Työnhaku murskaa kyllä viimeisetkin itseluottamuksen rippeet
"Valitettavasti tällä kertaa.."
Kaikkiin paikkoihin on lähemmäs sata hakijaa, ja vähemmän suosituissa paikoissa on luokattoman huono palkka. On tietysti tilastollisestikin todennäköistä, ettei pääse edes haastatteluun, mutta laittaa kyllä pohtimaan sitäkin vaihtoehtoa, että sittenkin itse vaan on ihan paska hakija.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt on alkanut ilmoituksissa olla "...ja sinulla on monipuolista kokemusta tekoälyn käytöstä työssä..."
Mahtava keino karsia kättelyssä pois kaikki yli vuoden työttömänä olleet.
Ihan uteliaisuudesta, minkä alan paikkoja nuo on?
Lähinnä IT-alan paikkoja, sovellukehitystä, tietojärjestelmien suunnittelua jne.
Ja se, että olet uusi työntekijä jatkuvasti joka paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä mieltä että 15 vuoden kokemuksella mitä itse on niin pitäisi saada yli 15 euron tuntipalkka. On tarjottu vain 10 euroa ja en minä nyt niin epätoivoinen enää ole että niin halvalla myyn itseni.
No siksi tukia leikataankin .Toivottavasti leikataan jatkossa lisää.Ei voi olla niin että päätetään huvittaako tehdä töitä vai lojua tukien varassa.
Vierailija kirjoitti:
Hirveä tämä työvoimapula
.AP: n kaltaiset saavat palkkatoiveineen jäädäkin hakemaan töitä kun normaali palkka ei kelpaa ja parempipalkkaisiin töihin on paljon hakijoita.Ei silti voi väittää ettei ole työvoimapula kun työt ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#menkäätöihin
Oletko itse töissä ja jos niin missä?
Samassa työpaikassa olen ollut jo kohta 30-vuotta.
Sitten sinulla ei ole mitään kokemusta nykytilanteesta hakea töitä työttömänä. Itsekin pääsin 80-luvun lopussa helposti vastavalmistuneena töihin. Yhdelle laiskalle kurssikaverillekin soittivat ihan kotiin tarjoten töitä. Useammasta paikasta sain valita, minkä otan. Sen jälkeen, kun työni siirrettiin ulkomaille ja iso porukka sai YT-neuvotteluissa potkut, en ole onnistunut saamaan kuin ilmaistöitä, palkkatukitöitä, pätkätöitä ja velvoitetöitä. Usein ei hakuihini vaivauduta edes vastaamaan. Nytkin on yksi haku marraskuun lopulta, johon ei ole tullut mitään vastausta. Kyseiseen firmaan olen päässyt toisessa haussa haastatteluunkin aiemmin, joten minut tunnetaan siellä. Varmaan sitten taas soitan ja kysyn. Joitain kertoja olen kyllä haastatteluunkin päässyt, joskus jopa toiselle kierrokselle, mutta minua ei ole palkattu. Ilmeisesti olen liian vanha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveä tämä työvoimapula
.AP: n kaltaiset saavat palkkatoiveineen jäädäkin hakemaan töitä kun normaali palkka ei kelpaa ja parempipalkkaisiin töihin on paljon hakijoita.Ei silti voi väittää ettei ole työvoimapula kun työt ei kelpaa.
10 euroa tunti ei ole normaali palkka vuonna 2024 kuin korkeintaan jollekin harjoittelijalle.
Turhasta valitat AP.Jos pidät itseäsi niin arvokkaana että tavallinen työ ei kelpaa ja parempiin hommiin et pääse niin päätös on sinun.
Vierailija kirjoitti:
Voi myös yrittää hakea töitä suoraan työnantajilta vaikka avoimia paikkoja ei ole ilmoitettu. Kaikki eivät juuri tuon älyttömän ruuhkan takia julkista avoimia työpaikkoja.
Työttömät käyvät nykyään työnhakukurssin. Se oli 4 päivänä 4 h kerralla eli 16 h.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä mieltä että 15 vuoden kokemuksella mitä itse on niin pitäisi saada yli 15 euron tuntipalkka. On tarjottu vain 10 euroa ja en minä nyt niin epätoivoinen enää ole että niin halvalla myyn itseni.
No siksi tukia leikataankin .Toivottavasti leikataan jatkossa lisää.Ei voi olla niin että päätetään huvittaako tehdä töitä vai lojua tukien varassa.
Irtisanomissuojaa heikennetään kaikilla myös valtion ja kaupungin työntekijöillä.
Ja palkkarahoja leikataan sadoilla miljoonilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveä tämä työvoimapula
10 euroa tunti ei ole normaali palkka vuonna 2024 kuin korkeintaan jollekin harjoittelijalle.
AP vaatii 14-15e palkkaa.
Ja 12-13 e saavat monet ammattitaitoiset tekijät vuosien jälkeen ja pärjäävät mutta ap onkin parempi ihminen ja hänen ei tarvitse tietenkään hakea tälläisiä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Ja se, että olet uusi työntekijä jatkuvasti joka paikassa.
vakituisessa työssä olevat eivät ymmärrä, kuinka raskasta on mennä aina uuteen paikkaan, uusi yhteisö, työtehtävät, ympäristö ym.
Laskin, että seuraava minne menen, on viiden vuoden aikana 8. paikka. Palkkatuettua, opiskelua, työharjoittelua, osa-aikaista, määräaikaista jne.
Voimat loppuu, ei vaan jaksa enää.
Vaimo haki tällä viikolla töitä ensimmäistä kertaa vuosiin. Heti seuraavana päivänä toivotettiin tervetulleeksi. Määräaikainen ompelijan paikka.
Menin ns. asiantuntijaksi työhön, jossa vaaditaan osaamista, tietoa ja hyvää muistia. Asiakkaista osa on täysin sekaisin.
Saan vähemmän palkkaa, kuin ruokakaupan myyjät. Naurattaisi, jos ei itkettäisi.
Vierailija kirjoitti:
Ja 12-13 e saavat monet ammattitaitoiset tekijät vuosien jälkeen ja pärjäävät mutta ap onkin parempi ihminen ja hänen ei tarvitse tietenkään hakea tälläisiä töitä.
Työtön vaatii 15 euron tuntipalkkaa!? Muutama vuosi kortistossa opettaa vähän nöyryyttä sellaiselle porvarille.
Vierailija kirjoitti:
Asennetyöttömyydestä ei kohta enää makseta. Voit asettaa riman mihin kohtaan haluat, mutta tavoittelet sitä vastedes omalla kustannuksellasi.
Samoin!
300 hakijaa. Kiitos hakemuksesta.
130 hakijaa. Kiitos hakemuksesta.
Jne
Hyvä itseluottamus ryöstetty. Nöyryyttä riittää jo liikaa. Työpaikkoja ei vaan ole.
400 000 hakijaa, 10 000 työpaikkaa.
Loistotyypitkin joutuvat seurata sivusta tekee mitä vaan. On vain muutama ala, jonka tekijät työllistyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtön vaatii 15 euron tuntipalkkaa!? Muutama vuosi kortistossa opettaa vähän nöyryyttä sellaiselle porvarille.
2400 euroa kuukaudessa ei mielestäni todellakaan ole mikään massiivinen palkka. Aika pieni oikeastaan.
Ootappa kun keksivät pakottaa työttömät tietyille aloille.. heeh..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2400 euroa kuukaudessa ei mielestäni todellakaan ole mikään massiivinen palkka. Aika pieni oikeastaan.
Minulla on TES-palkka 11 euroa tunnilta.
Onko sun kokemus vanhentunut - tuletko sillä työtehoa? Miksi pitäisi maksaa jos nuorempi on yhtä hyvä tai tehokkasmpikin