Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinkkunainen, voitko naisena mielestäsi lähestyä samoin kuin miehetkin vai onko siinä jotain "väärää" jos nainen tekee niin?

Vierailija
10.01.2024 |

Mulla ois tällanen kysymys sinkkunaisille? Mitä mieltä olet itse lähestymisestä? Että itse lähestyt miestä. Entä siitä jos mies lähestyy sua?

Anna mä kerron mitä tarkoitan. Uskon että tämä ei ole täysin eri asia, vaikka olen mies. Mulle nämä asiat oli vaikeita (kuten monille). Mun isoin tunne oli lähestymistä ja deittailua kohtaan aina et "mä en kuitenkaan riitä, ei se kuitenkaan onnistu ni turha yrittää". Pelko ja ahdistus käytännössä. Silti... mun oli pakko alkaa lähestymään itse.

Mulla oli 2 tavoitetta:

1. Ei "saada naisia", vaan aidosti ymmärtää naisia ja olla viehättävä mies (koska sä et vedä puoleesi mitä haluat, sä vedät puoleesi mitä olet = feikkaaminen vs aitous omana itsenä)

2. Olla aidosti itsevarma ja tuntea miltä sosiaalis-emotionaalinen hyvinvointi ihan oikeasti tuntuu

Ratkaisu oli käytännössä asian totaalinen opiskelu ja...itse lähestyminen. Usein. Ei siksi että "nyt on haku päällä", vaan siksi, että tästä tuli mulle mun koko minuutta kehittävä elämän osa. Ja se toimi. Voin sanoa suoraan, että mä onnistuin.

Eli mä haluaisin kysyä, että miltä tämä tuntuu sinkkunaisista? Entä miehistä, en halua jättää miehiä ulos tästä. Kuulostaako tämä siltä, että lähestyminen olisi vain miehille? Että ei nainen voisi kehittää omaa minuuttaan tällä tavalla ja oikeasti löytää unelmien miehen? Tiedän toki, että tällainen ajatus on Suomessa ehkä vieraan kuuloinen joka tapauksessa. Mutta ei ehkä niin harvinainen kuin luulet, en mä ole suinkaan ainoa joka on näin tehnyt tai tekee juuri nyt.

Koska mä väitän, että asia on näin:

1. Erilaiset ahdistukset ja pelot on usein läsnä, ja jotkut niistä on tosi voimakkaita

2. Jos odottelee, että ne häviää itsestään, se ei tule tapahtumaan

3. Jos lähtee kohtaamaan pelkoja ja ahdistuksia, silloin aukeaa heti mahdollisuus niiden voittamiseen

4. Jos sen tekee deittailuun liittyen, näin sä voit myös samalla löytää oikeasti aidon rakkauden

5. Ymmärrät ja opit myös välttämään kaikki ne asiat, joita sä ET halua ja mikä EI sovi sulle ja suojelemaan itseäsi vääränlaisilta kumppaneilta jo ennen suhdetta

6. Pelkkä "sosiaalinen kehitys" ei riitä, koska jos vain yrittää "jutella vähän enemmän ihmisille", silloin tunteet ei ole oikeasti pelissä eli et ole oikeasti intiimisti tekemisissä itsesi ja toisen kanssa

7. Ei tän tarvitse olla jotain kamalaa jatkuvaa pelkojen kohtaamista, se on myös iloista ja jännittävää hyvällä tavalla ja siinä tulee syviä mahtavia elämyksiä ja kokemuksia. Ei se ole tarkoitettu vain siihen, jos ahdistaa, vaan kelle tahansa. Eikä sille tarvitse koko elämää omistaa.

8. Osa rakkaudesta on numeropeliä, eli suurin osa ihmisistä ei valitettavasti ole "oikeita" kumppaneita. Sen sijaan, että odottelee mitä tulee vastaan, kannattaa mennä itse löytämään se unelmien kumppani. Tiedän, vähän epäromanttista, mutta oikea elämä ei ole aina romanttista.

Ymmärrän, että tästä voi tulla miljoona väärinkäsitystä. Että "mitäs outoa kamaluutta ja pahuutta tämä nyt oikein on". "Onks tää nyt jotain väkisin yrittämistä?". Ei ole mitään tuollaista. Tarkoitus on tosiaan aivan terve ja positiivinen.

Eli mitä ajatuksia herää tällaisesta "oudosta" asiasta, kun Suomessa tällainen ei tosiaan ole ehkä ainakaan laajalti vielä niin esillä? Mutta mä sanoisin, että tämä on ihan uskomaton mahdollisuus oikeaan hyvään oloon omana itsenä ja rakkaudessa myös naisille, eikä siinä ole mitään pahaa.

Kommentit (156)

Vierailija
21/156 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvoa kannattavana ihmisenä ajattelin pitkään, etteivät aloitteet liity sukupuoliin. Kokemus on kuitenkin osoittanut, että miesten mielenkiinto lässähtää, jos minä naisena olen aloitteellinen. En usko, että olen lähestynyt ns. vääriä tyyppejä, sillä he ovat saattaneet tehdä aloitteita minun suuntaani joskus myöhemmin. Jotenkin nämä viritykset vain kuivuu kasaan. Jos kohtaan kiinnostavan miehen, tyydyn tekemään minun lähestymisestäni helppoa, mutta en tee aloitteita. Jos minua lähestyy ei-kiinnostava henkilö, pyrin torjumaan ystävällisesti. Enimmäkseen olen otettu lähestymisistä, sillä tiedostan niiden vaativan rohkeutta toiselta osapuolelta. Vaikka olen hillinnyt aloitteellisuuttani, olen vuosien varrella päätynyt parisuhteisiin ja treffailemaan mukavia tyyppejä vapaana ollessani. 

Sanoisin siis, ettei naisena lähestymisessä ole mitään väärää, mutta kokemukseni perusteella se ei vetoa minua kiinnostaviin miehiin.   

Vierailija
22/156 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voi lähestyä sinkkunainen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/156 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea avausviestin jorinoita mutta ei se keskustelun aloitus ole naiselle sama. Moni mies kavahtaa jo oma-aloitteisuutta ja kuvittelee naisen olevan epätoivoinen ja helppo. Niiltä menee maku kun ei saa jahdata ja saalistaa. 

jos aloitteen tekevä nainen sattuu olemaan vielä ylipainoinen ei miehiltä saa muuta kuin nyrpeää katsetta.

Vierailija
24/156 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sä pokailet naisia kehittääksesi itseäsi etkä sen takia, että olisit kiinnostunut heistä? Ymmärsinkö oikein? En voisi itse kuvitella tekeväni niin. Kyllä mun täytyy olla kiinnostunut siitä ihmisestä ja etsin jotain oli sitten kyse seksistä, parisuhteesta, treffiseurasta. Flirttailla saatan ihan muuten vaan, mutta siitähän tässä ei ollut kyse.

Vierailija
25/156 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hele mitä soopaa. Kuulostaa ihan joltain alfa-oppaan itsensäkehittämismenetelmältä, jonka joku hiton Joni on ottanut koko elämänsä sisällöksi. 

Opettele kirjoittamaan, tekstin sisältö oli erittäin vaikealukuista enkä saanut lopullisesta pointista mitään käsitystä. Siinä sulle ehkä seuraava kehittämiskohde? 

Vierailija
26/156 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, ettei voi lähestyä miestä ilman, että siitä seuraa jotain. Heti tulee katseita tm. Pitää siis varautua siihen, että jos niin tekee, se myös aiheuttaa jotain.

Kerran joku kolmas osapuoli lyöttäytyi minun ja erään varatun miehen seuraan, jonka kanssa juttelimme. Tämä kolmas kysyi heti suoraan, että olenko ko. miehen vaimo. Tämä tapahtui torilla. Siis, kyllä, keskellä kirkasta päivää ja keskellä kaupungin toria, jossa oli muitakin ihmisiä.

Erään kerran minun seuraani lyöttäytyi puolituttu mies ja jo vierekkäin istahtamisemme aiheutti merkitseviä katseita ym. muissa ihmisissä, koska molemmat meidät tunnettiin siinä paikassa ja tiedettiin sinkuiksi.

Olipa siis varattu tai sinkkumies kyseessä, niin aina seuraa jotain. Todella ärsyttävää ja seksististä. Ja nyt saa syyttää niin miehiä kuin naisiakin siitä, että vedetään ihan liian nopeita johtopäätöksiä siitä, mitä nähdään.

Kummastakaan esimerkkimiehestä en ole romanttisesti kiinnostunut.

Vierailija
27/156 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten näistäkin asioista tehdään niin vaikeita? Ensinnäkään kukaan nyt tuskin lähestyy ketään ensinäkemältä 10 sekunnissa, vaan ihmistä pitää nähdä säännöllisesti useamman kerran, jotta ne fiilikset syttyy. Sitten vain jatkossa kun törmää ihmiseen, niin puhuu vaikka niitä näitä. Toisen olemuksesta pystyy pikku hiljaa ruveta lukemaan niitä merkkejä, että onko ilmassa mahdollisesti mahdollisuus suurempaankin sutinaan.

