Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä sun mielestä johtuu suomalaisten lihavuus?

Vierailija
10.01.2024 |

Tilastojen mukaan Suomessa yli 30-vuotiaista miehistä 72% ja naisista 64% on ylipainoisia. 

Mistä tämä mielestäsi voisi johtua?

Kommentit (268)

Vierailija
181/268 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalisten paineiden puute. Muutkin on niin lihavia että vaappuu kävellessään niin ajatellaan että ei se oma paino ole paha.

Vierailija
182/268 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä että syödään ihan älyttömästi!!! Mun työkaverit syö kuin raksamiehet,ottavat kaksi isoa annosta ruokaa! Ne määrät mitä syödään on ihan massiivisia. Itse olen kokoa s ja syön usein töissä esim salaatin tai puuron. Muutoin sitten jogurttia,leipää tai hedelmiä. Toki myös huonot geenit vaikuttaa.

N27

Jännä juttu. Minä olen ollut 130kg jo yli 20 vuotta, ja mulla on aika samanlainen ruokavalio kuin sulla, en koskaan pystyisi vetämään mitään rekkamiehen annoksia. Mulla on ibs, ja jos syö mahan ähkyyn, se paha olo kestää 8h. Koska mun paino ei juuri muutu, se tarkoittaa sitä, että syön sen mitä kulutan. En koskaan laihduta, ja syön mitä haluan, tai olen syömättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/268 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se johtuu uusavuttomuudesta ja älypuhelimesta. Tapitetaan puhelinta nojatuolissa, eikä saada hilattua persettä ylös. Ollaan niin ylipainoisia, että istuminen helpompaa. Toisaalta se johtuu myös korvien välistä. Ei ole mitään käsitystä, että paljonko tarvitsee syödä. Tarvitsee syödä silloin kun on pieni nälkä ja pieni annos riittää. 1 grillimakkara ja pari perunaa, salaattia, pala ruisleipää ja lasi vettä.

Vierailija
184/268 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka käyn töissä, en saa seksiä naisilta. Jostain se ilo elämään on saatava, siksi syön herkkuja ja juon olutta aina kun vaan mieli tekee.

Vierailija
185/268 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän suomalaiset liho ihan samasta syystä kuin vaikkapa ruotsalaisetkin eli saadaan enemmän energiaa mitä sitä kulutetaan. Nykyinen elämäntapa on monilla varsin vähäkulutuksinen eli istutaan paljon paikoillaan, kuljetaan kaikkialle autolla ja julkisilla ja jopa lyhyetkin matkat huristetaan sähköskuutin päällä seisten. Siinä ei kulu energiaa vaikka sen saamisesta kyllä huolehditaan jopa energiajuomien muodossa.

Lisäksi lihominen on yllättävänkin helppoa eikä se vaadi mitään karkki- ja sipsivuorien syömistä vaan se satunnainen pizza/hampurilainen/kebab on jo sellainen kaloripommi, että jos seuraavina päivinä ei hieman keventele vaan pahimmassa tapauksessa syö normaalistikin pikkuisen liian isoja annoksia kulutukseensa nähden niin pikkuhiljaa sitä painoa ylivaan kertyy.

Ja sitten sitä onkin 10kg. Oho. No, aloitan heti ensi maanantaina laihdutuskuurin.. 

Vierailija
186/268 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut sähköpotkulauta jo 5 vuotta ja itseasiassa olen laihtunut 😂

Kun sillä pääsee kauemmas, on mukavampaa sit talutella vähemmän tutussa ympäristössä.

Vierailija
187/268 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyydestä. Ei ole varaa talvella nastakenkiin ja kadut on peiliä, ei ole varaa käydä uimahallissa. 

Ei ole varaa syödä terveellisesti. Oliskin kuninkaallinen niin voisi syödä kalaa, tomaatteja ja marjoja.

Vierailija
188/268 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samoista tekijöistä kuin muunmaalaistenkin, mitä sitä täällä joka päivä vatvomaan.

Vierailija
189/268 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi

Omassa talossa neljän seinän sisällä ahdistuu

Kateus

Pahansuopaisuus

Toisten haukkuminen ja panettelu

Kiusaaminen

Liikaa herkkuja

Liian vähän ihan tavallista kotiruokaa ja ilta- ja aamupuuroa.

Ei välitetä ihmisistä vaan välitetään rahasta ja mammonasta.

