Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eräs kaveri syö kyllä mutta vähän ja voi olla päivän syömättä,ei kuulemma tunne nälkää. Mikä ihmeen häiriö tuo voi olla?

Vierailija
10.01.2024 |

Minä pyörtyilisin ja repeäisin raivosta jos en koko päivänä saisi mahaan kun pari kuppia kahvia.  

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki tunne nälkää. Itselläkin on ketoilija tuttu, joka saattaa olla koko vuorokauden syömättä. Enimmäkseen on näitä tuttuja, jotka huutaa jo kuolemaa, jos ruokaväli venyy yli 2,5 tuntiin. Koko ajan pitää olla jotain mässyttämässä. 

Vierailija
2/67 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan jo yläasteelta kun ruokalassa otti vaan näkkärin eikä ikinä kunnon ruokaa.  Silloinkin sanoi ettei vaan ole nälkä.

Koko päivän painaa kahvin voimin ja sitten ilta kymmeneltä saattaa syödä karjalanpiirakan tms.

Silti väittää ettei ole mikään anorektikko ja että söisi kyllä, mutta kun ei tule nälkä.

Eihän ole fyysisesti mahdollista että ihmiseltä puuttui näläntunne!🤔

A.p

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkälti tottumiskysymys

Mutta toisaalta on myös ihan tutkittu juttu, että joillakin lihavilla aivot ihan huutaa ruoan perään

Vierailija
4/67 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin ihmettelen miten aikuiset ihmiset ovat kuin lapsia, ja nälkäkiukku-känkkäränkkä iskee jos ruoka-aika yhtään siirtyy. Olen muutamalla työreissulla ollut sellaisten kanssa, ja ei ole ollut helppoa. Reissussa kun ei ole aina mahdollista mennä känkkäränkän mukaan, vaan olisi joustettava tilanteen mukaan. 

Vierailija
5/67 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti syömishäiriö, mutta ei tietenkään myönnä sitä.

Vierailija
6/67 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin ihmettelen miten aikuiset ihmiset ovat kuin lapsia, ja nälkäkiukku-känkkäränkkä iskee jos ruoka-aika yhtään siirtyy. Olen muutamalla työreissulla ollut sellaisten kanssa, ja ei ole ollut helppoa. Reissussa kun ei ole aina mahdollista mennä känkkäränkän mukaan, vaan olisi joustettava tilanteen mukaan. 

Jos syö aamupalan klo 10 niin  kyllä klo 13 alkaa jo olla päänsärky ja "känkkäränkkä" etenkin jossain reissussa ,jossa kävellään paljon. Ja sitten joku näläntunnonton mutantti vesipulloineen ihmettelee "Ai sulla on nälkä muka?"

A.p

Vierailija
7/67 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottunut vähäiseen ravintoon. Ihmisen elimistö on hyvin sopeutuvainen. Samasta syystä osan on pakko mässätä kilokaupalla kaikenlaista sontaa "nälkäänsä", koska ovat totuttaneet elimistönsä siihen, että päivässä tulee noin 100 kertaa se kalorimäärä, mikä riittäisi normaalisti. 

Vierailija
8/67 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vasikka elää juomalla. 

Vierailija
9/67 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on valitettavan yleistä ja erittäin huono tapa. Monet ylipainoiset harrastavat

Vierailija
10/67 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ihminen ei muista syödä, hänen insuliinitasonsa putoaa ja rasvanpolttonsa on päällä ja niin kauan kuin rasvaa piisaa, näläntunne ei ole kummoinen. Janontunnekin joillakin toimii heikosti ja elämä sujuu jatkuvassa pienessä nestehukassa. Grönlantilaismies joskus töllössä selitti, miten hän meinasi nyykähtää janoon vaelluksellaan kun ei vain tajunnut, mikä heikottaa. 

Samaten itselläni kun on ollut enemmänkin tämä kahdentunninvälinen nälänhätäsykli ja nälkä puoli tuntia syönnin päälle, syömättä jättämällä hävitän kyllä näläntunteen aika hyvin, mutta jos syön liian vähän, menen voimattomaksi enkä toimerru mihinkään. En ole vielä löytänyt yleisesti hyväksyttyä selitystä siihen, mikä sen sitten selittää kun paastoarvoni on karannut yli seitsemän. Jossain kun sanottiin, ettei kakkostyypin diabetes pysäytä rasvanpolttoa vaan se on tavallista voimakkaampaa. En tiedä, tietääkö vielä kukaan, mikä on totuus.

Vierailija
11/67 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuollainen kaveri ja on kasvanut kodissa missä on joutunut ihan nälkää näkemään ja jos yritti "varastaa" kaapista jotain leipää tms. niin sai selkäänsä. Ei pysty kaikesta tuosta johtuen tänä päivänäkään syömään paljoa ja on käynyt ties missä ravintoterapeuteillakin mutta ei ole auttanut

Vierailija
12/67 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kun paastoaa niin ei tunne nälkääkään. Itselle käy sama pätkäpaastolla. Mitä harvemmin syö, sitä vähemmän tuntee nälkää.

Vierailija
13/67 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun touhuaa jotain voi olla ettei maistu ruoka ennen kuin seuraavana päivänä.

Vierailija
14/67 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon tekemistä niin ei huomaa keskittyä elimistön viesteihin. Tai yksi mielenkiintoinen projekti, johon uppotuu niin, että kaikki muu haihtuu mielestä. Itsellä käynyt joskus niin, että olen uppotunut kirjaan ja huomannut joskus 6-7 tunnin päästä, että en ole syönyt mitään. 

Vierailija
15/67 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruudessa (alle 30 v) en itsekään tuntenut nälkää. Söin vähän ja olin hyvin hoikka. Ruoka ei vaan kiinnostanut, kun oli muuta jännempää elämässä. Syömishäiriötä ei ollut. Nykyisin olen edelleen hoikka, syön vähän, mutta nälän tunne tulee. Nälkäkiukkua ei ole ikinä, en edes ymmärrä miksi aikuista nälkäkiukuttaa.

Vierailija
16/67 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen tottuu. Itselläkin meni vuosia paastoillessa päiväkausia /kk kun en vain jaksanut käydä kaupassa.

Suurimman osan elämästäni olen syönyt kerran päivässä, ja tuolloinkaan ei juuri nälkä vaivaa. Välillä olen kokeillut syödä 2 kertaa, ja silloin ilmestyy nälän tunne.

Kun siis herkästi minulla meinaa jäädä päivällä syömättä, niin alkaa vatsa kurnia ja tuntua hiukan nälkäkouraisua. Mutta kun se lipsahtaa taas siihen yhteen ruokailuun, niin kurniminen loppuu taas.

Nyt olen hieman pidempään saanut pidettyä 2 kertaa, esim. leipäpala tai 2 aamukahvin kanssa, ja ateria sitten illalla, 21-23.

Tänään on taas jäänyt syömättä, ja on kyllä nälkä, mutten viitsi enää mitään välipalaa tehdä kun laitan muutaman tunnin päästä pitsaa...

En tiedä pitäisikö sitä laihtuakseen lopettaa syöminen kokonaan, kun ei nämä paastoilut ole vaikuttaneet mihinkään, aina vaan kilot lisääntyy.

Vierailija
17/67 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos syö aamupalan klo 10 niin  kyllä klo 13 alkaa jo olla päänsärky ja "känkkäränkkä" etenkin jossain reissussa ,jossa kävellään paljon. Ja sitten joku näläntunnonton mutantti vesipulloineen ihmettelee "Ai sulla on nälkä muka?"

A.p

Ai kolmen tunnin syömättömyyden jälkeen tulee känkkäränkkä? Jotain on kyllä pielessä sun syömisissä. Hiilaripitoinen ruokavalio?

Vierailija
18/67 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon tekemistä niin ei huomaa keskittyä elimistön viesteihin. Tai yksi mielenkiintoinen projekti, johon uppotuu niin, että kaikki muu haihtuu mielestä. Itsellä käynyt joskus niin, että olen uppotunut kirjaan ja huomannut joskus 6-7 tunnin päästä, että en ole syönyt mitään. 

😅 No pikkuisen eri asia olla 6-7h syömättä, ihan normaalia

Vierailija
19/67 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😅 No pikkuisen eri asia olla 6-7h syömättä, ihan normaalia

Lapsi ei sitten tajunnut, että se oli esimerkki. Yhtä hyvin tuossa olisi voinut lukea "uppodun tehtävään x niin, että huomaan vasta klo 23, etten ole syönyt koko päivänä mitään". 

Vierailija
20/67 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin aivan hyvin olla syömättä koko päivän, juon vain vettä ja  kahvia. Seuraavana aamuna on nälkä, mutta ei minulla ole tarvetta puputtaa koko ajan jotain. Joskus joutuu oikein pakottamaan itsensä syömään. Näin ollut aina. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme