Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinkkunainen, voitko naisena mielestäsi lähestyä samoin kuin miehetkin vai onko siinä jotain "väärää" jos nainen tekee niin?

Vierailija
10.01.2024 |

Mulla ois tällanen kysymys sinkkunaisille? Mitä mieltä olet itse lähestymisestä? Että itse lähestyt miestä. Entä siitä jos mies lähestyy sua?

Anna mä kerron mitä tarkoitan. Uskon että tämä ei ole täysin eri asia, vaikka olen mies. Mulle nämä asiat oli vaikeita (kuten monille). Mun isoin tunne oli lähestymistä ja deittailua kohtaan aina et "mä en kuitenkaan riitä, ei se kuitenkaan onnistu ni turha yrittää". Pelko ja ahdistus käytännössä. Silti... mun oli pakko alkaa lähestymään itse.

Mulla oli 2 tavoitetta:

1. Ei "saada naisia", vaan aidosti ymmärtää naisia ja olla viehättävä mies (koska sä et vedä puoleesi mitä haluat, sä vedät puoleesi mitä olet = feikkaaminen vs aitous omana itsenä)

2. Olla aidosti itsevarma ja tuntea miltä sosiaalis-emotionaalinen hyvinvointi ihan oikeasti tuntuu

Ratkaisu oli käytännössä asian totaalinen opiskelu ja...itse lähestyminen. Usein. Ei siksi että "nyt on haku päällä", vaan siksi, että tästä tuli mulle mun koko minuutta kehittävä elämän osa. Ja se toimi. Voin sanoa suoraan, että mä onnistuin.

Eli mä haluaisin kysyä, että miltä tämä tuntuu sinkkunaisista? Entä miehistä, en halua jättää miehiä ulos tästä. Kuulostaako tämä siltä, että lähestyminen olisi vain miehille? Että ei nainen voisi kehittää omaa minuuttaan tällä tavalla ja oikeasti löytää unelmien miehen? Tiedän toki, että tällainen ajatus on Suomessa ehkä vieraan kuuloinen joka tapauksessa. Mutta ei ehkä niin harvinainen kuin luulet, en mä ole suinkaan ainoa joka on näin tehnyt tai tekee juuri nyt.

Koska mä väitän, että asia on näin:

1. Erilaiset ahdistukset ja pelot on usein läsnä, ja jotkut niistä on tosi voimakkaita

2. Jos odottelee, että ne häviää itsestään, se ei tule tapahtumaan

3. Jos lähtee kohtaamaan pelkoja ja ahdistuksia, silloin aukeaa heti mahdollisuus niiden voittamiseen

4. Jos sen tekee deittailuun liittyen, näin sä voit myös samalla löytää oikeasti aidon rakkauden

5. Ymmärrät ja opit myös välttämään kaikki ne asiat, joita sä ET halua ja mikä EI sovi sulle ja suojelemaan itseäsi vääränlaisilta kumppaneilta jo ennen suhdetta

6. Pelkkä "sosiaalinen kehitys" ei riitä, koska jos vain yrittää "jutella vähän enemmän ihmisille", silloin tunteet ei ole oikeasti pelissä eli et ole oikeasti intiimisti tekemisissä itsesi ja toisen kanssa

7. Ei tän tarvitse olla jotain kamalaa jatkuvaa pelkojen kohtaamista, se on myös iloista ja jännittävää hyvällä tavalla ja siinä tulee syviä mahtavia elämyksiä ja kokemuksia. Ei se ole tarkoitettu vain siihen, jos ahdistaa, vaan kelle tahansa. Eikä sille tarvitse koko elämää omistaa.

8. Osa rakkaudesta on numeropeliä, eli suurin osa ihmisistä ei valitettavasti ole "oikeita" kumppaneita. Sen sijaan, että odottelee mitä tulee vastaan, kannattaa mennä itse löytämään se unelmien kumppani. Tiedän, vähän epäromanttista, mutta oikea elämä ei ole aina romanttista.

Ymmärrän, että tästä voi tulla miljoona väärinkäsitystä. Että "mitäs outoa kamaluutta ja pahuutta tämä nyt oikein on". "Onks tää nyt jotain väkisin yrittämistä?". Ei ole mitään tuollaista. Tarkoitus on tosiaan aivan terve ja positiivinen.

Eli mitä ajatuksia herää tällaisesta "oudosta" asiasta, kun Suomessa tällainen ei tosiaan ole ehkä ainakaan laajalti vielä niin esillä? Mutta mä sanoisin, että tämä on ihan uskomaton mahdollisuus oikeaan hyvään oloon omana itsenä ja rakkaudessa myös naisille, eikä siinä ole mitään pahaa.