Henkinen pahoinvointi ja siitä seuraava ylensyöminen ja itsen laiminlyönti.

Vierailija
190/268 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalisten paineiden puute. Muutkin on niin lihavia että vaappuu kävellessään niin ajatellaan että ei se oma paino ole paha.

Eeei. Ennemminkin minusta se sosiaaliset paineet. Ei saa olla rennosti. Paheksutaan. Pitää suorittaa. Jos olisi suotuisa ,  niin ehkä harvempi stressaisi painoonsa kanssa ja laihtuisi melkeinpä luonnostaan.

Vierailija
191/268 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Internetistä. Ihan syllogistinen juttu.

-70 luvulla ei ollut nettiä, ja tuskin kukaan oli ylipainoinen. Kolmenkymmenen kuuden oppilaan koululuokassa oli se yksi lihava poika, joka sai astman takia vapautuksen liikunnasta. 

-80 luvulla teinitytöt kävi salilla ja jazzbaletissa viitenä päivänä viikossa, ja lopun ajan peilasi pakaroitaan selluliitin pelossa.

2000 luvulla tuli netti, ja lopputulos on ap:n mainitsema. 

Vierailija
192/268 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä luultavimmin kalja sekä Hesburger

Vierailija
193/268 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eeei. Ennemminkin minusta se sosiaaliset paineet. Ei saa olla rennosti. Paheksutaan. Pitää suorittaa. Jos olisi suotuisa ,  niin ehkä harvempi stressaisi painoonsa kanssa ja laihtuisi melkeinpä luonnostaan.

Tarkoitin tässä enemmänkin sosiaalista painetta hoikkuuteen, jossain Aasian maissa suurin osa on hoikkia koska lihavuutta arvostellaan päin naamaa tuntemattomienkin toimesta. Suomessa saat olla todella rauhassa lihavana siihen verrattuna. 

Vierailija
194/268 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä että syödään ihan älyttömästi!!! Mun työkaverit syö kuin raksamiehet,ottavat kaksi isoa annosta ruokaa! Ne määrät mitä syödään on ihan massiivisia. Itse olen kokoa s ja syön usein töissä esim salaatin tai puuron. Muutoin sitten jogurttia,leipää tai hedelmiä. Toki myös huonot geenit vaikuttaa.

N27

Jännä juttu. Minä olen ollut 130kg jo yli 20 vuotta, ja mulla on aika samanlainen ruokavalio kuin sulla, en koskaan pystyisi vetämään mitään rekkamiehen annoksia. Mulla on ibs, ja jos syö mahan ähkyyn, se paha olo kestää 8h. Koska mun paino ei juuri muutu, se tarkoittaa sitä, että syön sen mitä kulutan. En koskaan laihduta, ja syön mitä haluan, tai olen syömättä.

Ei tuommoinen paino syömättä pysy , ei todellakaan.

Vierailija
195/268 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä vastauksia. Nostaisin vielä esille yksinäisyyden. Kun monilla ei ole ystäviä tai perhettä jonka kanssa lähtisi ulkoilemaan tai vaikka hiihtämään, he istuvat yksin kotona herkuttelemassa tai tinttaamassa alkoholia. Kaikilla ihmisillä ei ole sellaista itsekuria, että tekisi ns. oikeita asioita (sopiva annoskoko, yksin urheilemaan...) silloinkin kun kukaan ei ole näkemässä.

Vierailija
196/268 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa safkaa ja herkkuja, liian vähän arkiliikuntaa.

Vierailija
197/268 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen tekijän yhteisvaikutuksesta, jotka ovat, tai joista osa on jokaisen kohdalla eri suhteessa. Daiju.

Vierailija
198/268 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskuudesta sekä helppouden ja mukavuuden halusta. Eikä nykypäivänä haluta nähdä vaivaa eikä vahingossakaan haluta rasittaa itseään vaan ollaan käsiojossa vaatimassa muilta että itse ei tarvi tehdä mitään

Vierailija
199/268 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaupasta ei saa kunnon ruokia, luomua ja myös valmista terveellistä. Ihmiset ottavat mitä kaupassa on. Kaikilla ei ole autoa tai mitään ruokarinkejä, saati maatilaa. Voi olla pari vaatimatonta kallista lähikauppaa.

Vierailija
200/268 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No katsopa niitä kaupan sokerilaareja ja mietipä asiaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi