Häiritseekö teitä julkinen imettäminen..
Siis niin, että esim. Kahvilassa tai terveyskeskuksessa joku äiti ottaa koko rinnan näkyviin imettääkseen pienokaistaan ihmisten edessä keskeisellä paikalla eikä peitä rintaa mitenkään?
Kommentit (94)
Olen nähnyt peittelemätöntä imetystä neuvolan aulassa, uimahallissa ja meillä kotona (minä itse ja kaverit myös). Kaikkialla muualla äidit on tehneet sen erittäin häveliäästi.
Ei häiritsisi yhtään, vaikka ilman harsoja yms ihan missä vain. Siinä ei ole kyse minusta, vaan vauvasta.
Miksi minua haittaisi se, että lapsi saa ravintoa julkisella paikalla? Eikä silläkään ole väliä mistä se ravinto tarjoillaan.
Tissithän on sitä varten naisilla, vauvan ruokkimista varten eikä mitään muuta. Todella harmi että ne on pitänyt seksualisoida.
Ei minua häiritse, mutta vähän outoa se näyttää joillain olevan tarve työntää sitä toisten silmille.
Kerran hammaslääkärin odotustiloissa nainen vastapäätä vaan repäisi tissin esiin, ja meitä oli siinä yleisöä suoraan edessä lähietäisyydellä. Jos hän olisi mennyt istumaan selkänsä takana olevalle tyhjälle penkkiriville, ei kenenkään olisi tarvinnut toimitusta katsella.
Ei häiritse. Mun yhtäaikainen vahvuus ja heikkous on kyky olla huomioimatta yhtään mitään mitä ympärillä tapahtuu.
Kyllä häiritsisi. Joku harso tai liina vähän suojana niin silloin ok.
Yläosattomissa kulkeminen ei ole sallittu uimarannallakaan.
Riippuu siitä, työnnetäänkö se kakalta ja happamalta maidolta haiseva lussuttaja metrin vai kymmenen metrin päähän ruokalautasestani. MItä kauempana, sen siedettävämpää.
Ja siitäkin, näkyykö sinisuoninen, venynyt udar vai ei. En halua nähdä kenenkään tissejä missään tilanteessa, koska olen heteronainen. Joten käytä ihmeessä huivia siinä ympärillä niin vauvakin saa keskittyä syömiseen.
Vauva ja äiti jes, paljas tissi ja lapsenpaskanhaju no.
Häiritsee! Sen voi hoitaa muualla tai ainakin peitellä tissinsä. Ja jos joku tulee sanoon että on ihan normaali toiminto, niin myöskin piereskely, pissaaminen ja kakkaaminen ovat normaaleja toimintoja muttei niitä ihmisten ilmoilla tehdä.
Ei häiritse, mutta en ole koskaan nähnyt kenenkään imettävän noin missään muualla paitsi vauvauinnin jälkeen naisten suihkutiloissa.
Kunhan äiti osaa käyttäytyä eikä tee numeroa asiasta. Itsellänikin on kaksi lasta, mutta tajusin toki, että kun se kersa kuitenkin sontii joko syödessään tai heti sen jälkeen, ei kannattane kiusata hajulla muita ihmisiä. Enkä muutenkaan halua paljastella itseäni julkisella paikalla ikäänkuin todistellakseni, että KATSOKAA, MÄ OON ONNISTUNUT IHAN PERUSTASON BIOLOGISESSA PROSESSISSA.
Ei tarvitse olla runkkarimagneetti vaikka elimistö normaalisti toimiikin.
Olen imettänyt kumpaakin lastani myös julkisesti. Talvella kaulaliiina oli hyvä näköeste tapahtumalle. Toisinaan se oli harso tai takki. Yritin etsiä mahdollisimman rauhallisen paikan imetykselle mutta toisinaan sellaista ei vaan ollut. Mielestäni hoitohuoneiksi naamioidut vessat ovat usein haisevine vaipparoskiksineen niin kuvottavia että ei siellä tee mieli ketään syöttää, saati itse istuskella. Kahvila tai ravintola on mielestäni ihan ok paikka imettää kunhan valitsee rauhallisen suojaisan paikan.
Häiritsee. Samoin paskalle haisevat vauvat ja äidit jotka vaihtavat vaippoja ravintolassa lattialla/pöydällä. Siksi katson tarkkaan minkälaista asiakaskunta ravintolassa on ettei tule yrjö lattialle.
Juu, ihan normaalia on, kuten naiminenkin, jossa se kersa alulle pantiin. Tekisitkö sitäkin julkisesi keskellä lounasbaaria tai kirjastossa?
Ne äänet ja hajut ei sillee tunnu hyvältä kun yrittää syödä tai lukea.
Kyllä häiritsee ja ärsyttää. Se alkaa jo siitä, miten lastenvaunujen kanssa ängetään paikalle ja edellytetään muilta pelkkää väistöä kahviloissa, tapahtumissa, julkisissa kulkuvälineissä jne. Kun ne vaunut on pyöritelty johonkin, niin jos äiti ei ole erityisen välkky jäävät ne vaunut muiden haitoiksi edelleenkin. Jos lasta pitää imettää ei sekään ole mikään siro pieni tapahtuma, vaan mitä enemmän mammalla on ryökkyä yllään sen suurempi spektaakkeli käynnistyy kun vaatetta kuoritaan yltä. Vauva on ehkä huutanut siihen mennessä jo jonkun aikaa. Sitten se ns huomaamaton imetys on kerännyt jo niin paljon seuraajia, ettei imetys todellakaan käy huomaattomasti yleisön jännittäessä saadaanko huuto loppumaan ja vauva tyytyväiseksi. Puklausta ja muuta eritettä voi tursuta lapsesta, jolloin tilanne tottakai jatkuu imetyksen jälkeen. Jos mamma tarvitsee silloin viimeistään hoitohuonetta, jos sellainen sattuisi olemaan, siirrytään vaiheeseen kaksi kun vauvaa lähdetään viemään hoitohuoneeseen vaunuilla. KAikki tapahtuu hitaasti, tapahtuma kerrallaan ja mitä typerämpi, ajattelemattomampi äiti sen vaativampaa se on meille muille kanssaolijoille.
Ällöttävää ja huomionhakuista. En halua nähdä ketään imemässä toisen ihmisen ruumiineritteitä, enkä halua nähdä kenenkään paljaita tissejä (koskee sekä naisia että miehiä). Kumma kun itsensäpaljastelijamiehiä paheksutaan avoimesti, mutta samalla jonkun muun pitäisi saada vuodattaa rintaeritettä toisen suuhun julkisella paikalla 🤮🤮🤮.
Vierailija kirjoitti:
Olen imettänyt kumpaakin lastani myös julkisesti. Talvella kaulaliiina oli hyvä näköeste tapahtumalle. Toisinaan se oli harso tai takki. Yritin etsiä mahdollisimman rauhallisen paikan imetykselle mutta toisinaan sellaista ei vaan ollut. Mielestäni hoitohuoneiksi naamioidut vessat ovat usein haisevine vaipparoskiksineen niin kuvottavia että ei siellä tee mieli ketään syöttää, saati itse istuskella. Kahvila tai ravintola on mielestäni ihan ok paikka imettää kunhan valitsee rauhallisen suojaisan paikan.
Eli sinä prinsessa olet liian hieno haisevaan hoitohuoneeseen, joten teet julkisesta paikasta haisevan hoitohuoneen kaikkien MUIDEN kärsittäväksi. Ah, taas todistetaan se lisääntyneen yksilön epäitsekkyys...
Ihmettelen lähinnä. Mä en imettänyt julkisella paikalla.
On vaivaannuttavaa. Osaan kuitenkin katsoa muualle, kääntää selän tai lähteä pois.
Ei häiritse mutta enpä ole nähnyt.
Imettäisitkö keskellä kauppatoria ruuhka-aikaan, peittelemättä rintojasi?
Häiritsisikö sinua jos lähellä pyörisi uteliaita tai joku kuvaisi someen? Jos kyllä ,niin miksi?
JA VAIPPOJEN VAIHTO EI KUULU KAHVILAN PÖYDÄLLE! MYÖSKÄÄN
EIKÄ RUOKA PAIKAN PÖYDÄLLE
VAAN :
Lasten hoito huome on sitä varten ! MYÖS imetys kuuluu sinne !ei kaikkien nähden!