Kommentit (156)

Vierailija
141/156 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen oppinut pelkäämään naisten aloitteita. Esimerkiksi johonkin baariin mennessä ne on aina ne muutamat kaikista elähteneimmät, rähjäisimmät ja juopuneimmat naiset, jotka iskevät silmänsä minuun. En ole itsekään mikään kedon komein päivänkakkara, vaan lihaksikas, kalju ja kokopartainen. Jostain joulupukin ja portsarin välimaastosta. Yleensä olen työ- tai harrastuskavereiden kanssa liikkeellä ja aina selvinpäin. 

Vierailija
142/156 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaanpa kerrankin rehellisiä.

Tarkoitus on tässä sama kuin siinä asetelmassa normonainen ja syrjäytynyt mies. Eli miksei ne tasokkaat naiset tee aloitteita? Naisen taso tarkoittaa: nuori (tai ainakin saman ikäinen kuin mies, mielellään miestä nuorempi kuitenkin) ja vähintään perusnätti, perusfiksu itsestään huolehtiva ja itsensä elättävä nainen. Näin.

Muidenkin naisten aloitteet "kelpaa" koska pitäähän miesten päästä "kehittämään itseään", toisinsanoen kerryttämään kokemusta, egoa ja itsevarmuutta saadakseen sen tasokkaamman naisen. Tai jos ei saa sellaista, saa kuitenkin edes vakipillun. Muutenhan miehestä tulee...hyvänen aika...inseliii! Pahinta maailmassaaaaa! Naisten vikaaaaa!

Ei mee selitykset läpi. Kautta aikojen on miesten, urosten pitänyt todistaa kelpaavuutensa lisääntymispuuhiin, naisen ei sitä tarvitse erikseen tehdä koska nainen lisääntyy silti. Vaikka pakolla.

Naisissa ei ole niin suurt

Liehittelyä ei tarvita nettideittailun aikakaudella. Naisten "mieheksi" mainitsemat miehet saavat siitä sovelluksesta kaiken tarvitsemansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/156 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole itse lähestynyt naisia ikinä. Olen ollut pitkään naimisissa ja seurustellut sitä ennen useita kertoja, ja niitä yhden yön juttuja kymmenittäin. Niin että kyllä naisetkin osaa lähestyä jos haluavat. Ja kyllä minä lähden herkästi juttuun mukaan jos nainen on kiinnostava, ja osaan myös torjua kohteliaasti jos minä en ole kiinnostunut. Nykyinen käytti väsytys taktiikkaa minuun. Ja jälkikäteen olen jopa onnellinen että teki sen väsytys taktiikan. Todellinen löytö jota en ihan heti alussa tajunnut. Piti vaan antaa tilaisuus, itselleni ja vaimolle.

Juuri tämähän se on, että naiset kyllä lähestyvät, kun mies on noin kovatasoinen, kun sinä todennäköisesti olet. En näe mitään syytä, miksi miesten pitäisi missään tilanteissa olla lähestyvä osapuoli, kun siitä ei todennäköisesti ole mitään hyötyä ja ei johda mihinkään.

Niin? Ei miehetkään lähesty kuin kovatasoisia naisia tosimielellä ja hyväntahtoisesti.

Tuskinpa tuonkaan miehen nainen on mikään rööki suussa kiroileva tynnyriä muistuttava kaljaa kittaava WT nainen, jonka joka toinen sana on naisen alapää?

Vierailija
144/156 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole itse lähestynyt naisia ikinä. Olen ollut pitkään naimisissa ja seurustellut sitä ennen useita kertoja, ja niitä yhden yön juttuja kymmenittäin. Niin että kyllä naisetkin osaa lähestyä jos haluavat. Ja kyllä minä lähden herkästi juttuun mukaan jos nainen on kiinnostava, ja osaan myös torjua kohteliaasti jos minä en ole kiinnostunut. Nykyinen käytti väsytys taktiikkaa minuun. Ja jälkikäteen olen jopa onnellinen että teki sen väsytys taktiikan. Todellinen löytö jota en ihan heti alussa tajunnut. Piti vaan antaa tilaisuus, itselleni ja vaimolle.

Juuri tämähän se on, että naiset kyllä lähestyvät, kun mies on noin kovatasoinen, kun sinä todennäköisesti olet. En näe mitään syytä, miksi miesten pitäisi missään tilanteissa olla lähestyvä osapuoli, kun siitä ei todennäköisesti ole mitään hyötyä ja ei j

Pointti oli se, ettei miesten tarvitse tehdä aloitteita, jos niin ei tahdo tai uskalla. Naiset kyllä lähestyvät itse silloin, kun mies on sellainen, jonka nainen haluaa. Ja jos ei uskalla tehdä aloitteita, niin sitten menee Tinderiin. Siellä naiset tekevät myös aloitteita niille samoille miehille, joille tekisivät aloitteita baarissakin.

