Minkälainen yli 30-vuotias viettää joulua vanhempien kanssa?
Eikö tuon ikäisenä vietetä joulua yleensä omien lasten kanssa?
Kommentit (37)
Sellainen jolla ei ole lapsia. Tai sellainen joka tykkää viettää joulua lapsien ja vanhempien kanssa. Tai eronnut jolla lapset toisella vanhemmaltaan. Eli ihan normaalit matti meikäläiset.
Korona joulut vietettiin aikuisten lasten kanssa ja nyt taas ollaan isolla kokoopanolla.
Normaali. Joulua vietetään suvun kanssa. Kyllä sinne jouluun kuuluu isovanhemmat leikkimään lastenlastensa kanssa ja sekaan kutsutaan luonnollisesti lapsettomat omat ja vaimon 30v sisarukset.
Meillä vietetään, ei ole lapsenlapsia. Molemmat menevät omille vanhemmilleen jouluaatoksi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä vietetään, ei ole lapsenlapsia. Molemmat menevät omille vanhemmilleen jouluaatoksi.
Miksi ihmeessä? Oletteko te jonkunlaisia apikuislapsia?
Eivät kaikki saa tai halua omia lapsia. Sukulaisilleko ei saisi jouluna mennä vai mikä oli aloituksesi pointti?
Usein kolmekymppinen viettää jouluaaton ja joulupäivänkin pubissa, joita sentään on joulupäivinäkin auki. Lopuksi voi harrastaa pubista mukaan lähteneen kanssa jouluyönyhdyntää.
Minkälainen ihminen jättää esim. leskiäitinsä viettämään joulua ypöyksin? Varsinkin, jos suhde on muuten kunnossa?
Onpahan taas aloitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs ongelma tuo on sulle? Eikö omille vanhemmille saa mennä jouluna kun on aikuinen?
Vierailija kirjoitti:
Usein kolmekymppinen viettää jouluaaton ja joulupäivänkin pubissa, joita sentään on joulupäivinäkin auki. Lopuksi voi harrastaa pubista mukaan lähteneen kanssa jouluyönyhdyntää.
Miksi ihmeessä joku menisi pubiin jouluksi?? Ellei sitten ole alkkis
Sellainen jolla ei ole lapsia ja parisuhdetta, tai eronnut jonka lapset ovat toisella vanhemmalla joulun ajan.
Vietin jokaisen joulun perheeni (äitini ja isäni) kanssa aina siihen asti kun he kuolivat. Minä olin heidän lapsensa loppuun saakka ja rakastin heitä kumpaakin.
Toivon, että omat lapseni tulevat luokseni lapsineen ja saamme olla yhdessä mahdollisimman paljon. Toki voi vuorotella lapsen puolison vanhempien kanssa, mutta oma lapsi pitää nähdä ainakin jouluaattona, vaikka vain hetken verran.
Jos leskiäiti on yksin 364 päivää vuodessa miksi juuri jouluna se aikuinen lapsi herkistyy ja tulee kuushenkisen perheensä kanssa odottamaan valmista joulua ja lahjoja. ( Jotka miniän mielestä on huonoja, ruoka pahaa jne.)
Olen isin pieni prinsessa :)
Lapsia en edes halua.
N32
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna mä arvaan, sä menet jouluaattona baariin.
Minä 41v, vaimoni 35v, kolme lastamme 2,3,5v, äitini 75v ja vaimoni isä 77v, vietämme joulua yhdessä meillä.
Sitä kutsutaan perhejouluksi.
Sellainen joka on kypsynyt niin, että ymmärtää ihmiselämän olevan rajallinen. Moni suree myöhemmin sitä, että kun viimein alkaa hahmottaa omat vanhempansa äidin ja isän sijaan ihmisyksilöinä joihin haluaisi tutustua, niin pian heistä aika jättää.
Mä olen aina käynyt aattona vanhempien luona. Sinkkuna, yhoona ja parisuhteessa ollessa. Mun aikuinen lapsi käy myös mun vanhempien luona.
Itse lapsettomana olen viettänyt siellä jouluja lähinnä velvollisuudesta, vaikka haluaisin vain olla omissa oloissani. Siitä syystä ei myöskään omia lapsia ole, kun haluan olla itsekseni, omissa oloissani puuhaillen omia juttujani.
M38
OK, eli jos on omia lapsia, omia vanhempiaan ei saa enää nähdä?