Vierailija
28/156 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea, mutta oma kokemukseni on, että naisen aloite nousee miehillä jotenkin hattuun. Tämän tulee sitten huomaamaan suhteessa aina jotenkin, että joo, en enää tee suoria aloitteita.

Vierailija
29/156 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyl hyvä avaus. Mä toivon usein et miehet tekis ne alotteet mut toisaalta miksei sitä vois tehdä itsekin, sittenhä vois ainaki ite valita enemmän et kenen kanssa vois tulla juttua eikä vaan tarttis aina odotella eka kiinnostavan miehen alotusta ja sit olla sillee et no mitä jos täl kertaa toi tyyppi joka alko puhuu mulle ois hyvä tyyppi

Samaa mieltä hyvä avaus tärkeästä asiasta. Itse naisena olen ollut hyvin passiivinen ottamaan aloitteentekoa haltuun. Tähän vaikuttaa ennen kaikkea se pelko että jos se ensin mukavalta tuntuva mies osoittautuukin joksikin aivan muuksi pääseekö siitä eroon vai jääkö häiritsemään jollain lailla elämää.

Tämä johtuu siitä, että itsellä jo lapsuudesta asti huonoja kokemuksia vastakkaisesta sukupuolesta. Toisilla kun se ihastumisen osoittaminen on tullut sieltä negatiivisen käytöksen kautta.  Siitä jäänyt ajatus ettei kannata itse tehdä mitään jos sitten miehen psyyke onkin vähän epätasapainossa  eikä pääse eroon ja alkaa kunnon vainoamaan.  

Olen kait suhteellisen sievä kun saanut liikaakin huomiota vastakkaiselta sukupuolelta vaikkakin ne jotka osoittaneet aktiivisimmin kiinnostusta on mielestäni olleet niitä vääriä tyyppejä ei sellaisia joista itse olisin kiinnostunut. En ole kuitenkaan mitenkään hirmuisen sosiaalinen ja niiden omien huonojen kokemusten vuoksi myös kynnys tehdä itse aloitteita on korkealla.

Olen kyllä ollut jo naimisissa (tosin hänkin täysin väärä mies minulle ja eronnut olen jo aikoja sitten) lapsiakin siitä liitosta mutta olen alkanut  ajatella että ehkä mennään sinkkuna tämä loppuelämä. Hyvät on varattuja ja vapaina ne joista on nainen eronnut sellaisista syistä kuin alkoholismi, väkivalta ja jatkuva pettäminen tai jonkunlainen naisen kontrollointi. Nämä  jäävät aina jäljelle kun se seuraavakin huomaa millainen mies tosiasiassa on ja häipyy. Sitten on se passiivinen miesryhmä johon minulla ei oikein mitään tuntumaa kun en ole saanut minkäänlaista kontaktinottoyrityksiä heiltä. 

Hyvä aihe kuitenkin keskustella jos sellaiset itseensä ylikriittisesti suhtautuvat mutta tosiasiassa mukavat ja parisuhdekelpoiset miehet saisivat  tästä vinkkejä tai apua. Uskon omien kokemusteni  takia että juuri ne vääränlaiset miehet ovat hyvinkin aktiivisia ja paremmat jäävät ehkä varjoon kun kukaan ei ole ajatustenlukija niin ei voi tietää että tuo mukavanoloinen tyyppi onkin kiinnostunut.

Vierailija
30/156 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin introvertti naisena voin sanoa, et jos mies yhtään kiinnostaa niin en todellakaan lähesty häntä. En uskalla, en halua... Mut sit jos on mies joka ei herätä mitään kiinnostusta niin hänen kanssaan voin jutella ja kysellä vaikka mitä.

Mut yhtään jos olen ihastunut tai pienikin -onpas kiva mies niin ei pysty.

Vierailija
31/156 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on täällä sosiaalisesti taidottomien ihmisten kokoontumisajot.

Vierailija
32/156 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäki haluisin et miehet tekis ne alotteet...mut sit niin, miksei sitä tekis iteki...mut ku se jänskättää :D

Tottakai se jännittää. Naisena sulla on paljon suuremmat riskit, kuin pelkkien pakkien saaminen. Sen takia en itse enää tee aloitteita. Jos mies ei edes sen verran viitsi nähdä vuokseni vaivaa, että tulisi juttelemaan, ei se mua sitten oikeasti halua. Sen olen kantapään kautta oppinut. Pelkkä tuijotus ei minuun tehoa, vaikka olisi kuinka komea mies. 

