IS: Suomen nirsoin nainen ei voi sietää hajullisia ruokia, syö vain hajuttomia, ainoa käyttämänsä mauste suola- inhoaa kasviksia!
https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000010056301.html
JOS tamperelainen Kia Kouhia haistaa ruoan, se jää yleensä lautaselle. Sillä, miltä ruoka haisee, ei sinällään ole väliä, sillä pelkkä haju saa Kouhian usein tuntemaan inhoa
Minulla on todella herkkä hajuaisti. Jos haistan jotain, en useinkaan voi syödä sitä, sillä muodostan hajusta niin vahvoja mielikuvia, Kouhia kertoo.
Kouhia syö erittäin yksipuolisesti ja on tehnyt niin jo pari vuosikymmentä. On helpompi luetella ruoat, joita hän syö kuin kertoa, mistä Kouhia ei pidä. Naiselle maistuvat esimerkiksi makaronilaatikko, jauhelihakastike, spagetti, leipä, salaatti, kurkku ja raaka porkkana ja ruoan on oltava itse tehtyä, sillä vaikkapa miehensä kokkaamasta kastikkeesta Kouhia ei useinkaan pidä.
Ravintolassa Kouhia tilaa aina joko ranskalaisia, kermapohjaista pastaa tai jotain lastenlistalta. Tomaattipohjaisia kastikkeita tai kasvislisukkeita hän ei voi sietää. Mausteet Kouhia pyytää jättämään pois, ja suosikistaan pasta carbonarasta hän nyppii pois sipulin ja rucolan.
Hän ei esimerkiksi syö kuin tietynmuotoisia, tuttuja makaroneja. Mausteeksi hän käyttää vain suolaa, ravintoloissa nyppii pippurit ja muut mausteet pois- kasviksia Kouhia kertoo vihaavansa!
On kyllä nirso! Olisipa nirsoista oma tv- ohjelma jossa näitä vietäisiin eri ravintoloihin ja tilaukset ja ateriointi näytettäisiin kansalaisille! Tilattaisiin mausteiset keitot, höyryävåt kastikkeet ja nämä yrittäisivät harjata suolaa pois ranskalaisista🤭
Oikein nirso nainen kyllä seksikäs, sellaisen haluaisin kohdata!
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä nainen jolla juuri hirvenpaistin leivinuunissaan juuresten kanssa hautumassa. Mahtavat hajut!
Tulin juuri kaupasta ja ihan piti istahtaa haistelemaan tuoksuja, niin ihania aromeja paisti kasviksineen uunista levitti!
Paisti kuorrutettu oman puutarhan yrteillä, lientä terästetty katajanmarjoilla, tyrneillä. Lisänä tarjoilen kolmea eri hilloa/ hyydykettä: mustaherukkaa, karviaismarjaa ja tyrniä. Naurishaudukkaat myös uunissa saviruukussa omine yrtteineen ja lisukkeineen. Talossani kuka tahansa melkein pyörtyisi herkullisesta tuoksusta viimeistään kun puolen tunnin kuluttua laitan rieskatkin vielä leivinuunin, illalliseni valmis klo 21.
En voisi elää ilman lihallisia tuoksuja, elämäni oli valjua- punakylkinen omena pehmentyessään hirvipaisti liemessä ihanaa, jo hajunsa saa kuolevaisten kokemaan ylimaallisia tunteita taivaan portteja kolkutellen!
Uskon että jos taiv
Tämä on puhunut hirvipaististaan aiemminkin palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Siis Kia on (tai on ollut) ravintola-alalla. Miten? Jos hajut tekee pahaa niin miten ihmeessä voi työskennellä ravintolassa? Saati syödä mitään hesemättöä kun nehän vasta haiseekin.
Tyypillistä syömishäiriöiselle. Että hakeutuu ruoan pariin
Just. Pullamössö ja haiseva rasvaruoka kelpaa (minun nenään haisee esim joku mäkkäri ihan hirveälle), mutta mikään terveellinen ei. Mitähän se tuollainen nirsous oikein on? Kuulostaa ennemmin siltä, että tämä keksii perusteluja itselleen syödä epäterveellisesti.
Nämä nirsoilijat on yhtä epätoivottua seuraa, kun superpihit ihmiset. Ei vaan jaksa edes sivusta seurata moista touhua. Tulee hirveä myötähäpeäkin, kun kailottavat ravintolassa tarjoilijalle, että hampurilaisesta pitää ottaa kaikki pupunruoka pois 🙄 aikuiset ihmiset.
Mun mies on myös tuollainen. Tuon on pakko olla jokin sairaus. Olen jo luopunut ajatuksesta, että koskaan osaisin valmistaa hänelle mitään sellaista, mikä kelpaisi.
Kyllähän noista ruoista aika voimakkaat hajut tulee. Jauheliha ja kananmunan haju on mielestäni yksi pahimmista hajuista.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on myös tuollainen. Tuon on pakko olla jokin sairaus. Olen jo luopunut ajatuksesta, että koskaan osaisin valmistaa hänelle mitään sellaista, mikä kelpaisi.
Minä nauraisin jos joku tuollainen ruokavammainen yrittäisi saada minut ruokkimaan itseään millään lailla. Itse tekee ja maksaa eväänsä jos ei ruoka maistu.
Roskaruoka nimenomaan haisee, tuore terveellinen kotiruoka ei.
Itsekin olen varustettu hyvällä hajuaistilla ja voin sanoa, että kaikki ruuat tuoksuvat. Tuntuu oudolta, että jonkun mielestä esim. kurkku ja jauhelihasoosi olisivat tuoksuttomia.