Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eräs kaveri syö kyllä mutta vähän ja voi olla päivän syömättä,ei kuulemma tunne nälkää. Mikä ihmeen häiriö tuo voi olla?

Vierailija
10.01.2024 |

Minä pyörtyilisin ja repeäisin raivosta jos en koko päivänä saisi mahaan kun pari kuppia kahvia.  

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kyllä tulee nälkä ja syönkin pari kertaa päivässä. Mutta jo ihan normaalin annoksen jälkeen tulee täysi olo tunneiksi. Sitten ehkä hetken on ok, kunnes onkin jo nälkä. Jotenkin ärsyttävää, kun tuntuu että tuota normaalia oloa on niin vähän. Ruokailuvälit on siinä 4-5h, usein en syö aamupalaa. Ja ei auta syödä vähemmän useammin. Tai en tiedä kuinka vähän pitäisi sitten syödä. Reilu tunti sitten söin sellaisen valmissalaatin ja olen edelleen täysi. Edellisen kerran söin klo 15. 

Vierailija
62/67 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei aivan vielä syömishäiriö niin sinne päin ainakin menossa. Semmoista ihmistä ei ole, joka olisi tuostanoin vuorokauden syömättä, koska "unohtaa" tai ei tunne nälkää. Katso laihtuuko kaverisi entisestään. Syömishäiriöiset usein tykkäävät selittää, että ei ole nälkä jne. vaikka todellisuudessa ei muuta ajattelisikaan kuin syömistä.

T: syömishäiriöinen

On myös syömishäiriöitä, joissa se häiriö on nimenomaan siinä että ei koe tarvetta syödä, tai syö vain valikoidusti. Ilman kehonkuvan ongelmaa, ilman että täytyisi pakottaa itseä olemaan syömättä tai taistelemaan nälkää vastaan. Sitä syö nippanappa sen verran ettei laihdu, mutta ei aivan ole energiaakaan riittävästi, kun ei vain kiinnosta syödä.

T. Nykyisin enää lievästi syömishäiriöinen (Arfid)

Tuolla logiikalla vegaanit ovat syömishäiriöisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hidastunut aineenvaihdunta on yksi mahdollisuus. Syön itse aamupalan 6:30 ja seuraavan kerran yleensä 14:30. 

Vierailija
64/67 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kärsin sosiaalisesta ahdituksesta, enkä syö muiden seurassa, koska käsien vapina. 

Syön yleensä autossa ruokatunnilla, wc:ssä muuten piilossa, tai olen syömättä kokonaan. 

Vierailija
65/67 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ihminen on syömättä pitkään, elimistö alkaa vapauttaa glukoosivarastoja vereen ja verensokeri nousee sen sijaan etttä laskisi. Kun tämä sykli alkaa kunnolla toimia, ateriavälit pystyy pitämään pitkinä. Tämä ei tietenkään toimi jos sen katkaisee vähän väliä hiilaripitoisella aterialla.

Vierailija
66/67 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ei itseinhon takia tee mieli ruokkia itseäni. Nytkin taas viides päivä menossa, kun olen syönyt max. 5 siivua leipää, omenan ja teetä/päivä. On kyllä vähän heikko olo, mutta who cares.

Toivottavasti haluaisit jossain vaiheessa apua.

Vierailija
67/67 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla vaikka tosi kova stressi. Vie ruokahalun ja syöminen lähinnä oksettaa. 

Mulla oli yhdessä työpaikassa tämmöstä. Illalla sitten varovaisesti kokeilin syödä jotain, pysyisikö sisällä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan