Nukutteko muut etätyöläiset koskaan päiväunia?
Minä nukun pienet unet lounaan jälkeen jos mahdollista, koska se parantaa keskittymistäni ja työtehoa iltapäivällä. Vastaavasti jatkan työpäivää sitten vähän pidempään illalla. Tämä parantaa huomattavasti sekä työni että elämäni laatua.
Kommentit (51)
Joo, jos on sellainen päivä, että se on mahdollista. Joskus voin myös treenata.
Teen noita juttuja omalla ajalla lounastauolla, joka saa olla min. 30 min ja max. 1 h 30 min. Eli kirjaudumme lounasajaksi ulos töistä.
Miten pitkiä päivänokosia otatte?
Vierailija kirjoitti:
Jos rehellisesti kirjaa itsensä ulos töistä siksi aikaa ja se on ylipäätään mahdollista työtehtävien kannalta, niin miksipä ei voisi ottaa tirsoja, käydä lenkillä tai salilla tai jopa nussia. Kunhan tekee tunnit sisään sitten joko aamusta ennakkoon tai iltapäivästä. Etätyö on kätevä homma! 👉👌
No jaa, ei kaikissa töissä ole pakko tehdä tiettyä tuntimäärää päivässä, riittää että tekee työnsä. Meillä esim. on täysin vapaa etätyö, voi tehdä mistä ja milloin haluaa. Ei kukaan vaadi, että istut 8 tuntia koneen ääressä, jos hommat on tehty. Toki välillä menee sitten kauemminkin kuin 8 tuntia päivässä. Idea on molemminpuolinen luotto ja jousto. Työaikakirjaukset toki tehdään työaikalain mukaan:
Otan päikkärit kun laitan konttorini kiinni.
päikkärit on noin 30-40 min ja ei vie yöuniani.
Työpaikallamme löytyy huone missä mukava sänky lepoa varten, siinä lepäilen silloin tällöin mutta en nukahda.
Huonon yön jälkeen saatan käyttää lounastauon nukkumalla. Herätys 25 min päähän ja sohvalle nukkumaan. Lounastauon loppuessa olen työpisteellä teekuppini kanssa valmiina seuraavaan rutistukseen. Lounaan syön muutenkin vasta iltapäiväkahvin aikaan.
Minulla on myös migreeni, jos se iskee päälle, ilmoitan esihenkilölle, että käytän saldoja puolesta tunnista tuntiin, kirjaan itseni pihalle ja nukun kylmä kääre silmillä pimeässä tuon ajan. Yleensä pääsen palaamaan töihin täysin toipuneena, mutta tiukemman kohtauksen iskiessä ilmoittaudun sairaaksi loppupäiväksi.
Vierailija kirjoitti:
Joo, jos on sellainen päivä, että se on mahdollista. Joskus voin myös treenata.
Teen noita juttuja omalla ajalla lounastauolla, joka saa olla min. 30 min ja max. 1 h 30 min. Eli kirjaudumme lounasajaksi ulos töistä.
Miten pitkiä päivänokosia otatte?
N. 15 min, niin että juuri ehdin nukahtaa. Sitten herään aina ihan automaattisesti virkistyneenä.
Päiväunet on pelastus huonosti nukutun yön jälkeen! Ei mene koko päivä ihan pilalle.
En nuku päikkäreitä, ei ole tarvetta, mutta usein ulkoilen keskipäivällä ennen kuin ruokailen. Yleensä noihin menee noin tunti.
Kyllä meilläkin on Teamsit päällä, mutta kaikillahan se nyt on välillä keltaisella ja punaisella. Esimerkiksi, jos on kokouksessa varattuna tai puhuu Teams-puhelua, niin Teams näyttää punaista. Keltaiselle se menee ihan siitäkin, jos tutkii tai lukee jotain raporttia. Ei minulle ainakaan ole tullut mieleenkään, etteikö saisi pitää sellaista taukoa, mikä itselle sopii parhaiten. Teen tosi paljon töitä ja kunnon tauko välissä auttaa jaksamaan.
En ikinä ota mitään päiväunia, kun ilmeisesti nukun yöni hyvin. Eipä ole ollut tarvetta päivänokosille.
Nukutko sinä yösi huonosti vai miksi on tarvetta näille päivänokosille?
En ole nukkunut päiväunia sitten päiväkodin aikojen.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä ota mitään päiväunia, kun ilmeisesti nukun yöni hyvin. Eipä ole ollut tarvetta päivänokosille.
Nukutko sinä yösi huonosti vai miksi on tarvetta näille päivänokosille?
Vähän liian lyhyiksi jää joskus unet varmaan, kun alkaa lounaan jälkeen väsyttää. Mutta pienet tirsat riittävät korjaamaan tilanteen. AP.
Minä en taas halua noin tehdä, koska haluan tehdä asioita päiväsaikaan enkä pimeällä työajan jälkeen varsinkin näin talvisin. Kesällä tietysti eri asia.
Kunnon tauko päivällä ja sitten tekee mielllään töitä vähän pitempään, kun pimeäkin jo tulee.
Eri