? Olen yli 20 vuotta ollut pankissa asiantuntija, kaupassa olen ollut eri työtehtävissä lähes 10 vuotta lukioikäisestä asti ja olin kaupassa töissä koko 10 vuotisen opiselujineni aikana, myyjänä, hyllyttäjänä jne Eli kokemusta on. Puhun sujuvasti suomea, englantia ja ruotsia. Olen terve, ja liikunnallinen, hoikka ja siisti yleisolemus. Tulen toimeen erilaisten ihmisten kanssa ja iloinen javystävällinen. Olen valmis erilaisiin

Vierailija
364/373 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä signaali niille, jotka paiskivat töitä vuosikymmeniä ja pääsevät eläkkeelle 10 vuotta myöhemmin, jos silloinkaan.

Vierailija
365/373 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työtön 34 vuotta, viisi kertaa kuntouttavassa sinä aikana, nyt 55vee. Olen tyypillisen työkkärineuvojan käsityskyvyn ulkopuolella, puhumattakaan muista. No onhan tässä kaikenlaista ollut, mielisairaalareissuja ja vaikka mitä, mutta kortistossa koko ajan. Viimeksi kun kävin "palvelukartoituksessa", niin täti alkoi huutaa minulle että "sä et yhtään yritä!". En jaksa enää lähteä haukuttavaksi kertaakaan noihin tapaamisiin, ne ovat osaltani nyt ohi, olen käynyt niissä 34 vuotta ja kuunnellut kaikki mahdolliset veetuilut.

Vierailija
366/373 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kaikkien yli 55-vuotiaiden pitäisi päästä eläkkeelle ja antaa nuorempien paiskia töitä. Ihan valmis olisin vaikka heti eläkkeeseen. T: Lääkäri

Vierailija
367/373 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Pistä paperit vetämään rakettitiedefirmaan, joka tutkii ulkoavaruuden kosmoksen kaikkivoipaisuuden atomiyhdisteen fysikaalista ominaispainoarvoa pitkäaikaistyöttömyyden välttämiseksi.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, jäi vähän epäselväksi, että mille eläkkeelle aiot mennä? Ja minkä ikäisenä?

Esim. takuueläkkeelle. Miksi turhaan pyöriä jossain TE-halllinnon koneistossa enää kun käytännössä ei mitään työllistymismahdollisuuksia?

- Joo, minä olen 63-vuotias. Joudun hakemaan työpaikkoja, joista sekä minä että TE-virkailja tiedämme molemmat etten työllisty - on vain pelleiltävä sääntöjen mukaa. Maltan tuskin odottaa, että ehdotetaan kouluttautumaan uuteen työhön..

Lähäriä pukkaa

Vierailija
368/373 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkäaikaistyöttömyydestä pitäisi antaa kunnon sanktio.

Vähän sama kuin syyttäisit yliajosta tyhmää jalankulkijaa suojatiellä. Tai ylinopeudestasi isoa dieseliä, joja hyökkäsi.

Ja niinhän sinä teetkin.

Vierailija
369/373 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Mutta tuo kaikki on tilapäistä ja SUURTA TILASTOKIKKAILUA!

Kuntouttava työtoiminta ei ole lainkaan sama asia kuin työkokeilu tai palkkatuki. Joka on työkokeilussa tai palkkatuella töissä EI ole kuntouttavassa työtoiminnassa. Millaisesta ratakiskosta tämä ero pitää vääntää että osa ymmärtää? Kuntouttava on vaikeasti työllistettäville. Työkokeilu on alunperin tarkoitettu nuorille joilla ei ole vielä ammattia sekä alan vaihtajille. Palkkatukityö on normaali työsuhde, jossa työnantaja saa palkkatukea. Palkkatukea ei koskaan makseta työntekijälle eikä sitä saa edes mainita työtodistuksessa. 

Vierailija
370/373 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan eräänkin, joka oli olevinaan kuntouttavassa systeemissä. Aivan ensin, hänet oli lääkitty ihan pihalle (sekasin). Tuskin ukko muistaa yhtään siitä elämänsä jaksosta, jos nyt on edes elossakaan. Tätii hyöri ja pyöri sen ympärillä aikansa mutta en tiedä kun itse ajauduin muualle. Telkkarissa joskus näkee tätejä, jotka mainostavat heidän erinomaisuuttaan. Hoi hoi! Kansalle valehdellaan päin näköä.

Vierailija
371/373 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on totta. Edelliset työministeriksi tekijät hartijavoimin töitä työpaikkojen saamiseksi. Nykyisen Satosen näytöt avuttomat

Vierailija
372/373 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti pitäisi. Päästäisin eläkkeelle kaikki yli 10 vuotta putkeen työttömänä olleet yli 30-vuotiaat.

Vierailija
373/373 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha sitä kuollutta hevosta on enää piiskata. Se pitäisi nyt vaan hyväksyä tapahtunut ja pistää kaikki paukut sinne toiseen päähän, ettei enää jatkossa tulisi vastaavia ikäryhmiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän