Työnhaku murskaa kyllä viimeisetkin itseluottamuksen rippeet
"Valitettavasti tällä kertaa.."
Kaikkiin paikkoihin on lähemmäs sata hakijaa, ja vähemmän suosituissa paikoissa on luokattoman huono palkka. On tietysti tilastollisestikin todennäköistä, ettei pääse edes haastatteluun, mutta laittaa kyllä pohtimaan sitäkin vaihtoehtoa, että sittenkin itse vaan on ihan paska hakija.
Kommentit (72)
Heti pitäs saada parasta palkkaa, toki sit opiskellaan pitkään ja aletaan lääkäriksi tai lentäjäksi. Mut jos haetaan rivitöitä, niin ei heti saakaan parasta palkkaa. Onneks meillä tukia jaetaan jos palkka ei riitä.
Vähän niinkuin deittailussakin. Alenna rimaa. Sun taso on se mitä pystyt saamaan.
Vierailija kirjoitti:
#menkäätöihin
Oletko itse töissä ja jos niin missä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#menkäätöihin
Oletko itse töissä ja jos niin missä?
Samassa työpaikassa olen ollut jo kohta 30-vuotta.
Näköjään just kilahti sähköpostiin yksi viesti lisää. Tähän tehtävään yli 170 hakijaa..
Ap
Ei hätää. Hallitus järjestää 100 000 uutta työpaikkaa. Kohta on kissanpäivät työttömille!
Olen sitä mieltä että 15 vuoden kokemuksella mitä itse on niin pitäisi saada yli 15 euron tuntipalkka. On tarjottu vain 10 euroa ja en minä nyt niin epätoivoinen enää ole että niin halvalla myyn itseni.
Ja nyt on alkanut ilmoituksissa olla "...ja sinulla on monipuolista kokemusta tekoälyn käytöstä työssä..."
Mahtava keino karsia kättelyssä pois kaikki yli vuoden työttömänä olleet.
Mistävitustate saatte tietoonne nuo hakijoiden määrät? Haette varmaan jotain julkisen sektorin paikkoja.
Eikös suurin osa tuöpaikosta jaeta suhteilla, joten ei kannata välittää ap.
Mikä on mielestäsi liian huono tuntipalkka?
Eli missä menee kipurajasi?
Meillekin tuli olemattomalla koulutuksella ja atk arkistonhoitajan kokemuksella hakemuksia paljon
otettiin koulutettu ja suht kokenut ja kokemusta just niistä töistä mistä piti
Itsekin lähetin 90-luvun lamavuosina satoja hakemuksia - silloin oli vielä se ikävä juttu, että kaikki meni kirjeenä eli muutenkin opintojen takia kuralla ollutta taloutta rasitti vielä postimerkitkin....
Vierailija kirjoitti:
Mistävitustate saatte tietoonne nuo hakijoiden määrät? Haette varmaan jotain julkisen sektorin paikkoja.
He ovat valtiolla töissä itse. Täällä he kirjoittelevat, eikö olekin sairasta?
En ymmärrä mikä tässä on niin vaikeaa. Olen päässyt teinivuosien jälkeen jokaiseen paikkaan haastatteluun mihin olen hakenut.
Mun arvomaailmaan ei millään mahdu, että joku työnantaja VAINOAA ja kirjoittelee/trollaa/vuotaa 24/7 7 päivänä viikossa aamusta yöhön kaikilla keskustelupalstoilla ja lehtien palstoilla. Täytyy olla jotain pahasti vialla työnantajassa kyllä.
Sun pitää aloittaa siitä työstä, minkä saat. Työssäolevana saat paljon paremmin työtä kuin työttömänä. Siis jos työttömyyttä on kestänyt esim yli 3 kk. Eli ota joku paskaduuni, hoida hommas siellä kunnolla ja etsi samalla aktiivisesti parempia töitä. Ne paskaduunit on etenemistä varten, ei sitä, että sinne jäisi loppuelämäkseen.
Ihan oikeasti kannattaa yrittää saada jalka oven väliin ja sitä kautta edetä. Työnantajat pelkää kuollakseen virherekryä, joten käytännössä pyrkivät mieluummin varastamaan toiselta firmalta työntekijän kuin ottaa riskin pitkäaikaistyöttömän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Heti pitäs saada parasta palkkaa, toki sit opiskellaan pitkään ja aletaan lääkäriksi tai lentäjäksi. Mut jos haetaan rivitöitä, niin ei heti saakaan parasta palkkaa. Onneks meillä tukia jaetaan jos palkka ei riitä.
Ei tarvitse saada mitään "parasta palkkaa". Minulle kelpaisi kyllä vaikka 12 e/h. Mutta 8-9 euron tuntipalkalla en enää menisi töihin.
-ei ap
No tuo on tosiaan se viimeinen silaus mikäli saa tuollaisen vastausviestin, mutta enää ei kaikista paikoista tule edes tuota.
Itseluottamus murskautuu kyllä jo siinä vaiheessa kun määrä- ja osa-aikaiseen duunarityöhönkin haetaan/ vaaditaan "sosiaalista ja reipasta tiimipelaajaa jolle sopii kaikki mahdolliset työvuorot kaikkina vuorokauden aikoina lyhyelläkin varoitusajalla sekä jolla pysyy langat käsissä tiukoissakin tilanteissa eikä hymy hyydy ikinä". Lisäksi sitten liuta muita epäolennaisia vaatimuksia ja vähintään amk-tason koulutusta ja työkokemusta alalta ja blaablaablaa sekä videoitua hakemusta, kun töitä on tarjolla keskimäärin 8h/vko..
Miksi työnhaun pitää olla tällaista sirkusta?!
#menkäätöihin