Vierailija
145/156 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kytätään asioita ihan faktojen ja tilastojen valossa ja niinhän me tykätään tehdä, naiselle kaikkein vaarallisin mies on oma mies. Naisia kuolee maailmalla joka ikinen päivä tuhansittain oman miehensä käsiin. Suomessakin joka ikinen vuosi joku mies murhaa oman naisensa. Joten kyllä naisilla on syytäkin olla kranttuja. Paljon krantumpia kuin ovat, ei kun nostamaan tasoa vaan ylemmäksi, että saadaan nämä heikkojen joutomiesten geenit pois kuleksimasta.

Vierailija
146/156 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei ole sopinut livenä lähestymiset. Tai seksiin kyllä, mutta parisuhteeseen ei. Siksi mun parisuhteet ovat alkaneet deittipalstalta tai Tinderistä. Koska todennäköisyys sille, että se toinenkin on hakemassa parisuhdetta niin kuin minäkin, on suurempi esim. Tinderissä. 

Ja nyt varmaan kysyt, että miten seksiä saa livenä? No ihan siitä, että mies istuu yksin pöydässä ja menee juttelemaan sille. Ihan näin yksinkertaista. 

Ei ole mitään kokemusta noista deittipalveluista, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn, että miten sä saat juttelemalla siellä karsittua niistä sadoista miehistä sen, joka ei ole kiinnostunut seksistä, vaan parisuhteesta ja siitäkin juuri sinun kanssasi, eikä niiden satojen muiden joista on tykkäillyt?

Jos saisin tähän hyvän vinkin, voisin uskaltaakin yrittää noita palveluja.  Koska mä en vaan näe miten se tinderissä oleva mies on ihan eri tyyppi kuin tuo mainitsemasi baarissa yksin istuva mies.

Vierailija
147/156 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

M G T O W

Vierailija
148/156 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen oppinut pelkäämään naisten aloitteita. Esimerkiksi johonkin baariin mennessä ne on aina ne muutamat kaikista elähteneimmät, rähjäisimmät ja juopuneimmat naiset, jotka iskevät silmänsä minuun. En ole itsekään mikään kedon komein päivänkakkara, vaan lihaksikas, kalju ja kokopartainen. Jostain joulupukin ja portsarin välimaastosta. Yleensä olen työ- tai harrastuskavereiden kanssa liikkeellä ja aina selvinpäin. 

Ja mikähän tässäkin nyt sitten pelottaa? Tekeekö ne naiset sulle jotain pahaa, jos annat pakit? Aina naurattaa nää miesten pelot. Naisena kun antaa pakit, se mies voi oikeasti käydä päälle tai esimerkiksi lähteä seuraamaan sua sieltä baarista. 

Miten se sanonta meni? Olen unohtanut sen. Jotenkin että naisen suurin pelko on tulla miehen tappamaksi, kun taas miehen suurin pelko on saada naiselta rukkaset.

Kannattaa pikkasen laittaa asioita perspektiiviin. Vaikka eihän se tietenkään niin yksinkertaista ole. Eihän mekään täällä Suomessa tajuta olevamme maailman onnellisin kansa, vaikka kuinka paljon katsoisimme dokkareita nälkää näkevistä lapsista.

Vierailija
149/156 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei ole sopinut livenä lähestymiset. Tai seksiin kyllä, mutta parisuhteeseen ei. Siksi mun parisuhteet ovat alkaneet deittipalstalta tai Tinderistä. Koska todennäköisyys sille, että se toinenkin on hakemassa parisuhdetta niin kuin minäkin, on suurempi esim. Tinderissä. 

Ja nyt varmaan kysyt, että miten seksiä saa livenä? No ihan siitä, että mies istuu yksin pöydässä ja menee juttelemaan sille. Ihan näin yksinkertaista. 

Ei ole mitään kokemusta noista deittipalveluista, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn, että miten sä saat juttelemalla siellä karsittua niistä sadoista miehistä sen, joka ei ole kiinnostunut seksistä, vaan parisuhteesta ja siitäkin juuri sinun kanssasi, eikä niiden satojen muiden joista on tykkäillyt?

Jos saisin tähän hyvän vinkin, voisin uskaltaakin yrittää noita palveluja.  Koska mä en

Mätsäämällä vain niiden kanssa, joista olet aidosti kiinnostunut. Älä juttele sadoille miehille, vaan vaikka kahdelle mätsillesi.

Vierailija
150/156 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten ja miesten välillä on se ero, että nainen tulee hyvin helposti hyväksikäytetyksi ollessaan aloitteellinen. Tarkoitan sitä, että hyvin moni mies suostuu naisen lähestymiseen vaikka he ei olisi oikeasti kiinnostuneita tästä naisesta. Varsinkin jos nainen suostuu harrastamaan seksiä voi käydä jopa niin, että mies asuu hänen kanssaan mutta ei ole koskaan tosissaan naisen suhteen vaan odottaa yhä "sitä oikeaa". Pahimmassa tapauksessa mies vie naiselta hänen hedelmälliset vuodet. 

Siinä vaiheessa nainen voi olla jo vanha jolloin se näkyy jo naamassa, kertyneissä kiloissa ja hankaloittaa uuden kumppanin saamista. 

Vierailija
151/156 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mätsäämällä vain niiden kanssa, joista olet aidosti kiinnostunut. Älä juttele sadoille miehille, vaan vaikka kahdelle mätsillesi."

Ei tämä ollut mikään vastaus siihen kysymykseen. Noinhan naiset tekeekin. 

Vierailija
152/156 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähes kaikki parisuhteeni ja muut tapailut on lähteneet liikkeelle minun aloitteestani, niin olen päätynyt suhteisiin joissa olen joutunut miettimään "tykkääkö toi musta oikeasti... Ei meinaan vaikuta siltä", eli se toinen on käyttäytynyt kuin hän vain päätyi suhteeseen kanssani koska olin saatavilla, ei siksi että hän olisi ollut erityisen ihastunut minuun. Siksi en tee enää aloitteita. Olisi kiva kerrankin olla se jota "jahdataan" ja tuntea että se toinen haluaa juuri minut. En siis toimi sen mukaan mitä sukupuolta olen, vaan kokemuksieni perusteella.

Miehet päätyvät pääasiassa suhteeseen yksittäisen naisen kanssa, joka on saatavilla. Harvalla miehellä on mitään valinnanvaraa kiinnostuneista naisista.

Harvalla naisellakaan on valinnanvaraa kiinnostuneista miehistä. Se että "mies päätyy suhteeseen yksittäisen saatavilla olevan naisen kanssa", ei tarkoita että mies on kyseisestä naisesta kiinnostunut pätkääkään.

Vierailija
153/156 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eron jälkeen (15-vuotisesta suhteesta) paitsi lähestyin miehiä itse ihan vain hetken keskusteluakin ajatellen, myös yritin jäädä joksikin aikaa juttelemaan ilman tavaksi muotoutuneita äkkipakkeja, jos minua lähestyttiin ja jutulle tulija oli asiallinen ja kohtelias. Eli tietoisesti pyrin hellittämään kuorestani ja totuttelemaan siihen, että onkin avoin maailmalle ja jopa uudelle suhteelle. Opettelemaan turvallista small talkia. Jonkin aikaa kului näin, kunnes tapasin nykyisen puolisoni. Siinä vaiheessa olin tilanteessa paljon rennommin oma itseni.

Ihmettelen, että aloitus on saanut niin paljon alapeukkuja, tarkoitus selvästi hyvä ja ajatus toimiva. Jos kaipaa rakkautta, se on ihan ok. Jos haluaa kehittyä ihmissuhteissa, sekin on, ja parhaiten kehittyy harjoittelemalla. Myös vähemmän romanttisesti. 

Vierailija
154/156 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saisin tähän hyvän vinkin, voisin uskaltaakin yrittää noita palveluja.  Koska mä en

Jo pelkkä tekstin määrä profiilissa kertoo paljon. Jos ei ole tekstiä, no... Jutellessa vaikka jokusen päivän ajan käy kyllä ilmi, onko toinen jutussa mukana vai esim. unohtaako selvästi aiemmin puhutut asiat heti. Mutta varmahan ei voi olla koskaan. Ihmissuhteissa pitää jossain määrin vain  luottaa itseensä ja omaan arviointikykyyn. 

-tinderissä pariutunut

Vierailija
155/156 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi en! 

Vierailija
156/156 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaalaiselle ystävättärelleni oli kulttuurishokki, kun hän huomasi, etteivät suomalaiset miehet tee juurikaan aloitteita naisille :D

Samoin. Itsehän olen siihen jo tottunut, mutta ulkomaalaiset häkeltyy siitä, kuinka ujoja täällä ollaan. Ei mitään small talkia, ei flirttailua, ei yhtään mitään.

Kyllä me ollaan tosi ujoa kansaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi