Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinkkunainen, voitko naisena mielestäsi lähestyä samoin kuin miehetkin vai onko siinä jotain "väärää" jos nainen tekee niin?

Vierailija
10.01.2024 |

Mulla ois tällanen kysymys sinkkunaisille? Mitä mieltä olet itse lähestymisestä? Että itse lähestyt miestä. Entä siitä jos mies lähestyy sua?

Anna mä kerron mitä tarkoitan. Uskon että tämä ei ole täysin eri asia, vaikka olen mies. Mulle nämä asiat oli vaikeita (kuten monille). Mun isoin tunne oli lähestymistä ja deittailua kohtaan aina et "mä en kuitenkaan riitä, ei se kuitenkaan onnistu ni turha yrittää". Pelko ja ahdistus käytännössä. Silti... mun oli pakko alkaa lähestymään itse.

Mulla oli 2 tavoitetta:

1. Ei "saada naisia", vaan aidosti ymmärtää naisia ja olla viehättävä mies (koska sä et vedä puoleesi mitä haluat, sä vedät puoleesi mitä olet = feikkaaminen vs aitous omana itsenä)

2. Olla aidosti itsevarma ja tuntea miltä sosiaalis-emotionaalinen hyvinvointi ihan oikeasti tuntuu

Ratkaisu oli käytännössä asian totaalinen opiskelu ja...itse lähestyminen. Usein. Ei siksi että "nyt on haku päällä", vaan siksi, että tästä tuli mulle mun koko minuutta kehittävä elämän osa. Ja se toimi. Voin sanoa suoraan, että mä onnistuin.

Eli mä haluaisin kysyä, että miltä tämä tuntuu sinkkunaisista? Entä miehistä, en halua jättää miehiä ulos tästä. Kuulostaako tämä siltä, että lähestyminen olisi vain miehille? Että ei nainen voisi kehittää omaa minuuttaan tällä tavalla ja oikeasti löytää unelmien miehen? Tiedän toki, että tällainen ajatus on Suomessa ehkä vieraan kuuloinen joka tapauksessa. Mutta ei ehkä niin harvinainen kuin luulet, en mä ole suinkaan ainoa joka on näin tehnyt tai tekee juuri nyt.

Koska mä väitän, että asia on näin:

1. Erilaiset ahdistukset ja pelot on usein läsnä, ja jotkut niistä on tosi voimakkaita

2. Jos odottelee, että ne häviää itsestään, se ei tule tapahtumaan

3. Jos lähtee kohtaamaan pelkoja ja ahdistuksia, silloin aukeaa heti mahdollisuus niiden voittamiseen

4. Jos sen tekee deittailuun liittyen, näin sä voit myös samalla löytää oikeasti aidon rakkauden

5. Ymmärrät ja opit myös välttämään kaikki ne asiat, joita sä ET halua ja mikä EI sovi sulle ja suojelemaan itseäsi vääränlaisilta kumppaneilta jo ennen suhdetta

6. Pelkkä "sosiaalinen kehitys" ei riitä, koska jos vain yrittää "jutella vähän enemmän ihmisille", silloin tunteet ei ole oikeasti pelissä eli et ole oikeasti intiimisti tekemisissä itsesi ja toisen kanssa

7. Ei tän tarvitse olla jotain kamalaa jatkuvaa pelkojen kohtaamista, se on myös iloista ja jännittävää hyvällä tavalla ja siinä tulee syviä mahtavia elämyksiä ja kokemuksia. Ei se ole tarkoitettu vain siihen, jos ahdistaa, vaan kelle tahansa. Eikä sille tarvitse koko elämää omistaa.

8. Osa rakkaudesta on numeropeliä, eli suurin osa ihmisistä ei valitettavasti ole "oikeita" kumppaneita. Sen sijaan, että odottelee mitä tulee vastaan, kannattaa mennä itse löytämään se unelmien kumppani. Tiedän, vähän epäromanttista, mutta oikea elämä ei ole aina romanttista.

Ymmärrän, että tästä voi tulla miljoona väärinkäsitystä. Että "mitäs outoa kamaluutta ja pahuutta tämä nyt oikein on". "Onks tää nyt jotain väkisin yrittämistä?". Ei ole mitään tuollaista. Tarkoitus on tosiaan aivan terve ja positiivinen.

Eli mitä ajatuksia herää tällaisesta "oudosta" asiasta, kun Suomessa tällainen ei tosiaan ole ehkä ainakaan laajalti vielä niin esillä? Mutta mä sanoisin, että tämä on ihan uskomaton mahdollisuus oikeaan hyvään oloon omana itsenä ja rakkaudessa myös naisille, eikä siinä ole mitään pahaa.

Kommentit (156)

Vierailija
41/156 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvoa kannattavana ihmisenä ajattelin pitkään, etteivät aloitteet liity sukupuoliin. Kokemus on kuitenkin osoittanut, että miesten mielenkiinto lässähtää, jos minä naisena olen aloitteellinen. En usko, että olen lähestynyt ns. vääriä tyyppejä, sillä he ovat saattaneet tehdä aloitteita minun suuntaani joskus myöhemmin. Jotenkin nämä viritykset vain kuivuu kasaan. Jos kohtaan kiinnostavan miehen, tyydyn tekemään minun lähestymisestäni helppoa, mutta en tee aloitteita. Jos minua lähestyy ei-kiinnostava henkilö, pyrin torjumaan ystävällisesti. Enimmäkseen olen otettu lähestymisistä, sillä tiedostan niiden vaativan rohkeutta toiselta osapuolelta. Vaikka olen hillinnyt aloitteellisuuttani, olen vuosien varrella päätynyt parisuhteisiin ja treffailemaan mukavia tyyppejä vapaana ollessani. 

Sanoisin siis, ettei naisena lähestymisessä ole mitään väärää, mutta kokemukseni perusteella se ei vetoa minua kiinnostaviin miehiin. 

Siinä on just se, että mies suostui seurustelemaan sun kanssa vaikkei ollutkaan sinusta yhtään kiinnostunut. Tällä tavoin miehet "kehittää itseään".

Naiset eivät ala seurustelemaan vain kerätäkseen sulkia hattuunsa ja saadakseen vakipanon tai nyrkkeilysäkin, joten miehillä riskit ovat naurettavan pienet. 

Vierailija
42/156 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea, kun pidin kauheana jaaritteluna.

Olen naisena niin sinkkuna kuin varattunakin lähestynyt haluamaani miestä miettimättä asiaa yhtään sen enempää. 

Voitko referoida, että mitä pitäis miettiä, tai vastata että onko nyt niin väärin lähestyä sen kummempia miettimättä?

Ai että varattunakin tosta vaan lähestytään mitään miettimättä...?

No meitä naisiakin on moneen junaan 😄 toisille se uskollisuus parisuhteessa ei millään tavalla tärkeä. Itse en ole sellainen ja toki haluaisin vastaavanlaisen miehen mutta nämä joille parisuhde on jotain muuta niin ovat kyllä varsin aktiivisesti iskuyrityksiä tekemässä. Tämä on itseasiassa mielenkiintoinen juttu kun nuo aktiiviset iskijät niin miehet kuin naisetkin olisivat parhaimmillaan varmaankin  toisilleen mutta päätyvät kuitenkin iskemään niitä joilla on toisenlaiset arvot. Hmmm..? Mitähän siitä pitäisi ajatella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/156 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäki haluisin et miehet tekis ne alotteet...mut sit niin, miksei sitä tekis iteki...mut ku se jänskättää :D

Tottakai se jännittää. Naisena sulla on paljon suuremmat riskit, kuin pelkkien pakkien saaminen. Sen takia en itse enää tee aloitteita. Jos mies ei edes sen verran viitsi nähdä vuokseni vaivaa, että tulisi juttelemaan, ei se mua sitten oikeasti halua. Sen olen kantapään kautta oppinut. Pelkkä tuijotus ei minuun tehoa, vaikka olisi kuinka komea mies. 

Olen ihan samoilla linjoilla naisten suhteen. Olen kuullut, että naiset kyllä lähestyvät miehiä, kun mies on hyvännäköinen.

Vierailija
44/156 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi mieleen, kun kapakassa eräs itseäni nuorempi nainen lähestyi. Kerroin hänelle, että on erittäin harvinaista, että kukaan nainen ottaa kontaktia, josta taas hän hämmästyi kovasti. Istuttiin siinä sitten juttelemassa tuntikausia. Tästä on jo vuosia, eikä kukaan nainen ole sen jälkeen lähestynyt - eli palattiin jälleen normitilanteeseen.

Vierailija
45/156 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa parisuhteen, on siihen panostettava aikaa ja todella moneen ihmiseen on tutustuttava. Sama se työpaikkojen kanssa. Pakko niitä työhakemuksia on tehtailla (usein jopa satoja! ), kunnes tärppää. 

Jos itsetuntonne on niin huono, että jo muutamien pakkien päästä heitätte hanskat tiskiin, niin se on sitten teidän valintanne. 

Vierailija
46/156 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ongelmahan on siinä, että naiset tekee aloitteet korkeampitasoisille miehille, joille kelpaa panoksi mutta ei parisuhteeseen"

Ja ne matalatasoiset miehet suostuu parisuhteeseen samasta syystä. Saadakseen vakipanon. Eli nainen ei voi koskaan voittaa.

Vierailija
47/156 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyl musta tuntuu usein, et ikään ku nainen ei "saisi" lähestyä, että on jotenkin "epätoivoista" tai jotain..

Tietenkin naiset saa lähestyä ja ihan suotavaa se olisikin. Omista kokemuksista vaan noin 80% on ollut eri tavoin outoja ja toisinaan jo päälle päin erikoisilta naisilta. Koen siis samaistumista naisten kanssa kun ihme hyypiöt tekevät iskujaan, mutta miehinä tietenkin seison tukevasti valtapositiossa niin voin suhtautua tuohon huumorilla, toisin kuin naiset. 

Pienellä harjoittelulla ja itsensä sivistämisellä noista meikäläisenkin iskijöistä varmaan valtaosa olisi vaikuttanut ihan tolkullisilta. 

Oisko tässä just se, että kun tällaista lähestymistä ei kovin yleisesti tehdä ainakaan oman itsevarmuuden jne kehittämisen kannalta, niin se voi sitten usein olla vä

Oma kokemukseni sellaisista naisista jotka tekevät aktiivisesti iskuyrityksiä on se etteivät ainakaan kovin naisellisia tai kauniitakaan ole vaan hyvin peruspirkkoja ulkonäöltä mutta hyvin aktiivisia muuten ja toisaalta heillä ei varmaan ole paljon tilanteita että miehet yrittäisivät heitä iskeä joten ottavat homman haltuun itse ja kun ei ole niitä ikäviä kokemuksia vääränlaisten miesten iskuyrityksistä niin ei mitään kynnystä sen suhteen.

Vierailija
48/156 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas on täällä sosiaalisesti taidottomien ihmisten kokoontumisajot.

Ei ole kyse sosiaalisesti taidottomista vaan exrovertit ja introvertit joilla on erilainen käyttäytymistapa luonnostaan. 

Vierailija
49/156 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyse sosiaalisesti taidottomista vaan exrovertit ja introvertit joilla on erilainen käyttäytymistapa luonnostaan. 

No minulla, introvertilla on aina ollut parisuhde. Ensimmäinen liitto kesti 15 vuotta, yksi seurustelusuhde 2 vuotta ja nyt olen ollut parisuhteessa jo 6 vuotta. Ja aina olen itse ollut se aktiivisempi osapuoli. Mutta minulla onkin aina ollut hyvä itsetunto. 

Vierailija
50/156 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monelle ekstrovertille, joilla on teini-iästä asti positiivisia kokemuksia vastakkaisen sukupuolen lähestymisestä ja onnistumisia vyöllä + ulkonäköä vaikka muille jakaa siihen päälle, niin lähestymisen pelko on typerintä maailmassa. He eivät voi käsittää, miten jollekin seksin tai parisuhteen saanti on mikään temppu. Kun ei ole muusta kokemusta, kuin onnistuneista baari-illoista, alkoholista, irtosuhteista, parisuhteista jne jne...

Vierailija
51/156 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten ja miesten välillä on se ero, että nainen tulee hyvin helposti hyväksikäytetyksi ollessaan aloitteellinen. Tarkoitan sitä, että hyvin moni mies suostuu naisen lähestymiseen vaikka he ei olisi oikeasti kiinnostuneita tästä naisesta. Varsinkin jos nainen suostuu harrastamaan seksiä voi käydä jopa niin, että mies asuu hänen kanssaan mutta ei ole koskaan tosissaan naisen suhteen vaan odottaa yhä "sitä oikeaa". Pahimmassa tapauksessa mies vie naiselta hänen hedelmälliset vuodet. 

Vierailija
52/156 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten ja miesten välillä on se ero, että nainen tulee hyvin helposti hyväksikäytetyksi ollessaan aloitteellinen. Tarkoitan sitä, että hyvin moni mies suostuu naisen lähestymiseen vaikka he ei olisi oikeasti kiinnostuneita tästä naisesta. Varsinkin jos nainen suostuu harrastamaan seksiä voi käydä jopa niin, että mies asuu hänen kanssaan mutta ei ole koskaan tosissaan naisen suhteen vaan odottaa yhä "sitä oikeaa". Pahimmassa tapauksessa mies vie naiselta hänen hedelmälliset vuodet. 

Aloitteella ei ole tähän mitään merkitystä. Mies voi ja lähestyykin mielellään naista, jolta ajattelee saavansa pelkkää seksiä. Miehellä ei ole välttämättä mitään erityistä mielenkiintoa naista kohtaan, vaan kunhan joltain saisi. Se, lähestyykö mies vai lähestytkö sinä, ei ole mitään väliä.

Vierailija
53/156 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole mielenkiintoista, miten naiset itsekin lipsauttelevat tätä "suostuu seksiin", vaikka eikös se mennyt niin, että nainen ei ole antajan roolissa? Vai onko sittenkin niin, että nainen antaa ja mies saa?

Vierailija
54/156 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monelle ekstrovertille, joilla on teini-iästä asti positiivisia kokemuksia vastakkaisen sukupuolen lähestymisestä ja onnistumisia vyöllä + ulkonäköä vaikka muille jakaa siihen päälle, niin lähestymisen pelko on typerintä maailmassa. He eivät voi käsittää, miten jollekin seksin tai parisuhteen saanti on mikään temppu. Kun ei ole muusta kokemusta, kuin onnistuneista baari-illoista, alkoholista, irtosuhteista, parisuhteista jne jne...

Kyllä sinä puhut nyt sosiaalisesti taidottoman suulla. Introvertti ei ole sosiaalisesti taidoton. Introverttejä on parisuhteissa vaikka kuinka paljon. 

Vierailija
55/156 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinä puhut nyt sosiaalisesti taidottoman suulla. Introvertti ei ole sosiaalisesti taidoton. Introvertte

Puhun kaljun ja ruman miehen suulla, en sosiaalisesti taidottoman.

Vierailija
56/156 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä elämä on nykyään todella vaikeaa sinkuille. Ennen ei onneksi ollut. Tässä esimerkki omasta elämästäni: ollessani nuorena baarissa muistan kolme kertaa hymyilleeni täysin tuntemattomalle, suurin piirtein omanikäiselleni miehelle. Näistä yksi johti lyhyeen tapailuun (v -94), yksi lyhyeen seurustelusuhteeseen (-90) ja yksi suhteeseen, joka jatkuu tänäkin päivänä (-95). Kyllä vain kaikki oli ennen vanhaan paremmin, tai ainakin helpompaa.. 😉

N55

Vierailija
57/156 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinä puhut nyt sosiaalisesti taidottoman suulla. In

Eli itsetunnottoman. 

Vierailija
58/156 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä harvinaisen itsekeskeistä sontaa nähdä muut ihmiset oman itsensä kehittämisen työkaluina eikä ihmisinä, joilla on omat tunteensa ja halunsa. Mitä väliä muilla kunhan itse kehittyy. Toivottavasti mahdollisimman vähän ihmisistä samaistuu ap:n postaukseen.

Tämähän on mielenkiintoinen aihe myös naisille eli voisiko nainen tehdä aloitteita. Nythän sekä miehissä että naisissa on sekä passiivisia että aktiivisia.  Hyvä keskustelu mielestäni jottei nämä parisuhteiden alut jäisi vain aktiivisten varaan kun jää miettimään onko liitot sitten kovin hyvällä pohjalla jos se passiivinen osapuoli on vain tyytynyt siihen mitä vastaan tullut. Tässä keskustelussa  tullut jo hyviä viestejä asiaan liittyen.

Vierailija
59/156 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä elämä on nykyään todella vaikeaa sinkuille. Ennen ei onneksi ollut. Tässä esimerkki omasta elämästäni: ollessani nuorena baarissa muistan kolme kertaa hymyilleeni täysin tuntemattomalle, suurin piirtein omanikäiselleni miehelle. Näistä yksi johti lyhyeen tapailuun (v -94), yksi lyhyeen seurustelusuhteeseen (-90) ja yksi suhteeseen, joka jatkuu tänäkin päivänä (-95). Kyllä vain kaikki oli ennen vanhaan paremmin, tai ainakin helpompaa.. 😉

N55

90-luvun alussa ei ollut mitään muuta mahdollisuutta, kuin lähestyä livenä toista ihmistä. Sosiaaliset taidot olivat myöskin aivan toisella tasolla, koska ihmisten piti päivittäin puhua toistensa kanssa ja hoitaa kaikki virallisetkin asiat virastoissa yms. missä kohdattiin ihminen. Jos mies halusi naisen, niin oli pakko uskaltaa lähestyä naista. Yleensä tämä on tietysti ohitettu alkoholin kanssa, kuten nykyäänkin, ettei tuntisi lapsensa iskostettua häpeää.

No nykyään ei tarvitse lähestyä ja vaikeaahan se silloin on.

Vierailija
60/156 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä harvinaisen itsekeskeistä sontaa nähdä muut ihmiset oman itsensä kehittämisen työkaluina eikä ihmisinä, joilla on omat tunteensa ja halunsa. Mitä väliä muilla kunhan itse kehittyy. Toivottavasti mahdollisimman vähän ihmisistä samaistuu ap:n postaukseen.

Tämähän on mielenkiintoinen aihe myös naisille eli voisiko nainen tehdä aloitteita. Nythän sekä miehissä että naisissa on sekä passiivisia että aktiivisia.  Hyvä keskustelu mielestäni jottei nämä parisuhteiden alut jäisi vain aktiivisten varaan kun jää miettimään onko liitot sitten kovin hyvällä pohjalla jos se passiivinen osapuoli on vain tyytynyt siihen mitä vastaan tullut. Tässä keskustelussa  tullut jo hyviä viestejä asiaan liittyen.

Ei ole erityisen mielenkiintoinen aihe, koska naiset tekevät aloitteita. Ja jos eivät tee, niin Tinderissä he kyllä sen voivat tehdä ihan hyvin.