Vierailija
33/156 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten näistäkin asioista tehdään niin vaikeita? Ensinnäkään kukaan nyt tuskin lähestyy ketään ensinäkemältä 10 sekunnissa, vaan ihmistä pitää nähdä säännöllisesti useamman kerran, jotta ne fiilikset syttyy. Sitten vain jatkossa kun törmää ihmiseen, niin puhuu vaikka niitä näitä. Toisen olemuksesta pystyy pikku hiljaa ruveta lukemaan niitä merkkejä, että onko ilmassa mahdollisesti mahdollisuus suurempaankin sutinaan.

Näinhän se tietenkin pitäisi olla mutta todellisuudessa miehet jotka ovat vain seksin perässä niin heihin tämä ei päde. He tekevät ulkonäköön liittyvät näkökantansa ja sitten oitis kimppuun naista iskemään ja mahdollisimman pian sänkyyn. Valitettavasti tähän ryhmään kuuluu paljon miehiä.

Vierailija
34/156 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkku N26 täällä. Kaikki suhteet tai suhteen yrittämiset on alkanut omasta aloitteesta. En koe häpeää tai että se olisi väärin.

Olen ihan tavallisen näköinen nainen ja vähän ujo, joten jos itse ei yritä mitään niin rauhassa saan olla keskenäni.

Vierailija
35/156 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset lähestyvät aina kiinnostavia miehiä, jos naisia kiinnostaa. Miehenä tehtäväsi on pitää itsesi fyysisesti mahdollisimman hyvässä kunnossa, tehdä kaikkesi ulkonäön eteen, tehdä kaikkesi elämän kehittymisen eteen ja olla saatavilla. Naiset lähestyvät nykyisin kyllä kiinnostavia miehiä, aina.

Vierailija
36/156 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä harvinaisen itsekeskeistä sontaa nähdä muut ihmiset oman itsensä kehittämisen työkaluina eikä ihmisinä, joilla on omat tunteensa ja halunsa. Mitä väliä muilla kunhan itse kehittyy. Toivottavasti mahdollisimman vähän ihmisistä samaistuu ap:n postaukseen.

Vierailija
37/156 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea avausviestin jorinoita mutta ei se keskustelun aloitus ole naiselle sama. Moni mies kavahtaa jo oma-aloitteisuutta ja kuvittelee naisen olevan epätoivoinen ja helppo. Niiltä menee maku kun ei saa jahdata ja saalistaa. 

jos aloitteen tekevä nainen sattuu olemaan vielä ylipainoinen ei miehiltä saa muuta kuin nyrpeää katsetta.

Se on täsmälleen sama miehillä. Jos mies tekee aloitteen vieraalle naiselle, niin mies on ulkonäkökeskeinen, epätoivoinen ja todennäköisesti täysin vääränlainen naiselle. Todellisuudessa vain naisten live-elämän aloitteissa onnistumisprosentti on huomattavasti korkeampi. Lähes kaikki live-elämän onnistuneet pariutumiset ovat alkaneet naisen aktiivisuudesta.

Vierailija
38/156 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä lähestyvä nainen, tapahtuu vain Hallmark elokuvissa.

Tosielämässä Urbaani legenda.

Vierailija
39/156 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama fiilis kaljuna miehenä. Ihan samoja katseita tulee naisilta, eli turha valittaa sukupuolisesti mistään.

Vierailija
40/156 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvoa kannattavana ihmisenä ajattelin pitkään, etteivät aloitteet liity sukupuoliin. Kokemus on kuitenkin osoittanut, että miesten mielenkiinto lässähtää, jos minä naisena olen aloitteellinen. En usko, että olen lähestynyt ns. vääriä tyyppejä, sillä he ovat saattaneet tehdä aloitteita minun suuntaani joskus myöhemmin. Jotenkin nämä viritykset vain kuivuu kasaan. Jos kohtaan kiinnostavan miehen, tyydyn tekemään minun lähestymisestäni helppoa, mutta en tee aloitteita. Jos minua lähestyy ei-kiinnostava henkilö, pyrin torjumaan ystävällisesti. Enimmäkseen olen otettu lähestymisistä, sillä tiedostan niiden vaativan rohkeutta toiselta osapuolelta. Vaikka olen hillinnyt aloitteellisuuttani, olen vuosien varrella päätynyt parisuhteisiin ja treffailemaan mukavia tyyppejä vapaana ollessani. 

Sanoisin siis, ettei naisena lähestymisessä ole mitään väärää, mutta kokemukseni perusteella se ei vetoa minua kiinnostaviin miehiin. 

ongelmahan on siinä, että naiset tekee aloitteet korkeampitasoisille miehille, joille kelpaa panoksi mutta ei parisuhteeseen.